Ford Focus olej w tłumikach

19 Maj 2009, 09:15

Witam.

Mam taki problem, w moim samochodzie Ford Focus Kombi 1.8 TDCI niedawno miałem awarię mianowicie wylał się cały olej z silnika, samochód stracił moc a z wydechu wydostawał się bardzo gęsty biały dym. Mechanik X stwierdził że jest to awaria turbiny która została wymieniona na nową. Po wymianie jednak cały czas z wydechu wydobywa się dym, mechanik stwierdził że jest tak ponieważ do wydechu dostało się ok 8l oleju. Mechanik poradził mi również żebym dużo jeździł ponieważ olej wypali się sam. Dym pojawia się gdy samochód nabierze odpowiedniej temperatury. Chciałbym się dowiedzieć czy mój mechanik ma rację, a jeśli nie to co się dzieje.

Załączam fotkę: http://www.vpx.pl/foto,dsc009865.html
suchy6660
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Kielce
  • 19 Maj 2009, 12:41

    Sprawdź czy masz jeszcze płyn w chłodnicy.
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    19 Maj 2009, 16:00

    to nie jest dym ze spalonego oleju, taki by miał kolor szaroniebieski, poza tym ma specyficzny zapach. Tak jak kolega pisze, sprawdź poziom płynu chłodzącego, bo wygląda że to właśnie płyn chłodzący tak dymi.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    20 Maj 2009, 06:42

    Płyn jest w normie, więc dlaczego to płyn może dymić?
    suchy6660
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Kielce

    22 Maj 2009, 18:34

    twój mechanik ma racje moge ci tylko doradzic zeby zrobic dłuzsza trase ok50km i po rozgrzaniu silnika dac mu ostro w palnik wtedy olej sie szybciej wypali
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    26 Maj 2009, 13:38

    Witam.
    Miałem taki sam problem z 1 z 2 Focusów, tyle że olej który turbina wyciągnęła sama ze silnika po jej uszkodzeniu i który dostawał się do komór spalania spowodował "rozbieganie się silnika..." Inaczej mówiąc silnik cały czas samoczynnie zwiększał obroty i nie było możliwości zgasić go normalnie za pomocą stacyjki.... dopiero trzeba było go po prostu "udusić" (wysoki bieg i hamulec...) Towarzyszyły przy tym takie same objawy.... po wymianie turbiny tak samo dymił.... ale tylko przez jakiś czas... do puki tak jak już to inni mówili nie wypalił się olej z tłumików... Równiez proponuję jakąs dłuższą trasę i powinno się wszystko uspokoić...
    pozdrawiam:)
    Mario Jasło
    mariusz250788
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Jasło
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Rosjanie wybrali coupé roku
      Lexus RC został ogłoszony najlepszym coupé w corocznym plebiscycie Car of the Year in Russia. W głosowaniu wzięło udział ponad milion osób. W 20 segmentach Internetowy plebiscyt trwał przez ponad trzy miesiące ...