Ford Mondeo 1.8 TD - czy warto?

25 Mar 2010, 23:13

Witam
Chciałbym poznać opinie użytkowników lub byłych użytkowników tego samochodu na jego temat. Ciekawi mnie przede wszystkim awaryjność i ogólne koszty utrzymania oraz koszty części. Proszę o wypowiadanie się tylko osoby, które miały jakąkolwiek styczność z autem, bo jak wiadomo samochód "mało uważany", a głosy osób które zasłyszały różne historyjki od brata kolegi niczego nie wniosą. :))
Kolejna rzeczą jaką się chciałem dowiedzieć to czy dostane i w jakim roczniku/generacji taki samochód za <6000 zł.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam. :)
Ostatnio edytowany przez pwl 26 Mar 2010, 22:57, edytowano w sumie 4 razy
pwl
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Z internetu

26 Mar 2010, 06:53

Witam.
Posiadałem kilka lat temu taki samochód (dokładnie to Mondeo MKII 1.8 TD.)
Co do awaryjności to sam silnik kłopotów raczej nie sprawia, jest ekonomiczny, wystarczająco dynamiczny (180 km/h max), 90 - konne A4/Passaty brałem nim, silnik spala na trasie w przybliżeniu 6l/100 km po mieście nieco więcej (7-8/100km), i tutaj mogło by być nieco lepiej.
Dla mnie największą zaletą tego samochodu było bardzo dobre zawieszenie, (jadąc po nierównościach na naszych drogach słychać było tylko stukot i czuć lekkie kołysanie).
No i jak na ten rocznik i te pieniądze ma również bardzo ładne wnętrze, raczej ciężko o równie ładne za te pieniądze w tym roczniku. Awarie:
Zdarza się że wydmucha uszczelkę pod głowicą ( mi osobiście dwa razy się to przydarzyło) ale ona sama kosztuje grosze a wymiana jest do zrobienia we własnym zakresie z racji prostej budowy silnika i tego, że wszystko jest bardzo łatwo dostępne - na wierzchu jednym zdaniem ;) Do tego nawet w lato bardzo ciężko jest ten silnik przegrzać - ciężko osiągnąć 90-100*C nieraz ostro jechałem i nawet wiatraki się nie włączyły (wszystko było sprawne) tak że to także plus auta. W zimie za to szybko da się rozgrzać wnętrze, które jest wygodne i ma sporo miejsca.
Kolejnym mankamentem jest rdza - tak mówią, ja bynajmniej nie miałem dopóki mnie nie zagięli na parkingu. Po tym incydencie plus parking w zimie pod chmurką i po pół roku ruda była na nadkolu z prawej strony. Łożyska osi tylnej mogłyby więcej wytrzymywać, ale za to są tanie. Podobnie przednie zawieszenie.
Raz wymieniałem skrzynie ale to już przy przebiegu ponad 300 tyś - kupiłem używaną z rozbitego auta - kosztowała 400 zł :razz:
Zrobiłem nim prawie 400 tyś i sprzedałem ze zdrową turbiną.
Polecam ten samochód, bardzo przyjemnie się nim jeździ, jak trafisz zadbany model to spokojnie przejedziesz tyle co ja bez większych kłopotów.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Mar 2010, 07:12

Wtrącę jako nieposiadacz ale cenną uwagę z punktu widzenia eksploatacji,a mianowicie to że zaleca się w tym silniku dosyc częste wymiany paska rozrządu (co 40 tys),bo gadzina lubi zerwac...
Poza tym auto jest jak dla mnie ok.
pozdro :smile:
Pod domem : MEGANE IV 1,5 dci-110KM , MEGANE III 1,6-16V - 110KM lpg -jest paliwowa alternatywa bez elektryki.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Mar 2010, 11:00

Dziękuje za powyższe wypowiedzi. :) A jakie są koszty eksploatacyjne tego auta? Tzn jak ceny filtrów, rozrządu, hamulców, amortyzatorów etc są drogie w porównaniu z np oplami? Jestem studentem więc każdy grosz dla mnie się liczy więc nie chciałbym odjąć sobie od ust, a wydać na części;)
Może ktoś obeznany w temacie powiedziałby czy za tę kwotę jest sens szukać mk2 czy lepiej i czy w ogóle mk1 i w jakim roczniku, tak żeby uczciwie kupić, a nie trafić na skarbonkę i czy warto kupić takie auto jako pierwszy samochód dla osoby o ograniczonych dochodach:)
Pozdrawiam
pwl
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Z internetu

