Freelander 1.8B 2000R kilka problemów

15 Sty 2010, 23:39

Witam mam kilka problemów z moją fretą 1.8B 2000R, którą kupiłem 2 miesiące temu w Angli już przełożoną. Do niedawna byłem bardzo zadowolony z auta szcególnie po powrocie do Polski( w śnieg), gdy wszyscy się toczyli jak żółwie ja mogłem śmiało jechać szybciej, a gdy miałem ochotę się zabawić to jechałem sobie na pobliski parking, żeby trochę bokiem polatać. Niestety zadowolenie trwało do czasu, aż pokawiły się usterki:

- nie działa prędkościomierz oraz licznik przejechanych km, reszta tzn. temperatura, wskażnik paliwa oraz obrotomierz działają( ale ta usterka była już podczas kupna);
- nie działa ABS, nie świeci się wogóle kontrolka od tego systemu nawet po przekręceniu kluczyka(chyba sprzedawca wyciągnoł diodę);
- kontrola trakcji, jak wyżej;
- świeci się SRS;
- i największa usterka, która stała się popowrocie do kraju, mianowicie płyn chłodniczy dostał się do oleju i odwrotnie, i tu kilka pytań:
* uszczelka podgłowicą?
* uszkodzona głowica lub blok?
* uszkodzona pompa wody(zatarta rolka, która popiskiwała lub woda, która została po dolaniu płynu i odpowietrzeniu);
* czytałem na forum o podrzgrzewaczu oleju gdzieś w reduktorze, czy to może być jego wina? czy można go wymienić samego czy też cały reduktor idzie do wymiany;

Auto spiło w sumie 20L płynu, pierwsze 10L stopniowo(wciągu 3tygodni) ale ostatnie 10L momentalnie tzn. 5 rano i 5 na wieczór. Gdzie taka ilość płynu mogła się podziać? W bloku by się tyle zmieściło? Węże od chłodzenia są puste. W planach spuszczenie oleju ale co dalej? Od czego mogę zacząć na początek, żeby nie wymienić nie potrzebnych rzeczy? Oczywiście auto nie będzie odpalane.
Axel89
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Kielce

16 Sty 2010, 14:24

co do kontrolek to sprawdź bo może sprzedający tak zrobił bo w aucie już była usterka ABS-u i trakcji albo po prostu nie masz bezpiecznika który za to odpowiada jak i za to że nie działa licznik. wymieniając uszczelkę pod głowicą trzeba wymienić też i pozostałe czyli od kolektorów, uszczelniacze zaworów itd. no i oczywiście pompa wody do wymiany pewnie i trzeba będzie rozrząd wymienić bo może być w opłakanym stanie. Co do podgrzewacza w reduktorze to można go wymienić bez całego reduktora.
Jednym słowem drogi interes :???:
Wojtek P
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Podkarpacie

21 Sty 2010, 18:21

No dobrze, ale czy ten podgrzewacz w reduktorze może faktycznie być powodem przedostania się płynu chłodniczego do oleju?

Silnik rozebrany, uszcelka według mechanika nie była w tak złym stanie, aby płyn tak szybko mógł zniknąć, głowica jest lekko skrzywiona, jutro ją zawoże na kompletne sprawdzenie i planowanie.

Ale jeśli głowica będzie ok, to co dalej? Poprostu wymienić uszczelki i się nie martwić?
Axel89
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Kielce

21 Sty 2010, 20:13

jak by to był podgrzewacz to woda idzie do reduktora albo po prostu na ziemię

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 20:14 ]
możesz mieć pękniętą głowice, a w aucie nie masz mokro ?
Wojtek P
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Podkarpacie

21 Sty 2010, 20:29

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
sbb
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: posen

21 Sty 2010, 21:04

Wojtek P napisał(a):jak by to był podgrzewacz to woda idzie do reduktora albo po prostu na ziemię

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 20:14 ]
możesz mieć pękniętą głowice, a w aucie nie masz mokro ?


Miałem mokro pod dywanikiem kierowcy, ale wydaje mi się, że to przez śnieg. Zobaczymy co powiedzą ludzie od głowic...
Axel89
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autobus Mercedes-Benz Travego dla klubu Legia Warszawa
    Legendarny klub warszawski – Legia Warszawa otrzymał luksusowy autobus turystyczny Mercedes-Benz Travego. Piłkarzom został on po raz pierwszy zaprezentowany 28 stycznia rano, odbierając na lotnisku legionistów ...

21 Sty 2010, 21:06

ps komplet uszczelek i śruby oczywiście może spaliłeś ten płyn w cylindrze tak jak było u mnie woda poszła na cylinder i tyle do oleju się nie dostała

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 21:07 ]
znikający płyn może być objawem kilku problemów
Wojtek P
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Podkarpacie

23 Sty 2010, 16:58

Głowica została sprawdzona jest szczelna, została splanowana, a część zostały zamówione.

Teraz pytanie składać już wszystko czy szukać czegoś jeszcze?
Axel89
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Kielce

23 Sty 2010, 18:07

ja bym sprawdził jeszcze termostat
Wojtek P
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Podkarpacie

23 Sty 2010, 19:56

Wojtek P napisał(a):ja bym sprawdził jeszcze termostat


Został zamówiony razem z resztą części.
Axel89
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Kielce

23 Sty 2010, 21:41

to zostaje tylko nagrzewnica może być nieszczelna ale to już tak powiem naciągana sprawa
Wojtek P
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Podkarpacie

14 Cze 2010, 21:02

witaj Axel89,
mam nadzieję że znów jezdzisz Freelkiem
a mam pytanie jakie były przyczyny usterek;
--nie działa prędkościomierz oraz licznik przejechanych km, reszta tzn. temperatura, wskażnik paliwa oraz obrotomierz działają ?? --czy przyczyna była zwiazana z ABsem?

--co było przyczyna tego znikania płynu chłodniczego
jak mozesz to napisz,
pozdrawiam
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

19 Cze 2010, 20:10

moze masa auta gdzies uciekac. dlatego nie ma predkosciomierza gdzies zwarcie.

latwo zobaczyc czy plyn ucieka do reduktora zwlaszcza w takiej ilosci poprostu bedzie wylatywac przez odpowietrznik-taki czarny platikowy skierowany ku gurze i leko zagiety wezyk wystarczy zaozyc na niego dluzszy wezyk i jakals butelke na koncu i zobaczysz czy sie napelni-przy sprawnej chlodnicy oleju to nie powinno byc tam nic plynu.

nagrzewnice mozna sprawdzic tak. do wnetrza auta od strony komory silnika wchodza na samym srodku sciany grodziowej dwa weze jeden jest z odpowietrznikiem- taki koreczek. wyciagamy oba wkladamy cienka rurke w jeden i drugi i laczymy szczelnie objemkami. jesli plyn przestał uciekac do latania jest nagrzewnica. jesli ucieka to nie ta przyczyna. trzeba popróbowac.
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

01 Lip 2010, 12:11

Witam.

Prędkościomierz nie działał ponieważ bezpiecznik ABS był walnięty, po wymianie zaczął działać ponownie. Co do uciekającego płynu to poszła uszczelka po jej wymianie do dziś nie miałem, żadnych problemów z Roverem(odpukać).

I sorry, że dopiero teraz o tym piszę ale po naprawie tak się ucieszyłem, że zapomniałem o tym nieszczęściu i wszystkim co z nim związane.

Pozdrawiam
Axel89
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Kielce