Ford Mustang 4.0 v6 - czy warto ?

05 Paź 2016, 14:10

Witam
To mój pierwszy post na forum. Od 2 lat posiadam passata b5.5 2.8 v6. Auto jeździ na gazie. Od roku odkładam pieniądze na zakup auta, a dokładniej stanga v6 5 generacji. Interesuje mnie wersja z silnikiem v6 4.0 o mocy 210 KM. I w tym miejscu mam do was parę pytań ?
- Czy utrzymanie tego samochodu będzie bardzo drogie ? ( Z tego co się orientuje ceny części są optymalne)
- Czy da radę jakoś wykręcić z tego silnika więcej mocy ?
Mustangami pasjonuje się już parę lat ale dalej nie uzyskałem jednoznacznej na pytania zawarte w temacie.

P.S. Rocznik auta jaki mnie interesuje 2007-2009 a budżet to około. 55 000 zł + plus ewentualne ubezpieczenia i rejestracje.

Z góry dzięki za pomoc :)
cormac111
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 02 2000
Auto: Volkswagen
Silnik: 2.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Paź 2016, 15:21

Nie wiadomo czego oczekujesz od auta więc trudno coś jednoznacznie powiedzieć.
Co do wersji to jest kategoria toczydła i trzeba zgłębić jak jest z techniką czy czasami nie został okrojona... (zawias, hebel itp.).

Co do tuningów to tylko kompressor lub turbo chociaż średnio z opłacalnością.

Jak ma być autko na niedzielę to czemu nie poszukasz V8ki w manualu?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10953
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Paź 2016, 16:06

To własnie nie ma być toczydło na niedziele tylko auto do użytku codziennego. Dlatego wybór padł na v6, napewno będzie się tym lepiej jeździło po drogach publicznych. V8 z zapsaem ok. 300 km mechanicznych będzie miało problemy z zakrętami i ogólnie z trakcją. Co prawda planuje założyć LPG ale i tak 18-20/100, spalanie v8, to dla mnie zbyt dużo. Wiem także że v6 w mustangu po 2005 roku to dobry i niezawodny silnik. Pytanie tylko jak z kosztami utrzymania takiego motoru w użytku codziennym ?
cormac111
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 02 2000
Auto: Volkswagen
Silnik: 2.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Paź 2016, 21:11

cormac111 napisał(a): Dlatego wybór padł na v6, napewno będzie się tym lepiej jeździło po drogach publicznych. V8 z zapsaem ok. 300 km mechanicznych będzie miało problemy z zakrętami i ogólnie z trakcją

Jeżeli miałbym być szczery to w najlepszym wypadku będzie tak samo jak w V8 a problemów w zakrętach nie będzie już nie mówiąc o trakcji.
Ogólnie dziwna teoria tym bardziej że V8ka będzie miała lepszy hebel i często dodatkowe wyposażenie chociażby ABS...
cormac111 napisał(a):Co prawda planuje założyć LPG ale i tak 18-20/100, spalanie v8, to dla mnie zbyt dużo

Nie wiem ile spali mustang dokładnie ale na wielkie różnice v6 vs v8 nie masz co liczyć...
cormac111 napisał(a):Wiem także że v6 w mustangu po 2005 roku to dobry i niezawodny silnik. Pytanie tylko jak z kosztami utrzymania takiego motoru w użytku codziennym ?

Tu masz rację... jest to dobry silnik a utrzymanie nie powinno robić problemu zresztą tak samo jak V8ki.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10953
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Paź 2016, 21:35

szybki napisał(a):Ogólnie dziwna teoria tym bardziej że V8ka będzie miała lepszy hebel i często dodatkowe wyposażenie chociażby ABS...
czeski błąd, nie miałeś na myśli ESP? No żeby było tak biednie i brak ABS w takim aucie w tych latach? :o
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Paź 2016, 21:51

mike napisał(a):czeski błąd, nie miałeś na myśli ESP? No żeby było tak biednie i brak ABS w takim aucie w tych latach? :o


W ameriku były różne różności... i mustang bez abs nie jest tu wyjątkiem... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10953
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najbardziej niebezpiecznie… na prostej drodze?
    Najwięcej wypadków ma miejsce nie na zakrętach czy skrzyżowaniach, ale na prostej drodze. Co takiego ma w sobie jazda prostymi odcinkami, że kierowcy tracą rozsądek i zaczynają łamać przepisy? Jazda prostą drogą wydaje ...

05 Paź 2016, 22:03

Po co ABS w Mustangu? To ma jeździć i palić kapcia, nie hamować :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Paź 2016, 22:34

Czyli zawieszenie z dyliżansu to wierzchołek Titanikowego pogromcy :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Paź 2016, 17:30

A jakie by były koszty utrzymania V8 4.6 305 KM ? Oczywiście wejdzie podtlenek LPG :lol: . Nie chodzi mi o spalanie tylko serwis samochodu. I mam jeszcze jedno pytanie. Swoimi czasy słyszałem plotki jako iż zawieszenie ( w szczególności tylne ) w mustangach jest bardzo kiepskie. Prawda to ?
cormac111
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 02 2000
Auto: Volkswagen
Silnik: 2.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Paź 2016, 15:10

cormac111 napisał(a):A jakie by były koszty utrzymania V8 4.6 305 KM ?

Serwisowałem forda V8kę 5,4 i jakoś problemów nie było ani z kosztami ani z dostępnością gratów (serwisowych) oczywiście nie dostaniesz wszystkiego od ręki w każdej hurtowni no ale bidy nie ma.
Musisz się dowiedzieć szczegółów takich jak np: rozrząd na ile starcza albo jaka jest jego procedura wymiany... Tu bym się skontaktował z firmą która rzeźbi przy takich autach (jest ich sporo).
cormac111 napisał(a): iż zawieszenie ( w szczególności tylne ) w mustangach jest bardzo kiepskie. Prawda to ?

Zawieszenie do spokojnego turlania i do startu spod świateł wystarczy problem zrobi się jak będziesz chciał użyć auta mocniej albo dokładniej czyli winkle/łosie itp. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10953
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe