Ford Galaxy 1.9 tdi nie odpala jak zimno

02 Lis 2022, 22:28

Ford Galaxy MK1 1.9 tdi 90KM. Auto od 12 lat w moich rękach. Gdy jest ciepło (czyli całe lato, jesień, do teraz) rano pali od pierwszego zakręcenia. Teraz po zimniejszej nocy zapala i po ok. minucie gaśnie, jakby wypalał paliwo z pompy? filtra? wężyka? I już nie daje się uruchomić, najwyżej prychnie, mimo że aku dobry i rozrusznik ładnie kręci. Gdy się ogrzeje, po kilku godzinach cieplejszej pogody, po dłuższym kręceniu zaciąga paliwo i odpala. To samo było poprzedniej zimy i ustąpiło na wiosnę, po ociepleniu.
I co to ma być?
jach22
Nowicjusz
 
Posty: 5

03 Lis 2022, 07:34

a filtr paliwa to kolega mi świeży? brak wycieków?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lis 2022, 08:15

Ważne są też temperatury na zewnątrz. Niby na stacjach jest teraz ON przejściowy, ale może masz w baku jeszcze letni? W nocy są już w zależności od regionu przymrozki i może być, że ci się krystalizuje w filtrze i stąd problem jak jest zimno.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lis 2022, 14:48

Na początku sezonu zimowego dolewam uszlachetniacz do baku i odpukać mam spokój.
tadektadus
Nowicjusz
 
Posty: 7

05 Lis 2022, 08:59

Powtórzę: silnik odpala, wypala paliwo z pompy i gaśnie. Coś po drodze blokuj przepływ. Filtr paliwa nowy, odwodniony, tzn żadna woda nie wyciekła. Jest po drodze jakiś czujnik temperatury (np ten w nastawniku), który mógłby zatrzymać dopływ paliwa?
jach22
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Lis 2022, 16:19

poza filtrem nie ma żadnych przeszkód w układzie paliwowym, to prosta konstrukcja. Stawiam na nieszczelność układu, najzwyklej paliwo się cofa
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Night Power Grand Prix 2012 - Olsztyn
    W Sobotę 26 maja Olsztyn zamienił się w nocną stolicę streetracingu. Kilkadziesiąt aut z kilkusetkonnymi silnikami ścigało się na ulicy Lubelskiej w Olsztynie obok Makro. Na NIGHT POWER Grand Prix chyba nikt się nie nudził. ...

05 Lis 2022, 21:56

Ale dlaczego cofa się tylko przy niskich temperaturach? Uszczelka pod nastawnikiem? Bo zasilanie zaworu (tego od gaszenia) raczej odpada - wcale by nie odpalił.
jach22
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Lis 2022, 15:10

jach22 napisał(a):Uszczelka pod nastawnikiem
wtedy byłby wyciek.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Lis 2022, 18:43

Zatem założyłem nową, rurkę między pompą a filtrem, dodatkowo z pompką- gruszką z zaworem. Zobaczę, co dalej.
Stara rurka była już sztywna ze starości (1995).
jach22
Nowicjusz
 
Posty: 5

12 Lut 2023, 17:10

Wychodzi na to, że powodem była nieszczelność rurek doprowadzających paliwo między filtrem, a pompą wtr. Udało się przejeździć zimę bez problemów.
jach22
Nowicjusz
 
Posty: 5