Ford maverick - prosze o opinie

15 Lut 2007, 13:18

Witajcie.

Mam możliwość zakupu forda mavericka 2,7TD 1994r. Jeśli ktoś miał praktyczno styczność z tym autem prosze o opinie. Interesuje mnie głównie awaryjność i koszty eksploatacji. Dodam tylko, że jazd w trudniejszym terenie nie przewiduje. Raczej wypady na mazury, lub w Polskie góry.
Ostatnio edytowany przez timi2000, 02 Maj 2010, 21:24, edytowano w sumie 1 raz
timi2000
Nowicjusz
 
Posty: 1

15 Lut 2007, 17:59

Witaj.
Auto zbyt wysokie jak na rozstaw kół. Maverick/Terrano są bardzo wywrotne na zakrętach, podatne na boczny wiatr. Silnik jest OK, 4 drzwi to spory atut, bagażnik tez nie mały. :wink:
Niestety to drążkowachaczowiec, czyli żywotność zawieszenia nie zachwyca. Ale jesli to ma byc auto tylko na szosę.... to możesz kupić. :wink: Choć osobiście kupiłbym inne. :lol:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

16 Lut 2007, 11:44

@Karson -wszystko się zgadza, ale co do "drążkowahaczowca" - mam jedną uwagę... Mój ma już 18 lat i nie był wymieniany, jest podkręcony na drążkach, pycę nim w terenie i ciągle żyje! I ciągle dobrze robi... Wiem z własnego przykładu, że krótka żywotność zawieszeń niezależnych, to tylko plotki rozpuszczane przez właścicieli GR i tp monsterów... ;)
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

27 Lut 2007, 08:18

znajomy miał forda maverick i bardzo był niestabilny na zakrętach
pietrzyk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 169
Miejscowość: sosnowiec

28 Lut 2007, 07:35

Co do stabilności na zakrętach - Maverick jest autem dużo wyższym od klasycznych osobówek (które w środowisku kierowców o-r zwane są plaskaczami z powodu ich wysokości, właśnie). Dlatego jeżdżąc wcześniej plaskaczem, po przesiadce do Maverica (lub dowolnego, dużo wyższego auta) przyjmuje się dość nieprzyjemne odczucia przy pokonywaniu zakrętów. Poza tym, nie jest to już auto dla ścigantów - wymaga zdecydowanie innego stylu jazdy i wtedy dopiero w pełni odczuwa się przyjemność z jazdy takim autem...
Zresztą, wystarczy się przesiąźć z Tico do Matiza (gdzie fotel kierowcy jest tylko o 7 cm wyżej niż w Tico) i już czujesz się mniej pewnie, i masz uczucie, że autko jeździ niestabilnie...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

27 Paź 2007, 17:13

Bardzo fajne duze autko w wersjach 5 lub 7 osobowe, z tego co slyszalem ta pierwsza wersja czyli 5 jest lepsza, niewiem czemu ale przewaznie taką opinie słyszałem.
Koszty eksploatacji? Spalanie srednie to 9-11 l/1oo km w dieslu 2.7 i benzynie 2.4, a w benzynie 3.0 - 12-15 l/100km
Akselb3
Nowicjusz
 
Posty: 22
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Skoda Rapid - nowy wymiar Skody
    SKODA Rapid stanowić będzie nowy wyznacznik dla wszystkich samochodów marki pod względem ponadczasowego designu oraz przestronności wnętrza. SKODA Rapid to pojazd idealnie uzupełniający dotychczasową gamę modeli, wpasowując ...

29 Paź 2007, 12:10

też szukam jakiejś terenówki do jazd bez extremalnych terenów , jeżdziłem troche maverikem nie podpasował mi na asfalcie a w terenie całkiem ok
jarekoponka
Nowicjusz
 
