Ford Mondeo 1998 2,0 zetec kopci, drży i znika płyn chłodząc

30 Gru 2009, 16:40

Bardzo proszę o pomoc. Przeszukałem chyba wszystkie posty ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.
Mój mondeo 2,0 benzyna z 98 roku z gazem: od jakiegoś czasu miał problem przy uruchamianiu. Po zapaleniu drżał mocno przez kilka sekund, a następnie wszystko mijało. Wymieniłem świece i przewody. Problem nie minął. Po niedługim czasie zauważyłem, że dodatkowo znika mi powoli płyn chłodzący. Mechanik wymienił jakieś węże i korek w zbiorniczku. Płyn jednak dalej znikał w ilości około 4 litrów na tydzień (400 km). Kilka dni temu samochód zaczął mi bardzo mocno kopcić. Dym jest biało-niebieskawy. Dzisiaj natomiast do wszystkich powyższych objawów doszła nierówna praca silnika. Silnik nie gaśnie na wolnych obrotach, ale strasznie drży. Do tego stopnia, że drży całe nadwozie. Wrażenie jest jak by miał się silnik rozpaść.

Czy macie może jakieś pomysły co mu dolega?
pikosik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: google
Auto: Ford
  • 30 Gru 2009, 16:52

    Skoro płynu chłodzącego ubywa,a wycieków nie ma,do tego kopci na biało,to prawdopodobnie przepaliła się uszczelka pod głowicą.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    30 Gru 2009, 18:59

    Dzięki śliczne za informację. A co to może być to drżenie silnika i strasznie nierówna praca?
    pikosik
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: google
    Auto: Ford

    30 Gru 2009, 19:40

    To jest efekt wypalenia uszczelki pod głowicą, lub pęknięcia głowicy.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8610
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    30 Gru 2009, 20:18

    Dzięki za tą niezbyt optymistyczną diagnozę. Czy pęknięta głowica wiążę się z wymianą silnika czy to się jakoś naprawia?
    pikosik
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: google
    Auto: Ford

    30 Gru 2009, 21:22

    Jeśli to tylko uszczelka to koszty nie będą wielkie ale jeśli głowica jest walnięta to niestety koszty są już inne ,wtedy lepiej jest poszukać silnika.Memu bratu ostatnio synkowie załatwili silnik w Renault Megane 1.9 D,zagotowali wodę,mechanik tylko wymienił uszczelkę,żadnych efektów to nie dało gdyż brat liczył na to ,że to tylko uszczelka poszło w błoto 700 zł,teraz znalazł silnik z turbiną w b.dobrym stanie za 1200 zł.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8610
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Wymóg opon zimowych w Europie
      Już w 29 państwach Europy wprowadzony jest wymóg jazdy na oponach sezonowych, a przepisy jasno precyzują okres lub warunki ich użytkowania. W 16 krajach są to konkretne daty kalendarzowe (Bułgaria, Czechy, Słowenia, ...