Ford Kuga 2011, 2.0TDCI 140kM- NIEWŁAŚCIWY OLEJ W SILNIKU

30 Paź 2018, 20:34

Po zakupie w/w samochodu okazało się iż poprzedni właściciel zastosował w silniku nie właściwy olej to znaczy ojej na którego producent auta nie udzielił aprobaty. W silniku znajduje się olej GULF formula ULE 5W-30 (ACEA C3 API SN)
Natomiast producent zaleca olej o normie WSS-M2C913-C, a więc oleje ACEA A5/B5. Czy można prosić o pomoc w mojej dość nie ciekawej sytuacji? Czy można bez żadnych przeszkód i konsekwencji wymienić teraz na zalecany olej przez producenta czy pozostać na niewłaściwym i nie zalecanym?
Pozdrawiam, Jurek
jerzyski2
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Paź 2018, 20:42

Nie jestem do końca pewny ale wydaje mi się że olej który masz jest hmmm.... uniwersalny? Oleje o oznaczeniach A5 (dla benzyny) B5 (dla Diesla) mają zmniejszać spalanie i są stosowane raczej w większych silnikach (wołach roboczych). Jeżeli zbliża Ci się wymiana oleju to spokojnie zmieniaj na ten co producent zaleca. Warto zrobić płukanę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Paź 2018, 21:03

Właśnie jestem przed samą wymianą i stoję przed dylematem co zrobić. Boje się aby po zalaniu innego nie uszkodzić silnika. Tyle się tego naczytałem żeby norm ACEA "C" nie zamieniać z innymi, że naprawdę strach mnie obleciał. Najlepsze że gość od którego kupiłem samochód sam nie wie że taki olej mu w serwisie wlali.
jerzyski2
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Paź 2018, 21:09

Lej spokojnie to co producent zalecił, jak nic się nie stało na tym to gorzej mu nie zrobisz zalewając olej odpowiedni
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Paź 2018, 21:37

A jeżeli można jeszcze spytać to jaką metodę płukania silnika polecasz?
jerzyski2
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Paź 2018, 22:11

Gotową płukankę kupujesz którą wlewasz do oleju i są tu 2 sposoby.
1. Wlewasz płukankę do starego oleju postępując zgodnie z zaleceniami producenta
2. Zlewasz stary olej, zalewasz jakimś najtańszym i zalewasz płukankę, potem zlewasz to wszystko i zalewasz dedykowanym

Są też ludzie co robią 2 razy płukankę ale Ty masz dość świerze auto więc nie ma sensu, myślę że nie zdąrzyło się tam osadzić za wiele.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydy dominują na rynku aut na prąd
    Polski rynek zelektryfikowanych samochodów zupełnie nie przypomina już tego sprzed kilku lat. W tym roku wybór hybryd i samochodów elektrycznych obejmuje ponad 130 modeli z wszystkich segmentów. ...
    Nowe z salonu, ale po blacharce!
    Chociaż oficjalnie nikt o tym nie mówi, są w Polsce salony, w których 8 na 10 świeżo dostarczonych z fabryki pojazdów z miejsca trafia do lakierni. Uszkodzenia w czasie transportu to chleb powszedni. ...

10 Lis 2018, 12:14

Ford do tego silnika zaleca z A na koncu z dopuszczeniem B ,C oraz D.Wedle specyfikacji oleju ten silnik nie posiada dpf ale ten 143 konny posiada, widocznie mechanicy dlatego popelnili blad i wlali nieodpowiedni olej,Norma C (dpf)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)