FORD FOCUS MK2 - kontrolki ABS, ESP i ręczny

02 Kwi 2020, 22:01

Witam,
mam problem od dłuższego czasu z moim autem :
FORD FOCUS MK2 1.6
2008
Kombi
, otóż do wymiany były łożyska w przednim prawym kole, wymieniliśmy oba z przodu, od wymiany świecą się kontrolki ABS, ESP (przy zapłonie) i ręczny (zapala się później, do tego czasu licznik nie działa).
Wszystko byłoby fajnie gdyby nie fakt że auto było już u dwóch elektromechaników:
Pierwszy:
ABS czujniki sprawne (powiedział że możliwe że łożyska źle założone lub powinny być założone na odwrót)
Drugi:
Potwierdził że czujniki sprawne, sprawdził też obwody kabla od sterownika (wszystko OK)
, teoretycznie wszystko gra,
wypada na łożyska, które dodam że były wymieniane razem z piastą
(myślałem że w sklepie sprzedali mi łożyska bez czujnika ABS)
pojechał tam mój mechanik, który mi to robił i razem doszli do tego że te nowe łożyska powinny być git i wszystko powinno grać, ale nie działa.
On sam mówi że nie wie już co może być.
Dodam że wszystko przed wymianą działało!
Może Wy macie jakieś teorie na ten temat?
Pozdrawiam
maike
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • 02 Kwi 2020, 22:22

    Sprawdzić ile zębów na pierścieniu ma stare i nowe łożysko ( chodzi mi o zęby które liczy czujnik)
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16663
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    03 Kwi 2020, 14:10

    Błędy w sterowniku ABS są ? Jak są to jakie ? Czy ktoś sprawdzał podczas jazdy testowej czy program diagnostyczny odczytuje prędkość poszczególnych kół ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4897
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Kwi 2020, 17:10

    „Obwód czujnika prędkości- koło prawe i lewe przednie” kod C1234 i C1233
    (Nieprawidłowy sygnał)

    „usterka komunikacji modułu na szynie CAN” - U2034
    Ostatnio edytowany przez maike, 03 Kwi 2020, 17:11, edytowano w sumie 1 raz
    maike
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    03 Kwi 2020, 17:11

    Nie wiem czy ktoś sprawdzał, ale raczej na pewno są błędne odczyty prędkości, przez to nie działa ten licznik
    maike
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    03 Kwi 2020, 19:18

    No jest problem rzeczywisty po wymianie tych przednich łożysk/piast. Rozbierać z powrotem i analizować . Szukać błędu . Albo zastosowane części niewłaściwe , błędnie dobrane , albo błąd w sztuce rzemiosła. Tutaj do wymiany łożyska/piasty w zasadzie jest niezbędny specjalistyczny przyrząd. Wymiana na przysłowiowym kowadle może się skończyć niepowodzeniem. Teraz to mechanior wymieniający umywa ręce zasłaniając się zbaraniałą swoją głową . Czyżby to właściwe jego postępowanie ? Kto zamawiał cząstki ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4897
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Słynny wolnossący silnik V10 Lexusa LFA
      Legendarny Lexus LFA był bez dwóch zdań najbardziej ambitnym projektem w historii japońskiego producenta aut luksusowych. Supersamochód o nadwoziu wykonanym w całości z kompozytów zbrojonych włóknem ...

    03 Kwi 2020, 20:15

    Kurde raczej mechanik miał dobre intencje, bo to mój teściu :D Ale bardzo możliwe że zabrakło specjalistycznego sprzętu. Dobra, to napiszcie mi jeszcze na co patrzeć, zwrócić uwagę jak będę zdejmował koła
    maike
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    14 Kwi 2020, 19:58

    Witam, sprawa rozwiązana! Zdjęliśmy koła, wyczyściliśmy łożyska i licznik zaczął działać, lecz ABS i ESP nadal się paliło, wtedy wyskoczył błąd o niesprawnym czujniku w lewym przednim kole, wymiana czujnika pomogła. Wszystko gra. Dzięki za pomoc.
    maike
    Nowicjusz
     
    Posty: 9