Ford Mondeo mk3 - bialy rzadki dym z rury wydechowej

19 Gru 2017, 23:47

Czesc wszystkim,
Posiadam od 4 msc forda mondeo mk3 z silnikiem benzynowym 2.0. Jakies 2 miesiace temu zauwazylem ze z lewej rury wydechowej kopci mi na kolor bialy, nie jest bardzo gesty. Za to z drugiej czasem lekka prawie niewidoczna mgielka. Sprawdzilem co jest w tych rurach, okazalo sie ze lewa jest wypatroszona z tej waty z wlokna szklanego a druga nie. Zaczalem sie zastanawiac czy brak tej waty moze powodowac dymienie. No wiec zaczalem sprawdzac stan plynu chlodniczego. Po paru tygodniach zauwazylem lekkie spadki. Podejrzewalem uszczelke pod glowica, wiec zakupilem tester Co2 w ukladzie. Zalozylem odpalam, test robilem z 20 minut i nic. Czytalem ze ten plyn w testerze powinien bulgotac czy cos, a on ani nie drgnal, nic sie jakby przez niego nie przedostawało. No i tak zyje w niewiedzy co to moze byc. Olej z plynem sie nie miesza i na odwrot. Zanim zabiore sie do mechanika, bo chwile zajmie zanim uzbieram kase, chcialbym wiedziec co moge podejrzewac za usterke. Z gory dzieki za wszelkie odpowiedzi:)
(Dodam jeszcze ze drugi tlumik tez wypatroszylem, zeby chociaz dymily oba, bo ta jedna wygladala jak podrobiona:P)
Valaak
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 12 1998
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 146KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Gru 2017, 00:00

Rano jak odpalisz auto chodzi równo? Nie spadają obroty? Nie gaśnie?
Coś chyba źle ten test zrobiłeś, płyn w testerze ma zmienić kolor na żółty lub zielony przy pozytywnym wyniku lub pozostać niebieski jeżeli wszystko jest ok
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16706
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Gru 2017, 00:05

Byl problem rano przy odpalaniu. Odpalilo i gaslo. Za ktoryms razem dopiero łapał. Po jakims czasie ten problem ustał i po jakims czasie znowu sie pojawil. Wymienilem swiece razem z kablami, przy czym dowiedzialem sie jeszcze ze bede mial uszczelniacze zaworowe do wymiany bo jedna swiece zalewalo czy cos. Niby pomoglo ale raz sie zdarzyl problem z odpaleniem. Za drugim juz odpalil normalnie. Co do obrotow chodza rowno, raz zdazylo mi sie falowanie na zimnym przez jakas sekunde przed wymiana swiec. Tyle w sumie
Valaak
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 12 1998
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 146KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Gru 2017, 00:08

Co do testu to robilem wszystko jak powinno byc, kolor pozostal niebieski ale ten plyn w tym testerze po prostu sie nie ruszal w przeciwienstwie do tych testow co ogladalem na YT. (Test robilem na cieplym silniku z gazem i bez, w sensie podwyzszonych obrotach, czysta benzyna)
Valaak
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 12 1998
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 146KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Land Cruiser V8 4.5 D-4D Powerboost
    Land Cruiser V8 4.5 D-4D Powerboost rozwija moc 318 KM (o 46 KM więcej niż w przypadku wersji seryjnej) oraz moment obrotowy 740 Nm (w zakresie 1800-2800 obr./min., o 90 Nm wiecej niż w przypadku wersji seryjnej). Charakterystykę ...