Ford Mondeo1.8 Falujące obroty

04 Wrz 2007, 21:05

mam problem z fordem mondeo 1.8 z lpg. pojawia się czasami zarówno na gazie jak i benzynie i są to falujące obroty. po wrzuceniu na luz np przy 3-4 tys. obr/min. silnik przez 2-3 sekundy utrzymuje te obroty i dopiero po chwili spadają do ok.800-1000. a;le gorsze jest to że czasami stojąc na światłach albo dojeżdżając do nich na luzie :( obroty zaczynają falować między 1500 a 250 co często kończy się zgaśnięciem silnika.podejżewam sondę lambda albo wtrysk.może ktos miał podobny problem.proszę o pomoc.
cartilago
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 08 Wrz 2007, 09:48

    JEST KILKA RAD NA TEN PROBLEM:
    1. JEŻELI TANKUJESZ CAŁY CZAS NA TEJ SAMEJ STACJI BENZYNOWEJ TO JEDŹ NA INNĄ.
    JEŻELI NIE TO :
    2. WYMIEŃ FILTR POWIETRZA I PALIWA JEŻELI NIE BYŁ DAWNO WYMIENIANY.
    JEŻELI NIE TO :
    3. WYMIEŃ ŚWIECE ZAPŁONOWE JEŻELI NIE BYŁY DAWNO WYMIENIANE.
    JEŻELI NIE TO :
    4. TRZEBA SPRAWDZIĆ CZY KTÓRAŚ Z CEWEK ZAPŁONOWYCH NIE JEST POPSUTA (WYDAJE MI SIĘ ŻE W TYM SILNIKU POWINNA BYĆ KAŻDA INDYWIDUALNIE NA KAŻDY CYLINDER).
    JEŻELI NIE TO :
    5. NALEŻY WYPRÓBOWAĆ CZYSZCZENIA PRZEPUSTNICY.
    JEŻELI NIC Z TYCH RZECZY NIE POMOŻE TO TRZEBA BĘDZIE POJECHAĆ DO SERWISU - ONI JUŻ TO ZDIAGNOZUJĄ DOKŁADNIE
    pazdzioch1985
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Miejscowość: Bytom

    08 Wrz 2007, 14:01

    A ja bym postawił na krokowca,czujnik położenia przepustnicy,samą przepustnicę(a w szczególności czy do końca się zamyka - może być spadnięta lub pęknięta sprężyna na osi przepustnicy) i na przewody podcisnieniowe.Te rzeczy są najczęstszymi powodami falownia obrotów.
    Jakość paliwa odpada,filtr powietrza i paliwa raczej też bo byłoby to odczuwalne tylko na benzynie.A jak piszesz,objawy te są zarówno na gazie jak i na benzynie.Tym bardziej,że korzystasz z dwóch rodzajów paliw,więc mało prawdopodobne by to była wina jakości.Chyba,że faktycznie tankujesz na jakichś stacjach z "lewym" paliwem.Ale to by dało się odczuć także podczas jazdy(szarpanie,gaśnięcie,słaba moc silnika).Co do cewek - można je podejrzewać,ale wtedy musiałyby być problemy z uruchomieniem silnika(a w szczególności ciepłego) i podczas jazdy - silnik by próbował gasnąc).Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić wszystkiego co wchodzi w układ zasilania i zapłonowy.Nie ma z tym dużo roboty.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    08 Wrz 2007, 17:20

    Witam. Tak jak piszą koledzy a z doświadczenia jest to silniczk krokowy lub zabrudzona przepustnica, zanim bedziecz coś wymieniał spróbuj to wyczyścić jakimś zmywaczem do układów paliwobych lub poprostu bęzynką.[/list]
    kopara
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    12 Wrz 2007, 21:46

    MotoAlbercik zadziwiasz mnie:D duzo wiedzy:D tak mechanizm krokowy albo Lambda .. szczególnie że to LPG ...
    Death Angel
    Początkujący
     
    Posty: 178

    13 Paź 2007, 13:23

    a tam tak patrze co oni wypisują i przypomina mi sie taki mechanik co myślał podobnie gdy miałem ten sam problem w moim mondku...
    po prawej stronie od samej jednostki mniej więcej na środku, 30 cm w dół jest wężyk, bodajże jest to odma czy cos takiego odprowadzająca powietrze.... tam jest taki oryginalny fordowski trójnik ktory jest nieco za krótki i na ogół się obsuwa jeśli nie masz go zaciśnietego obejmą w obu dojściach i efekt wtedy jest dokładnie taki. drugie miejsce gdzie dzieje się to samo to dwa wężyki doprowadzające ciśnienie za silnikiem, są prawie przy szybie. jak się jeden choć lekko obsunie to efekt ten sam.

    pozdrawiam :)
    vladimir_gt
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Montaż, konserwacja i obsługa akumulatora
      Przed zamontowaniem akumulatora należy za pomocą ciepłej wody oczyścić klemy (zaciski akumulatorowe) i podstawę mocowania akumulatora. Dopiero po wykonaniu tych czynności można rozpocząć montaż. Należy także pamiętać, iż ...

    13 Paź 2007, 14:17

    Vladimir_gt - to wszystko co opisałeś to układ podciśnieniowy,o którym wspomniałem w poście powyżej :) .Widać nie tylko ja jestem czasami zakręcony :) .
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000