Suzuki Samurai 1.3 1991 - Jaki olej do mostów i skrzyni?

05 Cze 2009, 11:36

Witam Serdecznie:)
Mam pytanko jaki olej wlewamy do mostów i skrzyni biegów,tej normalnej i terenowej.
Nigdy tam nie zaglądałem i nie wiem,czy do tej terenowej wlewa się oddzielnie i normalnej oddzielnie?
Wiem też że do mostów wlewa się jakiś specjalny olej,podobno kosztowny:(Jakie są ceny za 1l?
W przednim moście delikatnie słychać wycie więc to to pewnie olej...
Z góry dziękuję za Waszą pomoc POZDRAWIAM
Suzuki Samurai 1.3 1991
jarekp111
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: lubelskie

05 Cze 2009, 11:51

do silnika lałbym mineralny 10W40, reszta w linku:
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/product.asp
oczywiście nie muszą to być oleje w/w firmy, ważne żeby symbole się zgadzały
wycie w przednim moście jest zapewne spowodowane kończącym się łożyskiem lub którymś z elementów zębatych dyfra
ceny znajdziesz w necie lub sklepach
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

06 Cze 2009, 17:15

Karson napisał(a):do silnika lałbym mineralny 10W40, reszta w linku:


10W40 to jest półsyntetyk :mrgreen:
EdEk
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: Wałcz

06 Cze 2009, 21:40

mineralny też :mrgreen:

gdyby był kłopot ze znalezieniem w takiej klasie lepkości to dobry też będzie mineral 15W40
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

11 Cze 2009, 17:14

Tak ,nawet możecie znależć oleje 5W40 ,które są olejami mineralnymi(synthese technologie) poddane procesowi hydrokrakowania,mineralny olej taki posiada parametry zbliżone do oleju syntetycznego ale syntetykiem , nie jest! Oleje typu 10W40 są najlepszą opcją do silników starszej generacji .Kupujac oleje syntetyczne patrzcie czy pisze na etykiecie Full Syntetic,same oznaczenia lepkościowe mogą wprowadzać w błąd.

[ Dodano: Czw Cze 11, 2009 17:21 ]
Wszędzie gdzie się tylko da (prócz silnika)lejesz Castrol TAF-X.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Cze 2009, 20:50

PhantomASA1 napisał(a):Wszędzie gdzie się tylko da (prócz silnika)lejesz Castrol TAF-X.

ale po co, szkoda kasy. kumple do samurajków leją np do mostów zwykły hipol, wychodząc z założenia, że lepiej gorszy olej ale często go wymieniać :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Bugatti T40 to już ponad 80-letni zabytek
    Przedwojenne Bugatti T40 Macieja Pedy. Samochody od zawsze zajmowały specjalne miejsce w sercach jego rodziny. W 1968 roku ojciec Macieja zakupił pierwsze auto zabytkowe – Studebakera, w którym zakochał się od ...

11 Cze 2009, 21:00

Zgadzam się - ale pomijając docieranie to nie spuszczałbym tego co najwyżej dolał. Nie jestem ekspertem od olejów ale hipol do ciągników i ciężarówek spokojnie dałby sobie w tym przypadku radę.
O żesz ty kur..., w chu.. jeb.. twoja mać!!! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął.
wolfenstein
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001

11 Cze 2009, 21:53

ale po co, szkoda kasy. kumple do samurajków leją np do mostów zwykły hipol, wychodząc z założenia, że lepiej gorszy olej ale często go wymieniać :wink:[/quote] Tak,wiem o tym :wink: ale myślę,że tyczy się to silników(rozrzedzanie oleju przez paliwo),mosty ,skrzynie biegów?!Tak lałem hipol do tylnego mostu i po 60 tysiakach wylewałem czarny ,teraz leję Full Synt 75W90(znanej firmy) już drugi raz i powiem wam Panowie,że przy pierwszej wymianie wylałem olej w takim stanie w jakim go wlałem :shock: Teraz za drugim razem wymienię go po 120 kkm,45 zł ?! :grin: Już się przekonałem ile jest wart syntetyczny olej w manualu,już przetestowałem hipole ,nigdy nie wleję minerału chyba że Castrol z dodatkami EP,na tym oleju skrzynia zaczęła mi chodzić tak lekko że szok!Oleje przekladniowe wymienia się bardzo rzadko dlatego warto jest stosować syntetyki najwyższej jakości,oleje silnikowe?Starsze konstrukcje zadowolę byle czym ale nowoczesne konstrukcje z filtrem cząstek stałych byle jakiego papu nie lubią!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Cze 2009, 08:31

oczywiście, że do nowszych samochodów mineralny olej się nie nadaje. ale do naszych "dorosłych" autek jak najbardziej. trzeba brać również pod uwagę jazdę w terenie - każde większe zamoczenie mostów, skrzyni czy silnika już predysponuje nas do wymiany oleju. jeśli jeździ się smochodem lajtowo to tak, lejmy lepsze oleje, natomiast jeśli auto upalane jest w terenie to nie warto przepłacać i lać mineralne, i wymieniać raz na miesiąc czy dwa (w kilometrach to będzie jakieś 200-1000km) :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

12 Cze 2009, 08:41

W takich sytuacjach!??? :wink: Racja!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Sty 2010, 14:06

Koledzy czy ktoryś z was moze mi doradzic jaki olej lac do skrzyni i jak wymienic go w reduktorze .poniewaz trzymałem obecnie samuraja na dworzu i prawdo podobnie zamarzła mi woda ktora po rajdach dostała sie do skrzyni reduktora .jak to wymienic ? i jakim olejem zastąpic???? bardzo prosze o jakas pomoc.
Miś Błotny:)
michał1313
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: warszawa

18 Sty 2010, 15:36

Ile oleju wlac do mostow????
Miś Błotny:)
michał1313
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: warszawa

18 Sty 2010, 16:42

Mechanizm różnicowy tył 2.0l,przedni 1.5l,skrzynka rozdzielcza biegów 0.8 l,jaki olej?Wyżej masz odpowiedź ,możesz oczywiście wybrać inną firmę,tylko musisz spojrzeć do książki obsługi jakiej lepkości(np. 75W-90) oleje są zalecane,oraz jakiej jakości(GL3-4 lub GL5).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Sty 2010, 17:40

Bardzo dziekuje za info ale mam jeszcze jedno pytani czy do wymiany oleju w skrzyni i reduktorze trzeba wyjmowac skrzynie i silnik czy mozna sie dostac jakos od boku????
Miś Błotny:)
michał1313
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: warszawa

18 Sty 2010, 18:04

Masz korki wlewowe i spustowe,szukaj u samego dołu spustowego(śruba odkręcana) i wyżej mniej więcej w połowie będzie korek wlewowy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)