FORD MAVERICK 1997 zawieszenie przód

03 Paź 2015, 23:28

Cześć,

Dwa miesiące temu kupiłem Ford Maverick 2.4 Benzyna 3 drzwiowy z 1997 roku.

Po zakupie od razu wymieniłem wszystkie amortyzatory - stare były w opłakanym stanie, poza tym samochód był zawieszony nisko. Amortyzatory poprawiły znacznie wygląd prześwitu. Natomiast przód nadal nisko siedzi.

Pytanie moje jest - Jak działa i gdzie są jakieś "sprężyny" w przednim zawieszeniu. ??? Czy można to wymienić na nowe żeby podnieść trochę przód?

Leżałem pod samochodem, patrzyłem na rysunki tech i d..a. Nie moge dojść jak działają "sprężyny" z przodu.

Każda info będzie bardzo pomocna.

Z góry dziękuje za pomoc!
myszatrue
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 17 10 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Maverick
Silnik: 2,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

04 Paź 2015, 13:40

Tam są drążki skrętne, idą od dolnego wahacza do poprzecznej belki w ramie. W tej belce znajdują się ujstrojstwa służące do podkręcania drążków. Jest o tym sporo na forum poszukaj dobrze. Sam lepiej nie dłub skoro nie potrafiłeś z pomocą "rysunków technicznych" rozkminić o co tam chodzi. I dziwne trochę, że amortyzatory poprawiły prześwit w samochodzie :o
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

05 Paź 2015, 07:17

podkręcając drążki zwiększasz napięcie wstępne,
pamiętać należy że zakres działania zawieszenia się nie zmienia, dźwigając go do góry zmniejszasz mu możliwość opadania koła w dół, co jest dość ważne, do tego jeśli włożysz większą gumę to seryjne odboje przestaną wystarczać.

ogólnie przód w terrano nie jest zbyt pancerny i nie należy przesadzać :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Paź 2015, 08:02

Dzięki za informacje!!

Podjadę do znajomego mechanika i pomyślimy czy jest sens coś działać w tym temacie.
Dam znać czy podkręciliśmy trochę czy zostawiłem tak jak jest.

Co do amortyzatorów - tak podniósł się trochę, ze starymi musiało coś być bo na zdjęciu przed wymianą a teraz widać różnice ( oczywiście to nie jest 10cm ale kilka na pewno:) )
myszatrue
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 17 10 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Maverick
Silnik: 2,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Paź 2015, 20:24

Podkręcić można ale niewiele. Tu nie ma co kombinować bo z "g" bata nie ukręcisz. IFS w Terrano jest tak zrobiony, że wiele się z niego nie wyciśnie. Wiem bo sam próbowałem :mrgreen: Jak podkręcisz dużo to zaczną się kłopoty ze zbieżnością a nie każdy potrafi to ustawić tak żeby opon nie wpierdzielało i tak jak pocieszny pisał skok zawieszenia w dół będzie minimalny. Próbowałem też z podkładkami pod wahacze ale moim zdaniem to lipa. Skok zawieszenia i tak się nie poprawi bo ograniczają go końcówki drążków kierowniczych i przeguby, i odboje, i stabilizator. także gra nie warta świeczki. Jak chcesz motać to delikatnie podkręć drążki i zrób lift budy. Zwiększą się kont natarcia i zejścia a jak włożysz większe kapcie to i prześwit. Z tymi kapciami też nie ma co przesadzać optimum to 31" ale znam osobiście osobę która na 33" jeździła i... uwaga uwaga... zmieniła na większe :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

24 Paź 2015, 19:04

31" to optimum, ewentualnie wąskie 32", jak ktoś ma fantazje to i 33" mogą być, o 35" nie wspominam. Znajomek miał i generalnie przy normalnym użytkowaniu zgodnie z przeznaczeniem ten zawias jest za słaby do tego. Natomiast można pokombinować ze sztywnym mostem przednim zaadoptowanym z Parcha.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Eclipse Cross - SUV coupe
    Nowy model Mitsubishi Eclipse Cross, którego bezpośrednimi konkurentami będą modele Volkswagen Tiguan, Mazda CX5 i Volvo XC40, wyróżnia się sportową sylwetką SUV-a coupe, znakomitymi osiągami i wyjątkową precyzją ...

25 Paź 2015, 10:37

33 cale do silnika 2,4?? :mrgreen: weź chcesz żeby mógł korzystać tylko z 3 biegów?? :mrgreen:
a co do mostów łatwiej kombinować z daną wyjście główki mostu na odpowiednią stronę, parcha trzeba odwracać co jest czasochłonne i problematyczne
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Paź 2015, 19:23

Jak ktoś ma dużo samozaparcia :mrgreen: Myślisz o Danie 30? Na tym moście nie zrobisz tego na takich kołach :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

27 Paź 2015, 08:09

o 44 masz od razu blokady :wink: a cena nie zabija jest porównywalna z patrolem itp, problem tylko z dostępnością
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

27 Paź 2015, 20:28

No tak ale musisz wymienić 2 mosty gdzie przy Terrano II może mieć to sens - nie wiem jak z przełożeniami Terrano-Patrol, T1 bangla z Parchem MQ
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

27 Paź 2015, 21:53

nie do końca, i tak musisz zmienić obydwa mosty ;) do tego przedni przełożyć na odwrotną stronę, u mnie jeżdżą 2 takie terańce ale w dieslu albo z V6 pod maską z 2,4 sensu nie ma
do tego koszt podobny do kupna 2 samochodu :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Paź 2015, 15:38

Łukaszu, nie trzeba zmieniać obydwu mostów bo przełożenia w T2 2,4 i 2,7td mają takie same jak parch 160/260 z 2,8td.
A kojarzysz Szczura 4x4? On zrobił sobie T2 na IFS-ie standardowym z kapciami 33" i silnikiem KA24E. Jakoś mu to jeździło nawet chyba bo nie zezłomował go gdy zgniły blachy tylko budę wymienił na zdrową.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Paź 2015, 19:07

jeździło mu a jakże ale tylko wterenie i na reduktorze, jazda dalej była dość że tak powiem męczarnią
co do zmiany mostów to nie masz racji 160 ma inne przełożenia niż 260 a te z kolei mniej więcej jedynie pokrywają się z terrano ale i tak z dieslem a nie z benzyną :naughty: a dlatego wymieniają obydwa że w benie jest chore przełożenie i wkładając większy kapeć to auto po prostu przestaje jechać (niestety 2,4 ma niski moment obrotowy) wrzucająć inne mosty masz możliwość dobrania przełożenia do większego kapcia, gdyby to był 2,7TDi to bym się zgodził że przód wystarczy zrobić :yes:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Paź 2015, 23:53

Coś mi tu kłamiesz kolego. Albo Maciek mi nakłamał wcześniej :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

29 Paź 2015, 19:37

Fakt kumpel ma Tyrana 3.0 V6 i ma wrzucone 2 tylne mosty z 160.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna