Ford, mazda, renault

09 Lis 2015, 20:09

Witam jeszcze raz. Jakiś czas temu pytałem się o jakiegoś mocnego benzyniaka w kombi. Życie niestety zweryfikowało trochę moje zapędy i sprowadziło na ziemię.
Aktualnie nadal szukam auta w kombi, benzyniak tylko nie wiem który...
Na oku mam
Forda Mondeo mk3 2.0
Mazdę 6 też 2.0
Renault Laguna (nie wiem jaki wariant silnikowy, nie wiem jaki byłby optymalnie najlepszy)
o ile Forda i Mazdę już prześwietliłem to "Renia" trochę razi swoimi negatywnymi opiniami. Sęk w tym że Laguna najbardziej mi się podoba. Bardzo proszę o jakieś rady.
Jeżeli ma to jakieś znaczenie, to chce powiedzieć że raczej nie gazowałbym.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2015, 11:18

Podbijam temat.
Co do renowki bardziej szukam pozytywnych argumentow aby ja kupic. Chcialbym przeznaczyc na auto nie wiecej iak 10tys zl. Pomoze ktos? Czy faktycznie te laguny sa takie klopotliwe?
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2015, 12:23

Za 10 tysięcy to ani Mazda 6 (za mały budżet) ani Laguna II (jest kiepska, dużo lepsza jest wersja po liftingu - II FL). Z Mondeo 2.0 może być ciężko w tym budżecie. Pewniejszymi autami za 10 tysięcy będą:
Peugeot 406
Citroen C5
Toyota Avensis
Mazda 626
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Lis 2015, 12:37

Hmm możesz szukać Fiata Marea'y 2.0.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

10 Lis 2015, 21:19

Kieł napisał(a):Marea'y


A cóż to takiego? jakiś nowy model ? :D
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

10 Lis 2015, 21:41

Fiat MAREA teraz pasuje? :)
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

10 Lis 2015, 21:45

Teraz tak, teraz szukajmy Fiata Marea :D
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

10 Lis 2015, 22:48

najciekawsza propozycja to citroen c5 ale boje się zawieszenia. niby każdy zachwala nawet jeden kuzyn mojej żony miał ale jednak boję się. Byłem dziś u mechanika (przegląd autka), zapytałem się o lagune i powiedział że sam miał taka kilka lat. Nie narzekał. jego pracownik też ma lagune II i złego zdania na ten samochód nie ma. Mówimy oczywiście o benzynie. Wg mojego znajomego (również mechanik który de facto jeździ megane II ) Laguny popsuły sobie opinie przez diesle.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2015, 23:02

Zawieszenie hydro w C5 jest trwałe i dość tanie w razie W - koło 20-30% drożej niż zawieszenie do tej klasy Forda czy Opla a mniej niż Passeratti czy A4 z wielowahaczami, komfort nieporównywalny a i trwałość ponadprzeciętna. Jeśli masz się czego bać to problematycznej elektroniki.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Lis 2015, 23:15

to jeżeli w c5 elektryka też może plątać figle to chyba jeden pies czy laguna czy citroen bo obydwa mają ten mankament. Jak patrze na ogłoszenia Lagun II to cena 10 tyś. jest już dosyć wysoką.
Co do C5, jechałem kiedyś tym autem i jakoś tam nie czułem wielkiego komfortu...może tylko takie moje wrażenie. Problem jest też w tym że nie mam w pobliżu mechanika który choć raz robił takie zawieszenie
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2015, 23:26

To nie są figle z gatunku tryb serwisowy na autostradzie, bardziej coś w wyposażeniu nie łączy i trzeba szybę zasuwać na 3 razy albo tyleż razy regulować temperaturę w klimatroniku, bo zaczep termostatu jest za krótki (wytarty) i nie zawsze przesuwa się tak jak powinien. W rocznikach 2003+ większość tego jest już naprawiona, a i radio zrobiło się sensowne (w pierwszych rocznikach było beznadziejne, z nietrwałym laserem i brakiem jakichkolwiek opcji). W moim egz. z 2002 mam powymieniane sterowniki do szyb, termostatu, radio i przełącznik do zawieszenia na późniejsze i wg. zapewnień poprzedniego właściciela od zmiany 4 lata temu ani śladu problemu. Podobnie miałem w swojej Xsarze, choć z innymi podzespołami.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Lis 2015, 23:55

a jaki silnik jest godny polecenia? Mówimy o benzynie naturalnie. na co zwracac uwagę przy oglądaniu zawieszenia?
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2015, 00:24

1.8 za słaby, 2.0 w sam raz (lubi obroty i paliwo, ale zagazowany bardzo wdzięcznie wozi furkę mimo sporej masy), HPI ma wtrysk bezpośredni, który sprawia pewne problemy (mało go, wycofali się z tego szybko) a 3.0 jest dość awaryjny, drogi w utrzymaniu i nie zapewnia jakichś cudownych osiągów. 2.0 to optimum do takiego kanapowozu jak C5.

Generalnie - czy reaguje na podnoszenie/opuszczanie, czy po np. dociążeniu bagażnika dużym bagażem się poziomuje, czy nie jest nierówny, ilość płynu LDS - wlew po lewej krawędzi pod maską, dokładnie ile powinno być możesz wyguglować, ja się jeszcze nie interesowałem - ale o ile nie wycieka nigdzie to nie będzie potrzeby dolewać, więc jeśli sprawdzane auto będzie mieć go na OK poziomie to znaczy że nieszczelności nie powinno być. I jeszcze sprawdź (np. zjeźdżając z wysokiego krawężnika czy czegoś takiego) czy nic z przodu nie stuka - jeśli auto było użytkowane w mieście to jest dość częsty problem spowodowany agresywnym przejeżdżaniem progów i wjazdami na krawężniki - z tyłu rzadszy problem bo zazwyczaj w mieście jest mniej dociążony.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Lis 2015, 09:40

Popatrzyłem trochę na ceny części zawieszenia do C5 no i nie wyglądają tak różowo. Jedna sfera kosztuje do 300zł a mamy ich 6. Amortyzator (jeden) kosztuje 900zł. Pompa można kupic używkę 800zł. Nie wiem w jakiej sekwencji się to wszystko psuje. Czy jeżeli poleci jedna sfera to czy warto przepatrzeć wszystkie? Ile przeważnie wytrzymują amortyzatory? Co jaki czas trzeba wymieniać płyn? Nic nie wiem o serwisowaniu takiego zawieszenia
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2015, 10:50

Sfery sie regeneruje, ok 100zl sztuka. Plynu sie nie wymienia, ew. dolewa jak sa ubytki. A jak czesto sie wymienia - ponad 200kkm spokojnie, amortyzatory zazwyczaj 2x dluzej, pompa sie raczej nie psuje. A porownujac te ceny do wielowahaczy w VAGach i czestotliwosc wymiany to C5 okazuje sie duzo tanszy
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002