Freelander 1.8 1998 regeneracja tylnego mostu

17 Kwi 2011, 19:56

Wyje tylny most , czy warto wymienić same łożyska , czy można zdemontować most i jeżdzić autem na czas naprawy ?
slevy70
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Biała Podlaska

17 Kwi 2011, 20:51

Tak warto ...

- 350-400 zł/klp. łożysk i uszczelniaczy
- ok. 400 zł robocizna

Sam demontaż dyfra nie wystarczy, trzeba zdemontować cały tylny napęd plus wał, jest to nie opłacalne szczególnie, że naprawa zajmuje kilka godzin.

Koszt używanego dyfra to 600 - 1200 zł ... i nie wiadomo w jakim stanie.
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów

17 Kwi 2011, 21:10

Witaj. Szykowałem się do naprawy tylnego dyfra. Zmieniłem opony i wszystko ucichło. Sprawdź to nim zaczniesz wydawać pieniądze.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

17 Kwi 2011, 21:37

piotr R napisał(a):Witaj. Szykowałem się do naprawy tylnego dyfra. Zmieniłem opony i wszystko ucichło. Sprawdź to nim zaczniesz wydawać pieniądze.


Można wiedzieć Kolego na jakie oponki zmieniłeś ?, ja mam GOODYEAR WRANGLER i myślę że to one tak hałasują
Amasz
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Częstochowa

17 Kwi 2011, 21:56

most właśnie zaczął mi wyć jak założyłem większe opony od nominalnych , od razu po wyjechaniu od wulkanizatora. jeżdżę tak już rok ,wał zdejmowałem na lato , ale myślę że most jest zużyty , bo niby dlaczego zaczął wyć przy większych oponach?
slevy70
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Biała Podlaska

18 Kwi 2011, 10:14

Sprawdzić czy "wyje" dyfer czy opony jest bardzo prosto.
Zakład mechaniczny gdzie mają podnośnik, odpalasz ... pierwszy bieg i już wszystko słychać :grin:

"Wycie" dyfru a hałas opon, to dwa różne dźwięki ...
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dacia Duster - historia
    Duster odniósł prawdziwy sukces, zdobywając serca 400 tysięcy klientów w ciągu niewiele ponad 3 lat od jego wprowadzenia do sprzedaży. W 2012 roku uplasował się na przykład w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających ...
    Honda HR-V - kompaktowy SUV
    Consumer Reports przetestował kompaktowego SUV-a Hondy z niedostępnym w Polsce benzynowym silnikiem 1,8 l. Tak skonfigurowane auto uzyskało średni wynik 29 mpg. W miejskich warunkach było to 20 mpg, zaś na szybkiej trasie ...

18 Kwi 2011, 21:08

Witajcie.
Kolego Amasz jeździłem wtedy na Wranglerach HP, zmieniłem na Coopery Winter, Wranglery im bardziej zużyte tym głośniejsze.
Kolego mar pula, pomimo trzydziestoletniego doświadczenia za kierownicą, nie byłem w stanie jednoznacznie określić co jest przyczyną wycia we Freelanderze.
Kolego slevy70 myślę, że szerokość opon nie ma większego znaczenia, może tylko potęgować hałas, raczej rodzaj bieżnika powoduje wycie. Tylny deferencjał we Freelanderze pracuje nadal po odłączeniu wału. Napęd bierze z kół, i łożyska również mogą się zużywać.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

19 Kwi 2011, 07:28

piotr R napisał(a):pomimo trzydziestoletniego doświadczenia za kierownicą, nie byłem w stanie jednoznacznie określić co jest przyczyną wycia we Freelanderze


dlatego trzeba było jechać na podnośnik ... :grin:
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów

19 Kwi 2011, 13:35

Witaj jeśli przyjeżdżasz do wulkanizatora i wszystkie podzespoły chodzą cicho, wymieniasz opony i wracając od wulkanizatora słyszysz tylny most to trochę dziwne że nagle most się popsuł. Opony które wymieniałeś zakładałeś nowe czy używane? jeśli używane to może są na tylnej osi opony wyząbkowane i masz przyczynę głośnego mostu.
rafał70
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Miejscowość: zawiercie

20 Kwi 2011, 08:57

potwierdzam!!! Goodyear'y Wrangler HP są strasznie głośne.. moje miały dwa lata i zagłuszały absolutnie wszystko co się działo w aucie... wczoraj Wymieniłem na Dunlopy i nastała cisza, słychać tylko silnik turbinkę i szum powietrza, tak więc zanim zaczniecie grzebać w mostach, reduktorach, podporach wału, łożyskach w piastach kół i macie Wranglery HP, to polecam je wymienić
neverhood
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Łódź

26 Kwi 2011, 09:56

na 100% most , ponawiam pytanie czy warto regenerować i jak to zrobić najlepiej , nie chcę kolejnej używki za 600 zł.
slevy70
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Biała Podlaska

26 Kwi 2011, 10:00

Koszt regeneracji to ok. 800 - 900 zł za kpl.

350 - 400 zł - zestaw naprawczy (uwaga są dwa rodzaje dyfru - numer wybity na obydowie/odlewie)
400 zł - regeneracja ... najlepiej u kogoś kto robi przekładnie, skrzynie itp
30 - 40 zł - olej
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów