Sedan, wyróżnisz się
Jako użytkownik Focusa z silnikiem 1.6 TDCI pozwolę sobie napisać kilka słów
Wprawdzie u mnie pod maską drzemie mocniejsza wersja tej jednostki, jednak z grubsza to jest ten sam silnik. Na plus dla wersji 90KM to fakt, że nie posiada ani filtra FAP (coś lepszego od DPF, bo z płynem - nie trzeba ciągle latać po trasie, ale mimo wszystko to kiepskie pocieszenie), ani dwumasowego koła zamachowego, ani zmiennej geometrii łopatek turbiny
Co oznacza brak tych strasznie brzmiących ustrojstw ? Że w razie jakiejkolwiek awarii czy też wymiany/remontu eksploatacyjnego będzie taniej, niż gdybyś je miał (wersja 109KM to wszystko posiada).
Co do samej eksploatacji tego silnika jest on bardzo przyjemny w obejściu. Cichy (common rail), naprawdę mało pali, elastyczny (swoje robi też zmienna geometria i moment 280Nm), nie wydziela nadmiernych wibracji, i jak na diesla brzmi całkiem przyjemnie
Wprawdzie w trasie trzeba go trochę przycisnąć, w końcu to tylko 1.6, ale tragedii nie ma i wyprzedzać się da. Co dla mnie jest wkurzające i niepojęte - skoro wsadzili tam małego diesla, który, z zasady jeździ w trasach, czemu nie zamontowali łaskawie 6 biegowej skrzyni?
Obawiam się mocowo tej wersji, gdyż w trasie powyżej 110-120 to będzie męka dla Ciebie i auta. Można się ratować chipem, no ale to dalej tylko 1.6..
Co do reszty również jest ok. Mój egzemplarz jest wyposażony podobnie do tego z ogłoszenia, brak mu jedynie podłokietnika, alufelg, za to ma audio Sony, które z całego serca polecam, bo jest świetne
Wkurzają tylko łuszczące się przyciski od Climatronika
Podwozie jest również ok. Komfortowe kiedy trzeba (wiadomo, że nie jest to Citroen C5 z hydro, ale jest dobrze), kiedy przyjdzie Ci ochota na poszalenie po zakrętach też da radę, a Ty nie będziesz musiał zmieniać bielizny
Przypadłością Focusów była korozja, jednak w mk2 fl ten problem w sumie nie istnieje. Sprawdź dla pewności dolne ranty drzwi, zwłaszcza wewnątrz.
Podsumowując, bardzo fajne auto. Jeśli jednak często będziesz jeździć po autostradach i ekspresówkach - poszukaj 2.0TDCI, od wielkiego dzwonu podnieś moc elektronicznie. Wprawdzie 90KM daje sobie radę z tym autem, ale zestrojenie podwozia aż prosi się o więcej
Uprzedzając pytania - gaz to kiepski pomysł, 1.8 TDCI to dobry acz wiekowy silnik, który często latał we flotach i nie miał do końca DPF, 2.0 TDCI to zupełnie inna (lepsza) konstrukcja niż ta z Focusa mk1. 1.6 benzynka dobry, acz słabawy