FORD focus mk2 lub FL BENZYNA

12 Cze 2015, 10:18

Witam wszystkich na tym forum
Szukam dla siebie auta, zdecydowałem, że będzie to Ford Focus drugiej generacji, może być po FL

Moje wymagania to:
- Benzyna min. 1.6 115km lub 1.8 lub 2.0
- Przebiegi roczne, około 20 000 km +/- 2k km
- Hatchback lub Kombi (90% kombii)
- do kwoty 20 000 zł +/- 2000zł

Paliwo: BENZYNA
Dużo jeżdżę po mieście, zdarzają się miesiące gdzie zaliczam 3000 km a są i takie gdzie 1500km.

Myślę, że minimum 1.6 miałem brava 1.2 i to była porażka chcę coś mocniejszego.

Na czym mi zależy:
Bez awaryjność, stosunkowe niskie koszty utrzymania / eksploatacji (pomijam fakt różnicy w poj. silników 1.6 a 2.0 ;) )

Rozważałem jeszcze astre oraz avensis, ale toyota i opel w tej cenie są o wiele starsze.


Mam związku z tym pytania zanim przejdę do moich propozycji z otomoto:

1. Czy dużo zwiększą się opłaty oraz spalanie jeżeli wybiorę 1.8 lub 2.0 w porównaniu do uzyskanych osiągów z 1.6 ?

2. Z lektury forum, wiem, że mam zwrócić uwagę na progi drzwi - korozja. Czy na coś jeszcze ?

3. No i wyczytałem, że po FL to musiałbym patrzeć od 25 000zł w górę, tak ?

Będzie to mój pierwszy poważny zakup. Proszę o wszelkie uwagi.

Pozdrawiam :)
carnuba
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: FIAT BRAVA
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Cze 2015, 11:21

Bardzo przyjemne auto, szczególnie jeśli chodzi o jazdę po mieście - świetne, ciche zawieszenie, lekko chodząca kierownica, zwrotność, mały promień skrętu. Na trasę trochę za słaby silnik, boli brak 5-tego biegu. 1.6 115KM nie jest demonem szybkości i dużo pali (10 l./100km we Wrocławiu, w korkach trochę więcej), wydaje mi się, że 2.0 będzie o wiele lepszym wyborem - spalanie może nieco większe (nieznacznie), a jazda przyjemniejsza. Wiem, że sporo osób gazuje 2.0, żeby obniżyć spalanie i jakoś na tym gazie jeżdżą - ale nie jest to zalecane.
Poza drzwiami zwróć uwagę na klapę bagażnika - tam też potrafi pojawić się korozja. Ogólnie to dosyć udane auto pod względem niezawodności, koszty utrzymania nie są duże.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

12 Cze 2015, 12:01

Dziękuje łysy30 za pomoc.
Proszę innych również o zabranie głosu, najlepiej posiadaczy :wink:

Zwrócę uwagę na klapę bagażnika.

Problem z 2.0 benzyna od osoby prywatnej - nie ma ofert na otomoto.

Bać się kupować od "mirka" handlarza ? Czy nie ma reguły ?
Wydaje mi się, że lepiej kupić od osoby prywatnej...
carnuba
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: FIAT BRAVA
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Cze 2015, 12:18

carnuba napisał(a):Bać się kupować od "mirka" handlarza ? Czy nie ma reguły ?


Ja takich ofert unikam, ale w sumie nie ma reguły (moderator mike kupił Focusa od handlarza i nie narzeka). Focus to popularne auto flotowe, tyle, że raczej w dieslu (chociaż np. w mojej firmie były również benzyniaki) i z takimi na pewno będziesz miał najwięcej do czynienia w trakcie szukania. Niekoniecznie trzeba się ich bać, zazwyczaj są serwisowane do samego końca, ale też mają spore przebiegi, no i nie wiadomo jak były jeżdżone - przedstawiciele handlowi zwykle wszędzie się spieszą :)
Jeśli znajdziesz 1.6 115KM w dobrym stanie to też oczywiście warto go kupić, potencjalne problemy mogą dotyczyć układu zmiennych faz rozrządu (w 1.8 i 2.0 problemy stwarzają cewki zapłonowe).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

