FORD KA BRAK OGRZEWANIA

30 Wrz 2013, 10:26

Witam zakupilem niedawno Forda KA z 1999r lecz niestety samochod nie grzeje. Dmucha tylko zimnym powietrzem. Moze ktos mial podobny problem? Od czeg zaczac ?
barman277
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 09 01 1995
Auto: SEAT FORD
Silnik: 1,9 TDI 1,3KAT
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Wrz 2013, 10:33

Nagrzewnica, termostat..
dominik89
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 320
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Liverpool
Auto: bmw
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Paź 2013, 19:26

Lub sterowanie ciepłym/zimnym powietrzem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Paź 2013, 20:21

barman277 napisał(a):Od czeg zaczac ?


Ford wymyślił sobie coś takiego że włączenie i regulacje intensywności grzania zrealizuje na elektrycznym zaworze włączającym / regulującym dopływ ciepłej cieczy do nagrzewnicy. Nie ma tutaj jakiś klap czy typowych zaworów. Jest elektrozawór który się psuje. Można go naprawiać. Zdarza się że pada elektronika w panelu sterowania. Np. http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zawor-na ... IEROL/3349
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2014, 22:00

Witam wlasnie kupiem forda KA dla zony zeby od czegos mogla zaczac.ale mam problem z ogrzewaniem wymienilem kontrol panel bo myslalem ze nie dziala ,nowy niby wszystko dziala ale dalej nie grzeje ,wymienilem zawor nagrzewnicy po czym nadmuch przestal dzialac,nie mam pojecia co sie stalo a co mozna jeszcze sprawdzic zeby dzialal prosze o podpowiedz dziekuje
artex1
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 06 09 1987
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: ford ka
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Lut 2014, 11:12

A czy w KA sterowanie ciepło/zimno nie jest przypadkiem na podciśnienie? może jest gdzieś nieszczelność ?
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie modele i wersje oferują japońskie marki?
    Toyota GR Supra i Lexus LC to dobrze znane auta z Japonii. Toyota i Lexus proponują jednak nie tylko bezkompromisowe auta dla fanów adrenaliny, ale też usportowione wersje popularnych modeli. Zaglądamy do oferty obu ...

09 Lut 2014, 12:08

Tak jak pisze bonifacy - zawór otwierający ciepłe powietrze do nagrzewnicy jest elektryczny. Na 99% przypadków w KA za brak ogrzewania odpowida ten właśnie zawór. Kolejną przyczyną to panel sterowania. Zawór niby jest naprawialny, ale po naprawie i złożeniu w 80% cieknie. Moja propozycja to lepiej kupić wtedy nowy i wymienić. Zaoszczędzi się i czasi i nerwów. Ów zaworek to silniczek krokowy sterowany tranzystorem z panelu sterowania.
Zaworek jest umieszczony pod podszybiem pod maską. Nie ma więc jakichś większych trudności z jego wymianą, ale jest troszkę roboty - trzeba zdemontowac ramiona wycieraczek a potem tą plastikową osłonę, która jest pod nimi. Po odsunięciu tej osłony będzie widać ów zawór i weże.
Nowy zawór można wytargać za jakieś 60 - 70 zł. Nie są to więc jakieś wielkie koszta i raczej nie opłaca się denerwować przy demontażu i naprawie starego. A jak się okaże że cieknie, to znowu demontaż i tak w kółko. No ale to już wybór właściciela co zrobi - czy wymieni na nowy czy naprawia stary.
A jak nie ów zaworek, to czasami winny jest jeszcze tranzystor w panelu sterowania. Tak przynajmniej bywało w Fiestach z kolei. Ale w KA też się zdarzały. Takiego samego jak jest oryginalnie nie sposób raczej kupić. Ale są dostępne bezproblemowo zamienniki - IRFL4105 N-MOSFET w obudowie SOT223 dostępne w każdym sklepie elektronicznym.
Moja propozycja jest taka, żeby naprawą tej usterki zajał się jakiś znajomy elektryk lub elektronik - sprawdzi najpierw ów zawór ( silniczek krokowy ) i panel sterowania. Bo wymieniać metodą prób i błędów to szkoda i czasu i pieniędzy. Sprawdzenie tego panelu nie jest tak łatwe jakby się wydawało - trzeba podać masę, dwa plusy i zamiast zworka podłaczyć żaróweczkę. Czasami psuje się też ten mały procesorek, ale to wyjdzie przy pomiarze tranzystora.
Oczywiście cały ten temat pomocy ma sens, jeżeli chłodzenie silnika jest sprawne, czyli działa prawidłowo termostat i chłodnica, czyli wskaźnik temp. pokazuje, że silnik jest nagrzany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Paź 2014, 06:44

Wielkie dzięki za wyczerpujący post MotoAlbercika. miałem dokładnie taki właśnie problem. sprawdziłem całe chłodzenie, elektrozawór i dalej nic. problem leżał w uszkodzonym tranzystorze w panelu sterowania.
loppez
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: ford courier