Posty: 4

02 Maj 2010, 07:53

Witam wszystkich, jestem u Was pierwszy raz ,wiec wypada sie przywitac :)co z przyjemnoscia czynię,nie bede owijał w bawełne ,ze przywiodło mnie na Wasze forum pytanie.....czy warto .....chyba taki dylemat maja wszyscy którzy chca kupić auto z napedem na 4 koła.Chodzi mi po głowie ford maverick rp.2007 benzyna 2,3 , nie aspiruje do ostrej jazdy terenowej,bo i ten samochod na takie wyczyny nie pozwoli,w moim przypadku bedzie to normalna jazda miejska i pozamiejska rocznie "robię" około 10 tys km, wiec samochod u mnie nie jest katowany.Ale w tzw miedzyczasie pojawił sie jeszcze jeden samochodzik wg mnie godny uwagi, subaru forester rp.2007 2,0 benzyna.ktos mi powiedział bym sobie głowy nie zawracał tym fordem bo koło rozrzadu ma zrobione z jakiegos rodzaju plastiku i na bank bedzie to niewypał, ja co prawda nie słyszałem o takich "cudach" by koło było z plastyku, ale wszystko w dzisiejszych czasach jest mozliwe, czekam na wasze opinie Panowie.pozdrawiam.
mio1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Szczecin

02 Maj 2010, 12:12

chcesz porównać 2 zupełnie różne samochody :mrgreen:
kombi z elektronicznym napędem pseudo 4x4 i samochód terenowy z mechanicznym reduktorem i sztywno dopinanym przodem :wink: w zasadzie te auta nie sa w ogóle porównywalne,
co do terrano/maverica (bo nissan i ford to te same auta...prawie) odpuść sobie benzynę .. no chyba że V6 (spalanie takie samo a kucyków więcej), a poszukaj diesla 2,7 z końca produkcji (później było 3.0 co jest odrobine gorszą konstrukcją) i uwierz mi będziesz zadowolony :wink: autko do lekkiego terenu świetnie się nadaje, proste i bezawaryjne, kżdy mniej więcej kumaty człowiek je ogarnie bez żadnych problemów,
o terenie i forresterze to zapomnij to nie jest auto terenowe, a terrano jaki auto turystyczne sprawuje się świetnie, silnik 2,7 nie powala mocą , ale za to jest niezajebliwy (rozrząd na kołach zębatych, tanie końcówki wtrysków, jeździ na każdym paliwie), zawieszenie przód IFS (nasłabsza część auta ale w porównaniu do subaru i tak jest mega pancerna) tył na 4 wahaczach wleczonych i sprężynach, auto spokojnie przyjmuje w seryjnym zawieszeniu opony 31x10,5x15 a max bez urywania półosi to 33 cale (choć znam też takie na 35 które jeżdżą bezawaryjnie)... ogólnie do lajtowej zabawy i jako cywilizowany samochód to auto godne polecenia (jak również pajerro)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Maj 2010, 15:05

Nie porównuje tych autek, brałem pod uwage mozliwosc zakupu jednego z nich, diesel nie wchodzi w gre , nie lubie diesli.Jak wspominałem w moim przypadku jazda terenowa nie bedzie miała miejsca,katowanie siebie w terenie nie jest moja pasja:)a dlaczego chce kupic auto z napedem na 4 koła, chyba dlatego ze nigdy takiego nie miałem i chce zobaczyc jak sie tym jezdzi.Ford Maverick, bo takie auto mam na widoku, chyba w srode pojade je zobaczyc, to auto z 2006 roku, silnik 2,3 benzyna, z tego co sie orientuje to ten sam silnik był wsadzany do Mazdy Tribute, kto z Was Panowie zna ta jednostke ?i powiem szczerze nie interesuja mnie koła w tym samochodzie, a tylko to czy kupno takiego auta to w miare dobry pomysł, czy mam nie zawracać sobie tym głowy.pozdrawiam:)
mio1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Szczecin

02 Maj 2010, 18:02

jeśli chcesz większautko z napędem na 4 to Pajero II gen z super selectem, Maveric`iem nie pojedziesz po suchym asfalcie z napędem na 4 (no chyba że mówimy o tym szicie AWD z 2007 roku jeśli tak to odrazu odpuśc sobie temat poszukaj merca ML)
jeśli chcesz auto z napędem na 4 ale typowo drogowe poszukaj sobie BMW X5, Mercedesa ML, VW Tuarega albo coś w ten deseń, będzie wygoda i przyjemna jazda a i po szuterku tym spokojnie pojedziesz, jeśli bardzo chcesz Nissana to Pathfinder na drogę będzie o wiele lepszy niż terano

BTW 2,3 to nie jest jednostka mazdy
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Maj 2010, 14:50

słyszałem o tym modelu same złe opinii.a najgorsze jest to ze jest bardzo awaryjny
sebastian
sebastian43210
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: warszawa