12 Cze 2015, 12:25

To może jako kierownik takiego wozidła się wypowiem :mrgreen:
Tak jak napisał łysy, auto bardzo przyjemne w prowadzeniu. Zawieszenie ogarnia zarówno szybciej pokonywane zakręty jak i nierówności, ale wiadomo - hydro w C5 to nie jest. Z tyłu wielowahacz ale trwały.
Wnętrze. Górna część deski wykonana z fajnego, miękkiego plastiku. Dół już trochę gorzej - twarde podatne na rysowanie się tworzywo. Tapicerki wersji podstawowych bez szału. Na plus wygodne, nieźle trzymające fotele. Przestrzeń z tyłu ok, ale dla osób powyżej 180cm wzrostu może być ciasno jeśli chodzi o przestrzeń na nogi. Szybko schodzi lakier z przycisków climatronica -> to wszystko dotyczy mk2 FL. W wersji sprzed liftu przestrzeń rzecz jasna nie różni się niczym, zakładam, że jakość tapicerki też nie. Inne były materiały deski, ale nie miałem do czynienia z tą wersją
Za 20-22k szukaj wersji przed FL w bogatej wersji i miodnym stanie, rzecz jasna z większym silnikiem. Polecam seryjny zestaw audio Sony - naprawdę bardzo miło gra. Wg mnie optymalną wersją będzie 2.0 Ghia :ok:
Co do gazowania Fordów to jest różnie :D znajomy ojca z pracy ma Mondeo mk3 1.8 z gazem i jeździ nim od kilku lat do pracy i nie narzeka. Podstawa to ogarnięty gazownik :wink:
Na trasę trochę za słaby silnik, boli brak 5-tego biegu :idea:
łysy miałeś chyba ciężki tydzień, bo takie przejęzyczenie :mrgreen: chodziło rzecz jasna o 6 bieg
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14191
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Cze 2015, 12:38

mike1735 napisał(a):łysy miałeś chyba ciężki tydzień, bo takie przejęzyczenie :mrgreen: chodziło rzecz jasna o 6 bieg


:oops: Dobrze, że już prawie weekend :D

mike1735 napisał(a):Zawieszenie ogarnia zarówno szybciej pokonywane zakręty jak i nierówności, ale wiadomo - hydro w C5 to nie jest


No nie jest, ale to i tak wzór wśród przednionapędowych kompaktów. Przede wszystkim jest bardzo ciche - nie ma tu huków i dziwnych stuków podczas jazdy po nierównościach jak np. w Civicu czy autach koreańskich.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

13 Cze 2015, 12:35

mike Tobie również dziękuje za pomoc.

W takim razie zaczynam poszukiwania focusa 2.0 ost. 1.6, benzyna, ghia z audio sony, wersja kombii.

Nie wykluczam wersji flotowych :)

Że łysy miał na myśli 6 biegów - domyśliłem się :mrgreen:

Z LPG nie ma problemu - nie będę raczej gazował.

Będę wrzucał linkii jak coś znajdę z komentarzem i prośbą o ocenę.
carnuba
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: FIAT BRAVA
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Cze 2015, 13:10

lysy, mike oraz inni userzy

Możecie się wypowiedzieć nt poleasingowych samochodów z strony typu EFL ?

Jak np. tutaj https://aukcje.efl.com.pl/Auction/FORD- ... escription

Nie mówię o tym konkretnym samochodzie, ale jako przykład, opis wygląda na rzetelny itd.
carnuba
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: FIAT BRAVA
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Cze 2015, 15:15

Hahahahahahaha, za tyle to możesz kupić pół tego Mondeo :lol:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Cze 2015, 15:56

Koniu, ale zobacz ile w przypadku tego konkretnego auta wyszczególniono usterek...Według mnie opis wygląda bardzo rzetelnie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

15 Cze 2015, 16:40

Może i rzetelnie ale nie zmienia to faktu że po kupnie wpakuje to 2x tyle.. :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

18 Cze 2015, 22:12

Ciężko strasznie znaleźć wersję w/w.

I nachodzi mnie taka myśl, z dieslem jest duży problem?
Koszty eksploatacji są znacznie większe?
DPFy dwumasy są takie straszne ?

Bo spotkałem się z opinią, że przy takich przebiegach już ON się będzie opłacał.

Jak oceniacie te propozycje:

Faworyt :D
1. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

2. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

3. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

4. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

5. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Po co "doinwestować" samochód a następnie go sprzedawać ? :roll:

6. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ostatnio edytowany przez carnuba, 18 Cze 2015, 22:47, edytowano w sumie 1 raz
carnuba
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: FIAT BRAVA
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Cze 2015, 23:37

Coś taniutkie te sprowadzane polifty, zwłaszcza że w pełnym wypasie i ze świetnym silnikiem :mrgreen: popatrz lepiej na mobile.de po ile takie chodzą to Ci się odechce :mrgreen:
Nie wiem jak to jest w 2.0 TDCI ale w 1.6 jest tzw mokry filtr, czyli możesz dziergać codziennie po mieście i dolewać specjalny płyn za kilkaset zł co jakieś 100-120k km. W 2.0 też jest FAP więc chyba będzie ten płyn, ale nic sobie uciąć nie dam :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14191
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Cze 2015, 13:26

I masz mike rację ;/

Ceny trochę wyższe lub porównywalne.
Przebiegi nieco większe :mrgreen:

Co robić? Jak żyć ? ;)
carnuba
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: FIAT BRAVA
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Cze 2015, 14:19

Szukać miodnego przedlifta :wink: może nawet klubowego na Focus Club Polska :)
carnuba napisał(a):Jak żyć
uczciwie :mrgreen: ew krótko - ZUS :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14191
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004