26 Mar 2010, 13:59

Generalnie jest taka zasada,że warto posiadac diesla jak się sporo jezdzi,bo koszty jego utrzymania są nieco droższe od benzyny...więc tę różnicę musi auto wyjezdzic przebiegiem.
Co do ceny części,to w interesującym Ciebie aucie,koszty pasków i filtrów to praktycznie to samo co do większości prostych aut.
Jeśli chodzi o porównanie z Oplami,to koszty eksploatacji będą podobne lub nieco wyższe... Na pewno Opel nie będzie kosztowniejszy...
Natomiast mogą byc różnice dośc wyrazne,gdy padnie np: sprzęgło. Tutaj Opel jest znacznie tańszy. Niestety wszystkich napraw po kupnie nie da się przewidziec,bo przecież auto nowe nie będzie...Dodatkowo szykujący się do sprzedaży właściciel,niczego poza totalnym musem nie będzie wymieniał...to pewne. :neutral: Oczywiście kilkunastoletni diesel,będzie już miał jakieś 10 kółek dookoła Ziemi za sobą... :cool:

A może jeszcze zastanowisz się,czy aby kupno diesla jest dla Ciebie opłacalne..? Ile zamierzasz jezdzic kilometrów rocznie? Bo jeśli mniej niż 25 tys,to może warto rozejrzec się za benzyną z lpg..? A wtedy wachlarz aut i silników do wyboru znacznie się powiększy.
:smile:
Pod domem : MEGANE IV 1,5 dci-110KM , MEGANE III 1,6-16V - 110KM lpg -jest paliwowa alternatywa bez elektryki.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Mar 2010, 14:27

LPG odpada, mam doświadczenia z jazdy samochodem z LPG i nie przypadło mi to do gustu. Poza tym jednak trzeba pamiętać o częstszej wymianie świec, kabli WN i filtru powietrza, może i cewki i pompy paliwowej no i jeszcze regulacja i regeneracja instalacji, o wiele szybciej zużywający się układ wydechowy, bo na >2 gen na pewno nie trafie za te pieniądze, a przy większym pechu walka z wybuchami i wymiana kolektora dolotowego, a może i wydechu. Podobno też przy wyższej temperaturze pracy silnika na gazie bardziej się on zużywa - ile w tym prawdy nie wiem. Wiem, że nie mam co wybrzydzać przy takich pieniądzach, ale jednak wolałbym diesla. :) Nie zamierzam swoją ciężką stopą bardzo go cisnąć i liczę, że się odwdzięczy:)
pwl
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Z internetu
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Opel Mokka SUV-a na miarę potrzeb europejskich kierowców
    Inżynierowie Opla zakończyli właśnie ostatni etap jazd testowych nowego modelu SUV-a Mokka. Testy przeprowadzono w Niemczech przed rozpoczęciem sprzedaży nowego modelu, która jest planowana na koniec tego roku. Podczas ...

26 Mar 2010, 16:06

Koszta mają się następująco:
350 zł kompletny rozrząd wraz z pompą wody (osobiście wymieniałem ją raz bo nie było konieczności wymieniać) A co do żywotności samego paska to zgadzam się, zrywał się przedwcześnie jednak po 97r ta bolączka została wyeliminowana nową serią pasków o większej wytrzymałości - okres między wymianami wydłużono do 90 tyś jednak ja i tak po 55 tyś wymieniałem.
Tarcze i klocki - 345 zł z tego co pamiętam płaciłem za zestaw Lucasa na przód i 200 zł za klocki Denckermany na tył i tarcze wentylowane bodajże firmy Delphi Lockheed jeśli dobrze pamiętam oczywiście bez czujników zużycia.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Mar 2010, 16:50

Zupełnie się nie orientuję w temacie cen, nigdy nie miałem na utrzymaniu swojego samochodu, więc zupełnie nie wiem jak to wygląda. Jak wyglądają one w stosunku do innych diesli, które za takie pieniądze mógł bym dostać? Podobno w tym modelu silniki diesla są bardzo prostej konstrukcji i nie ma tam wiele rzeczy, które mogły by się popsuć, prawda to? Powinienem się decydować na zakup takiego samochodu w tych pieniądzach?
Pozdro:-)
pwl
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Z internetu

