Opinie na temat ford mondeo mk2 rok 2000

30 Kwi 2011, 08:55

Witam ,

jak w temacie .. chciałbym zapytać użytkowników Forda Mondeo MK2 1,8 TD 90 PS jak się sprawuj silnik - plusy i minusy samochodu generalnie wszystko co z tym samochodem jest związane - na co trzeba uważać etc.... czy rozrząd w tym silniku jest kolizyjny ? czy jest na pasku czy na łańcuchu ?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

30 Kwi 2011, 09:22

Rozrząd jest na pasku, kolizyjny, wymiana zalecana przez producenta to 100 tyś km - po 97r. Wymiana rozrządu kompletnego bez pompy wody zamyka się w 600 zł - części średnia półka. Sama pompa wody nie musi być wymieniana, osobiście pompę zmieniałem raz na dwie wymiany rozrządu. Rozrząd na łańcuszku jest dopiero w 2.0 TDDI.
Polecam szukać samochodu z lat 98< bo w tym czasie wiele zmieniono, poprawiono problem właśnie z rozrządem, osprzętem silnika.
Plusy:
- Spalanie w granicach 6-7 max po mieście
- przyspieszenie dość dobre jak na ten silnik, ma lekką przewagę nad 1.9 TDI 90 KM w passacie,
- bardzo bogate wyposażenie i ładnie wyglądające wnętrze, które nie jest podatne za bardzo na zużycie, a to wszystko w rozsądnych pieniądzach,
- części tanie, a sama konstrukcja silnika jest banalnie prosta, wszystko jest na wierzchu,
- bardzo dobre prowadzenie i trzymanie na zakrętach
Minusy:
- dość szybko zużywają się gumy na stabilizatorze ( ok 30 tyś km po nie najlepszych drogach), koszty wymiany to niecałe 100 zł za komplet,
- łożyska tylnych kół najlepiej wymienić od razu po zakupie i to na jakieś solidniejsze
- uważać musisz na to czy silnik nie był przegrzany, modele przed liftem (tj przed 98r) miały problemy z ginącą kompresją która spowodowana byłą mikropęknięciami głowicy, kompresja uciekała w układ chłodzenia (gdy dokręciło się mocno zbiorniczek wyrównawczy puchły węże i wywalało uszczelkę pod głowicą), ale to do 97r i skrajnie zaniedbane przypadki.
- trzeba pilnować świec żarowych - bez kompletu sprawnych w zimie nie ma mowy o odpaleniu
- jeśli samochód jest powypadkowy i w dodatku niechlujnie naprawiony to będą oznaki korozji.
- fabryczne żarówki podobno nie są najlepsze do jazdy w nocy, osobiście miałem założone Philipsy jakieś i były naprawdę bardzo dobre. Kwestia 50 zł

To chyba tyle. Generalnie polecam.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

30 Kwi 2011, 11:13

Dokładnie, to prawda, bardzo przestronne auto, super się jeździ, przyspiesza tylko trochę gorzej od 1.9 td 116 KM z Volva v40. Ale kup zadbane bo ja kupiłem zaniedbane po okazyjnej cenie i wszystko sie psuje, aż chce się powiedzieć " ford g...o wort ", ale to pewnie dlatego, że poprzednik nie dbał. Ale polecam ten samochód.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważaj na Pieszych na wielopasmowych jezdniach
    Do najbardziej niebezpiecznych miejsc dla pieszych należą przejścia przez wielopasmowe jezdnie bez sygnalizacji świetlnej. Do potrąceń najczęściej dochodzi, gdy pieszy wchodzi na oznaczone przejście, widząc zatrzymujący się ...