Ford Mondeo mk3 1,8 - gaśnie na wolnych obrotach

14 Lut 2013, 16:16

Koledzy, mam problem z mondkiem od jakiegoś miesiąca. Na rozgrzanym silniku auto gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania lub przy wciśnięciu sprzęgła w jakichkolwiek innych okolicznościach. Obroty spadają do okolic 500 RPM lub mniej i czasem odbijają w górę, a częściej po prostu spadają do 0. Zdecydowanie częściej spadają całkowicie. Z początku myślałem, że problem jest tylko na gazie, ale zorientowałem się, że na benzynie też występuje (chyba nie zauważyłem tego wcześniej, bo jeździłem na benzynie tylko póki się nie rozgrzał i nie przestawił na LPG, więc pewnie jeszcze był "na ssaniu"). Ze względu na to, że miałem pod ręką, to wymieniłem:
- zawór bocznikowy,
- moduł z cewkami,
- przewody WN,
- robiłem też samoadaptację.
Te operacje nic nie dały (a nawet mam wrażenie, że jest gorzej). W związku z tym pytania:
1. Co teraz powinienem sprawdzić? EGR, przepustnica, świece?
2. Czy jechać na diagnostykę komputerową skoro żadne kontrolki się nie wyświetlają? Ktoś mi opowiadał, że jakby były błędy, to chociaż check by się pokazał.
Nadmienię jeszcze, że byłem u gazownika i po sprawdzeniu jej stwierdził, że regulacja instalacji jest wzorowa. Nie sądzę, żeby to instalacja coś gmatwała, bo na benzynie problem też jest i instalacja nie ma jeszcze roku (ani nawet 15 tys. km zrobionych). Co waszym zdaniem się dzieje i co robić?
pyta88
Początkujący
 
Posty: 60
Miejscowość: WPN
Prawo jazdy: 01 06 2006
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk3
Silnik: 1.8 DURATEC-HE 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Lut 2013, 10:07

Musisz wiedzieć,że te silniki LPG nie lubią,przyczyna problemów będzie jednak inna(zbyt młoda instalacja)---Typowe problemy tych silników (czujnik położenia wałka rozrządu,zawór wolnych obrotów,pompa paliwa.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Lut 2013, 12:57

PhantomASA1 napisał(a):Musisz wiedzieć,że te silniki LPG nie lubią,przyczyna problemów będzie jednak inna(zbyt młoda instalacja)---Typowe problemy tych silników (czujnik położenia wałka rozrządu,zawór wolnych obrotów,pompa paliwa.


Byłem tego świadom zakładając instalację, dlatego udałem się do fachmana o najlepszej opinii w mojej okolicy, żeby on dobrał instalację i ją założył, ale tak jak mówisz - to nie kwestia LPG raczej.
Ten czujnik położenia wałka też podejrzewam, natomiast o pompie dotychczas nie myślałem. Zawór wolnych obrotów (tzw. bocznikowy) wymieniłem, więc to nie on. Chyba jeszcze przeczyszczę przepustnicę, bo podobno daje takie objawy. Ciekaw jestem też świec, ale nie mam obecnie dostępu do klucza do ich odkręcenia. Przy najbliższej okazji postaram się je sprawdzić. Może ktoś jeszcze ma jakąś opinię? Być może użytkownik mondka lub ktoś o podobnych problemach?
pyta88
Początkujący
 
Posty: 60
Miejscowość: WPN
Prawo jazdy: 01 06 2006
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk3
Silnik: 1.8 DURATEC-HE 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Lut 2013, 15:47

No właśnie jeszcze świece,zastosuj dokładnie takie jakie zaleca Ford,czyli Motokraft z konkretnym symbolem ,właściwym pod ten silnik.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Lut 2013, 16:20

A ile warte jest stosowanie świec dedykowanych do zapłonu gazu? Są różne takie z jakimiś irydowymi powłokami itp. One robią w ogóle jakąś różnicę?
pyta88
Początkujący
 
Posty: 60
Miejscowość: WPN
Prawo jazdy: 01 06 2006
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk3
Silnik: 1.8 DURATEC-HE 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Lut 2013, 16:57

Wolne obroty można doraźnie podnieść śrubką przy przepustnicy.
Do gazu kupuje się świece o wyższej ciepłocie nie takiej jak podaje katalog dla benzyny.
Np. jeżeli katalog NGK podaje zalecaną ciepłotę 5 kupujemy z oznaczeniem 6 lub 7,
Bosch ma odwrotnie jeżeli jest 7 to kupujemy z 6.
Trzeba samemu dobrać świecę i po oznaczeniu kupować w sklepie. W sklepie się nie dogadamy odnośnie ciepłoty świec.
Do gazu najlepiej kupić świece jednoelektrodowe.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Toyota Proace Verso (od 2016)
    To największa w historii Toyota o nazwie Verso, mogąca zabrać na swój pokład od 5 do 9 pasażerów. Została pomyślana jako uniwersalny pojazd zarówno do firm, jak i dla rodziny, lub też jako komfortowy ...