Ford Probe mk2

29 Mar 2011, 16:58

Witam po dłuzszej nieobecności na forum ;)

Swój "powrót" zaczynam od następującego tematu mianowicie chciałbym poznać wasze zdanie na temat Forda Probe 2gej generacji (lata 93-97)

Najbardziej interesują mnie:

-dostępność cześci, ceny
-spalanie i jak silnik w tym aucie znosi LPG
-na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę... mocne i słabe strony auta

ogólnie takie małe za i przeciw co sądzicie o tym modelu. Ew możecie polecić coś od siebie z aut podobnego typu co probe, zakładany puap cenowy 5tyś (na samo auto, pakietu startowego opłat itp nie licze)

Za wszelką pomoc bd bardzo wdzięczny :razz: :grin:
..::MUSCLE CAR FAN::..
ToM3Q
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Zdjęcia: 1
Miejscowość: czeluść piekła

29 Mar 2011, 17:21

Wprawdzie nie jeździłem Probe, ale na logikę, mając jakieś pojęcie o silniku, masie auta, wieku i o tym modelu na kilka kwestii mogę odpowiedzieć.

Trzeba mieć na uwadze, że takie auta mogły być mocno katowane i używane przez oszczędnych kierowców.

Do gazu raczej tylko do podstawowego silnika 2.0 16v

Silniki V6 ogólnie kiepsko znoszą gaz, występują problemy z odpowiednią regulacją, silnik traci osiągi (i nikt nie wmówi mi, że sekwencja = brak strat, to wynika z właściwości fizycznych, temperatury spalania gazu itd.)

Ford Probe za 5 tysięcy to będzie padło w stanie agonalnym. Zadbany egzemplarz z silnikiem dwulitrowym kosztuje przynajmniej 7tysięcy i odpowiednio więcej za egzemplarz z V6.

Auto konstrukcyjnie jest podobne do Mazdy 626. Na pewno nie jest to Golf III i jego eksploatacja będzie droższa.

Spalanie 2.0 w "normie" czyli średnio jakieś 10litrów, natomiast w wersji V6 o jakieś
4-5 litrów więcej. Chociaż to kwestia na jakich obrotach auto jest trzymane a różnice w spalanie mogą być bardzo duże.

Z takim budżetem raczej nie rozglądał bym się za autem typu Probe.

Hmmm nie wiem co masz na myśli pisząc "podobnych aut" ale myślę, że chodzi sportowe nadwozie z przyzwoitym silnikiem. Tak więc w takim pułapie cenowym to Mazda 323F BG (1 generacji, roczniki 89-94). Niekoniecznie dla wszystkich atrakcyjne nadwozie ale w wersji GT to mała rakieta przy swojej masie :) Dodatkowo auto prawie bezawaryjne, a największy problem to korozja.

Pozdro.
156
 

30 Mar 2011, 00:01

Ford Probe drugiej generacji jest wynikiem kooperacji z Mazdą, a dokładnie z Mazdą MX-6, którą posiadałem. Po pierwsze - auto technicznie jest prawie identyczne, jednak mniej niezawodne, blachy inne. Mimo tego uchodzi za najmniej awaryjnego Forda w tym okresie (ciekawe czemu...). Motory są od Mazdy, posiadają tylko pokrywy z logo Forda ;) Ja miałem motor FS (2,0 16V 114 koni shamowane na 117) i silnik ten na początek starcza, chociaż ja po 3 latach jazdy marzyłem o KL (2,5 V6 165KM). W trasie spalał ok. 6 litrów, w mieście 8-9 średnio. Przyśpieszenie ok. 9 sekund, co nie jest wybitnym osiągnięciem. Do 5tyś ciężko będzie znaleźć dobry egzemplarz, ale myślę, że 7 już spokojnie starczy. Ceny porównuję do MX-6. Jeśli mam być szczery - kup MX-6 GE, będziesz dużo bardziej zadowolony. Szczerze mogę polecić to auto.
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam

04 Maj 2011, 19:45

Wypowiem sie na temat tego auta bo to juz moje 3 probe z jednostka V6..
Zalety w skrócie : Silnik bez kolizyjny! blacha ocynk,i zazwyczaj pełne wyposażenie :abs El.szyby,szyber dach,cz.klima.2 razy airbag! no i duzy bagaznik jak na te klase auta:p

Wady- zawieszenie szybko siada nasze drogi daja znac o sobie, Mało miejsca z tyłu. ..Jak nie wymieniasz olej i nie pilnujesz jego stanu paneweczka zatrze sie,na dodatek auto lubi wypic ze 100-300ml na 2000km w zaleznosci od stylu jazdy .chyba ze tak moje miały:p silnik uwielbia wysokie obroty jest to V ze 24V wiec ciagnie od dołu i powyzej 5 jest dodatkowe bum zmocy :p efekt dohc-a:p

Co do gazu kolejna głupota ze V6 kiepsko znosi,.. wystarczy dbanie o sprawnosc WN i czeste wymiany filtrów jak i regulacje, pamietaj ze gaz gazowi nie rowny;)

spalanie ! w trasie jak nie przekraczasz 3tys rpm to w 7-9 sie zmiesci i niech nikt tego nie podważa jak nie miał tego auta. W miescie ciezko mi powiedziec raczej nie wiecej niz 16 ale ja mieszkam w górskiej miejscowosci ...

No i ta linia nadwozia ktora nie starzeje się,podnoszone swiatła ..robi wrazenie na wiesniakach :p
chetnie odpowiem na rożne pytanie zwiazane z proboszczami :p

Nie czytaj opini jakis frajerów ktorych stycznosc z tym autem graniczyła do danych technicznych z neta,zdjec z allegro, badź przekonania ze to FORD. z Forda tam jest tylko wpis w dowodzie ;]
lvl07
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Szklarska Poręba
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    ADAM Rally R2 - ADAM w wersji rajdowej
    Opel powrócił do sportu motorowego w listopadzie 2012 roku, dzięki Modelowi ADAM "Cup". Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie to okazja do zaprezentowania kolejnego osiągnięcia firmy - nowej studyjnej wersji powstałej ...