10 Lis 2015, 23:24
1.8 za słaby, 2.0 w sam raz (lubi obroty i paliwo, ale zagazowany bardzo wdzięcznie wozi furkę mimo sporej masy), HPI ma wtrysk bezpośredni, który sprawia pewne problemy (mało go, wycofali się z tego szybko) a 3.0 jest dość awaryjny, drogi w utrzymaniu i nie zapewnia jakichś cudownych osiągów. 2.0 to optimum do takiego kanapowozu jak C5.
Generalnie - czy reaguje na podnoszenie/opuszczanie, czy po np. dociążeniu bagażnika dużym bagażem się poziomuje, czy nie jest nierówny, ilość płynu LDS - wlew po lewej krawędzi pod maską, dokładnie ile powinno być możesz wyguglować, ja się jeszcze nie interesowałem - ale o ile nie wycieka nigdzie to nie będzie potrzeby dolewać, więc jeśli sprawdzane auto będzie mieć go na OK poziomie to znaczy że nieszczelności nie powinno być. I jeszcze sprawdź (np. zjeźdżając z wysokiego krawężnika czy czegoś takiego) czy nic z przodu nie stuka - jeśli auto było użytkowane w mieście to jest dość częsty problem spowodowany agresywnym przejeżdżaniem progów i wjazdami na krawężniki - z tyłu rzadszy problem bo zazwyczaj w mieście jest mniej dociążony.