26 Mar 2010, 17:58

Ja bym brał, silniki te mają prostą budowę w dobitnym tego słowa znaczeniu.
Wszystko na wierzchu i miejsca tyle że sam z podstawowymi umiejętnościami i odrobiną chęci wszystko naprawisz, wymienisz - sam tak robiłem przecież.
Mógłbyś dostać też ok 4 lata starszego Passata z motorem 1.9 TDi jednak będzie miał sporo więcej najechane niż Mondeo, które dodatkowo będzie kilka lat młodsze.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Mar 2010, 18:09

Zdolności manualne nie powiem, mam. Już od najmłodszych lat psułem zabawki, żeby je naprawiać, tak więc co się będzie dało samemu to zrobię choćby, żeby na mechanikach przyoszczędzić ;) A jak się mają faktycznie opowieści o ich zimowym odpalaniu? Filmiki na YT nie są zbyt optymistyczne, bo większa ich połowa dotyczy właśnie tego tematu:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Chciałbym przeczytać opinie innych osób na temat tego samochodu:)
Z góry dzięki:)
pwl
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Z internetu

26 Mar 2010, 19:17

Przede wszystkim wymiana świec i dobry akumulator (Ja miałem 80 AH) a nie powinno być problemów.
Gdyby jednak były to można wymienić trochę bebechów w rozruszniku np. tulejki, i łożyska. Po takiej niewielkiej renowacji samochód kręci bardziej ochoczo pomimo mrozów.
Szczerze mówiąc obecnie T4 pali mi lepiej niż Mondeo ale Ford i przy -20 odpalał.
Przed zakupem warto udać się na stację diagnostyki celem zbadania kompresji.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Mar 2010, 22:22

Więc na którą generacje i rocznik mógłbym polować za te pieniądze tak żeby uczciwie kupić "nieokazyjne" autko? Z wyposażenia zależy mi jedynie na wspomaganiu i ABS;)

A może ktoś jeszcze się wypowie na zadane przeze mnie pytania? Spodziewałem się, że pośród 25099 zarejestrowanych użytkowników trafi się parę, którzy posiadają, posiadali bądź używali tego samochodu :twisted:

BTW: Jaka powinna być kompresja dla tego silnika? (pytam bo jestem laikiem, a w googlach nie znalazłem) ;)
pwl
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Z internetu

26 Mar 2010, 23:09

Mam mondeo tylko benzyne.

Auto jak na forda jeszcze sie nie sypie ma juz naklepane ponad 260tys km. Pierwszy raz rozrzad byl wymioniony po 160tys drugi raz po 240tys.

Auto pakowne, spalanie dobre 380-430km na 36l lpg.

W srodku jako tako miejsca jest. Super trzyma sie zakretow.

Jak te silniki TD chodza to nie wiem ale slyszalem ze to niby nieudana konstrukcja silnika jak na diesla. Silniki TDCI byly lepsze. Ale to tylko tak slyszalem.

Za 6ty mozesz wyrwac MKII tak i z 97r

Wspomaganie ma kazde mondeo, ABS MKII juz ma bo MKI nie kazde mialo.

Ja bym polecal benzyne 2.0l


Tu jest ciekawy

[link do oferty na Allegro wygasł]
Jedni pija bo musza, Ja pije bo lubie, chyba ze juz tez musze.
RNI
Aktywny
 
Posty: 266
Zdjęcia: 3
Miejscowość: RNI

27 Mar 2010, 13:14

RNI napisał(a):(...)
Jak te silniki TD chodza to nie wiem ale slyszalem ze to niby nieudana konstrukcja silnika jak na diesla. Silniki TDCI byly lepsze. Ale to tylko tak slyszalem.
(...)

Tego właśnie chciałbym się dowiedzieć najbardziej, a różne rzeczy słyszałem:) Mógłby ktoś coś na ten temat powiedzieć?
Na jazdę na benzynie mnie nie stać, LPG j/w odpada:) A ten w linku delikatnie ujmując niezaładny z wyglądu, ale dzięki na pomoc;)
Proszę o wasze opinie
Ostatnio edytowany przez pwl 27 Mar 2010, 13:23, edytowano w sumie 2 razy
pwl
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Z internetu

27 Mar 2010, 13:21

RNI napisał(a):Tu jest ciekawy

[link do oferty na Allegro wygasł]


Jak ten jest ciekawy to juz wiecej nic ne pisz, najlepiej wyrejestruj sie z forum.

Nie pozdrawiam
illusion
Aktywny
 
Posty: 343
Miejscowość: Poznań