Ford Focus mk3.

15 Sty 2025, 23:59

Witam przychodzę z pytaniem na temat Forda Focusa mk3 czy jest to auto warte zakupu oraz jakie silniki są warte uwagi benzyna i diesel.Interesuje mnie wersja poliftowa.
Kozak21
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Sty 2025, 09:09

Kozak21 napisał(a):Interesuje mnie wersja poliftowa
to jak patrzysz na benzyne to najlepszy będzie przedlif 1.6 125 koni a z diesla to 1.6 tdci
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16693
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sty 2025, 17:31

A jakbym patrzył na benzynę to pytanie czy silnik 1.5 ecoboost 150km jest ok?
Kozak21
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Sty 2025, 17:40

Nie jest. Albo wolnossące 1.6 albo diesle
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Sty 2025, 17:41

A co sprawia że te silniki nie są ok? Jestem totalnie zielony w tematyce motoryzacji dlatego pytam.
Kozak21
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Sty 2025, 17:54

Znalezienie informacji w google zajęłoby ci krócej niż napisanie tego posta, lektury na ten temat masz na dwa tygodnie czytania
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    53 Nissany NV200 zakupione przez GDDKiA
    W wyniku rozstrzygniętego przetargu nieograniczonego zorganizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie na dostawę 53 szt. samochodów patrolowych z przeznaczeniem dla 16 Oddziałów ...

17 Sty 2025, 14:09

Kozak21 napisał(a):A co sprawia że te silniki nie są ok? Jestem totalnie zielony w tematyce motoryzacji dlatego pytam.

Ja właśnie jestem po rozpoznaniu tematu bo na s-maxa patrzyłem. Ogólnie to jak ci silnik zrobi 250 tys km to możesz być szczęśliwym, a remont to z 14 tys. Chyba że trafisz na silnik gdzie na zimnym nikt nie katował a olej co 10 tys był zmieniany wtedy i 400 kręcą ale to jak igła w stogu siana
Paweltop
Nowicjusz
 
Posty: 15

17 Sty 2025, 15:50

Paweltop napisał(a):Ja właśnie jestem po rozpoznaniu tematu bo na s-maxa patrzyłem. Ogólnie to jak ci silnik zrobi 250 tys km to możesz być szczęśliwym, a remont to z 14 tys. Chyba że trafisz na silnik gdzie na zimnym nikt nie katował a olej co 10 tys był zmieniany wtedy i 400 kręcą ale to jak igła w stogu siana


EB w najlepszych opcjach pewnie przejadą około 300k.km. tylko po drodze mogą kosztować sporo kasy. Wymiany oleju co 10k.km. są pomocne ale i tak wielu kosztom nie zapobiegną. A te randomowe historie o przebiegach rzędu 400k.km. można uznać za zwykłe bajki.
Uważam ze gdyby każdy silnik raz na 250k.km. pociągał 14k.tak jak napisałeś to nie byłoby strasznie, niestety tak nie jest.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10990
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Sty 2025, 19:50

Gdyby wszyscy z każdym pytaniem uderzali Google, to fora tego typu nie miałyby racji bytu.
Sam chciałem napisać post na temat kupna samochodu, ale po przeczytaniu kilku tematów zrezygnowałem. Wiejec filozofów niż to wszystko warte,
DareckiSL
Obserwowany
 
Posty: 2
Miejscowość: Siemianowice Śląskie

17 Sty 2025, 20:47

Żona jeździ focusem z 1.6 ecoboost 182 km.
Silnik super tylko ma ograniczeni momentu na 1 i 2 biegu. Silnik też dosyć głośny o średniej kulturze pracy.
Auto jako całość jest głośne. Wcześnie mieliśmy Leona z 2018r i było zdecydowanie ciszej.
Focusa mamy już po remoncie. Poprzedni właściciel zrobił przy 150 tys km.
Posiadamy wersję individual. Mamy m.in elektryczny fotel kierowcy, full skóry, podgrzewane siedzenia, ambientowe oświetlenie, tempomat, czytanie znaków, świateł xenony z automatycznymi długimi i wiele innych.
spqrse
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 12 02 2013
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Fiesta Mk6
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

18 Sty 2025, 14:15

szybki napisał(a):
Paweltop napisał(a):Ja właśnie jestem po rozpoznaniu tematu bo na s-maxa patrzyłem. Ogólnie to jak ci silnik zrobi 250 tys km to możesz być szczęśliwym, a remont to z 14 tys. Chyba że trafisz na silnik gdzie na zimnym nikt nie katował a olej co 10 tys był zmieniany wtedy i 400 kręcą ale to jak igła w stogu siana


EB w najlepszych opcjach pewnie przejadą około 300k.km. tylko po drodze mogą kosztować sporo kasy. Wymiany oleju co 10k.km. są pomocne ale i tak wielu kosztom nie zapobiegną. A te randomowe historie o przebiegach rzędu 400k.km. można uznać za zwykłe bajki.
Uważam ze gdyby każdy silnik raz na 250k.km. pociągał 14k.tak jak napisałeś to nie byłoby strasznie, niestety tak nie jest.

Czyli jeszcze gorzej z tym silnikiem niż po moim 15 minutowym rozeznaniu myślałem. Także jak dla mnie to złom
Paweltop
Nowicjusz
 
Posty: 15

19 Sty 2025, 09:37

Paweltop napisał(a):Czyli jeszcze gorzej z tym silnikiem niż po moim 15 minutowym rozeznaniu myślałem. Także jak dla mnie to złom

Tak nie podchodź bo na dzisiejszą chwilę mało silników sprosta wymogom tak dużego nalotu. Oczywiście dojechać do 400k.km.może dojadą ale jak zainwestujesz w auto jego równowartość. Do tego co Ci po silniku jak często słupek (goły silnik) jest podobnej cenie co zestaw ekologii z którą walka jest trudna i raczej przegrana.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10990
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sty 2025, 20:51

A diesel 1.5 nie jest również ok? Czytałem, że to jest to samo co 1.6 tylko zmniejszono średnicę tłoków dla mniejszej pojemności?
Cornwell
Nowicjusz
 
Posty: 6

19 Sty 2025, 21:18

Cornwell napisał(a):Czytałem, że to jest to samo co 1.6 tylko zmniejszono średnicę tłoków dla mniejszej pojemności?
totalna ściema, to całkiem inny silnik.
Znam przypadki które mają po 200 tys i nic im nie dolega a znam też takie gdzie przy 160 są już dawno po remoncie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16693
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sty 2025, 21:39

Sprawdziłem skąd zapamiętałem to info, i to nawet z tego forum, z tematu:
ford-focus-mk3-1-5-tdci-czy-peugeot-308-ii-1-6-bluehdi-ktore-wybrac-vt131263.htm#postingbox

"Silnik w Focusie 1.5 TDCi o oznaczeniu DLD-415 bazuje na wcześniejszej wersji 1.6 TDCi (DLD-416). Tu zmiany nie są jakieś duże bo zmniejszenie pojemności powstało przez zmniejszenie średnicy cylindra o 1,5 mm przez co same cylindry otrzymały grubsze ścianki. Reszta to ten sam dobry sprawdzony silnik więc nie powinien sprawiać większych problemów. Tu jeszcze trzeba pamiętać że najsłabsza wersja ma turbo ze stała geometrią łopatek, a wszystkie mocniejsze mają zmienną geometrię łopatek – VNT."

Tak dla klarowności wklejam ;)
Cornwell
Nowicjusz
 
Posty: 6