Proszę o pomoc. Od tygodnia jestem właścicielem mondeo B5Y. W instrukcji zalecane ciśnienie w oponach 225/40 R18 wynosi 2,2 z przodu i 2,1 z tyłu. Jednak w warsztacie gdzie zakładane były nowe koła do mojego auta fachowiec przekonywał mnie że ciśnienie w kołach powinno wynosić 2,5 z przodu i z tyłu. Gdzie jest racja ?
w instrukcji piszą ciśnienie dla pustego samochodu,myślę za po 2.4 będzie ok.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
no te wartości podają w fabryce przy pustym samochodzie czyli bez kierowcy,paliwa itp tylko że tak powiem sama buda bez niczego i nikogo.ja bym dał minimum 2.3 a 2.4 będzie ok bo to ciężar jest a 2.2 i 2.1 to w corsie się daje,wiem bo pracuje w wulkanizacji
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
Dzisiaj odwiedziłem pana oponiarza 3 raz informując go że po wczorajszym wyważaniu w dalszym ciągu odczuwalne jest bicie opon pod siedzeniem i na kierownicy . Zalecił przekładkę kół z tyłu na przód, jednak po przejechaniu się moim autem sam uznał że nic się nie zmieniło a powodem tego jest podła jakość opon "Sunew" 225/40 R18 . Opony mają ponad 1000 km przebiegu, Czy jedynym rozwiązaniem jest ich wymiana na inne ?
Harys napisał(a):po wczorajszym wyważaniu w dalszym ciągu odczuwalne jest bicie opon pod siedzeniem i na kierownicy
Na wyważarce nie było widać czy opony nie mają bicia? Ja zawsze się przyglądam oponie jak się kręci i wtedy można zaobserwować co się dzieje. Opony o których piszesz są o niskim profilu i generalnie na nasze drogi się nie nadają, mają prawie zero amortyzacji.