Ford Focus Mk2 vs Fiat Bravo vs Opel Astra H - do 19 000 zł

15 Maj 2016, 12:24

Cześć Wszystkim,

pisałem wcześniej temat o następcy Astry G z segmentu C/D ale po wdaniu się w lekturę i różne opinie zdałem sobie sprawę z tego, że raczej każde auto z segmentu D w tej cenie nie będzie do końca dobrym wyborem, albo rdza w Mazdzie 6, albo zawieszenie w Vectrze C, albo drogi i nietrwaly zawias w Audi A4B6 i zamęczone 1.8T.

Dlatego zszedłem na ziemię i zdecydowałem się na segment C.
Moje wymagania:
-do 19 000 zł,
-diesel/benzyna (czytalem temat o dieslu, ale ten w astrze jakos nie zniszczyl mnie finansowo, a pieniędzy zostało w kieszeni z jego spalania wzgledem benzyny),
-przebieg 13 000 km na rok,
-jezdze praktycznie tylko po trasie,
-kombi/liftback/hatchback,
-silnik tak do dwoch litrów,
-auto mam prakycznie 80% czasu zaladowane, to fajnie by bylo gdyby zawieszenie to zniosło,
-tempomat (oj to bym chcial bardzo :naughty: ),
-czujniki parkowania,
-miło jakby było ESP,
-klimatyzacja,
-elektryczne szyby,
-rozsadne koszty utrzymania

Z tego co znalazłem najlepszym wyborem są:
-Ford Focus Mk2 hatchback 5d 2.0 benzyna 145KM,
-Opel Astra H kombi 1.8 benzyna 140KM
-Fiat Bravo 1.4 T-jet 150KM (o nim nic nie wiem, czy silnik nie bedzie mial za mala pojemnosc na trase ? i czy na tylniej kanapie nie ma za duzo miejsca)

Nie interesuje mnie LPG.

Co będzie lepszym wyborem?
Czy te silniki wystarczą do sprawnego wyprzedzania na trasie czy będą to muły ?
Czy są jakieś alternatywy?

Dziękuje za pomoc
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Maj 2016, 20:45

Nikt nic nie wie na temat tych aut ?
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Maj 2016, 20:50

Słaby budżet na T-Jet, zwłaszcza 150KM
Focus i Astra to bardzo porównywalne auta, które dostaniesz w tym budżecie, więc nie ma za bardzo co pisać. Focus lepiej się prowadzi i ma IMO lepiej wykonane i ładniejsze wnętrze.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Maj 2016, 21:13

I tak Bravo odpada, bo miejsca z tyłu dla pasazerow jest bardzo mało :D .
Mam taki pomysł, ale powiedzcie mi Panowie, czy dobrze myślę i czy to prawda a mianowicie:
czytałem, że 1.9cdti 150KM ma problemy z klapami wirowymi, na hamowni często wychodzi, że ma na prawdę np 137KM i parę innych, ALE 1.9cdti 120KM jest od tych problemów wolny i praktycznie bezawaryjny silnik.
I teraz pomysł mam taki, żeby (jeżeli bym się zdecydował na Opla) kupić 1.9cdti 120KM i wgrać program na 150KM.
Czy to dobry pomysł?
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Maj 2016, 21:18

Nie, bo robisz za małe przebiegi :wink: poza tym znalezienie zadbanego diesla, w którego nie musisz włożyć na start kilku tys graniczy z cudem.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Maj 2016, 21:21

OK, ale z ciekawości, czy to jest dobre wyjście z problemów wersji 150KM?
A co do Diesla, to boję się, że jak załaduje taką np. Astrę 1.8 benzyna to z uwagi na mały moment obrotowy będę musiał ją mocniej "piłować" niż identycznie obciążonego diesla przy wyprzedzaniu i także pewnie odbije się to mocno na spalaniu?
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Isolde Holderied - Alpejska Błyskawica z Toyoty
    Isolde Holderied to jedna z najbardziej utytułowanych zawodniczek rajdowych świata. Uznawano ją nawet za następczynię legendarnej Michele Mouton. Startowała samochodami wielu marek, jednak największe sukcesy w rajdach WRC ...

15 Maj 2016, 21:36

Tak, generalnie 120 jest uznawany za najlepszą i najbezpieczniejszą opcję. Niektórzy usuwają te klapy, ale opinie na temat tego rodzaju przeróbki są podzielone.
No niestety, coś za coś. Ale nie popadajmy w paranoję, nie porównujemy ciężarówki GAZ z silnikiem V8 z tico :wink: różnice nie będą wielkie, a zważywszy na możliwość wtopy z dieslem lepiej poświęcić te kilka litrów paliwa.
Dla lepszej elastyczności można poszukać 2.0t :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Maj 2016, 21:47

Właśnie chyba dobrym wyjściem z tego byłoby poszukanie benzyny z turbo - mają mocniejszy dół z tego co wiem ?
Ogólnie, to faktycznie, nie mam co się pchać w diesla, bo:
przy cenie ON 4zł, Pb 4,40 zł, spalaniu Pb w trasie 9l/100, a ON 7l/100 przy przebiegu 10 000 km na rok, wyszła mi różnica 1160 zł :roll: , to już więcej bym musiał dać za dwumasę, chyba, że coś źle liczę .
Wracając do 2.0t w astrze, czy to jest dobry silnik ?
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Maj 2016, 07:05

Pamiętaj jedynie że silniki benzynowe też mają dwumase,to dotyczy nie tylko samych diesli :ok:
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Maj 2016, 10:43

Jednak dwumasa w benzyniakach nie jest tak awaryjna jak w dieslach. Niektórzy dopiero przy sprzedaży swojego auta dowiadywali się, że ich auto było w nią wyposażone :wink:
Tak, turbawki mają lepszą elastyczność z dołu :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Maj 2016, 10:54

Zgoda,jednak to nie zmienia faktu iż jest oraz może się zepsuć tak samo jak w dieslu więc i tu i tu masz koszty,szczególnie jak trafi się na zaniedbany model.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Maj 2016, 11:06

Zadałem pytanie o 2.0T ale nikt mi nie odpowiedział, szukałem na innych forach, ale zwykle jeżeli coś znalazłem to był tekst typu "było w innym temacie, poszukaj", ale szukam i szukam i nic nie znajduje oprócz pytań o chipowanie :roll:
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Maj 2016, 18:12

Więcej było o 2,0T w Saabie 9-3 i Vectrze C ale ten w Astrze H to inny silnik - też udana konstrukcja bazująca na silniku z Astra G. Podstawowa różnica jest taka, że mamy tańszy w wymianie pasek.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Maj 2016, 18:21

Ale dalej nic wiem o tym silniku, ile tyś wytrzymuje bez remontu, czy turbo często pada, jakie są koszta serwisu, co ile rozrząd trzeba zmieniać i ile kosztuje, jak sobie radzi z tym autem, też w sumie nie wiem czy wierzyć spalaniu z autocentrum..
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Maj 2016, 18:25

z tego co wiem najczęściej pada w tym silniku przepływomierz, a nie turbo
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010