Freelander 1,8B rocznik 98 wyciek plynu chłodniczego

11 Sty 2010, 21:47

co to może być jak wycieka płyn chłodniczy non stop go ubywa po przejechaniu 100km ucieka cały zbiorniczek szyby parują w samochodzie a poza tym jest uszczelka pod głowica wymieniona
piter97
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Biłgoraj

11 Sty 2010, 22:22

Witam mam podobne objawy z tym że dodatkowo gdy doleje płynu i jest stan zakręcę zbiorniczek i przejadę 100km czasem więcej czasem mniej węże stają się twarde tak jak by tworzyło się ciśnienie i odkręcę później korek od zbiorniczka płyn wraca do zbiorniczka razem z dużą ilością powietrza. Niestety nie ma już stanu takiego jak po zalaniu płynu. Dodam, że mam zainstalowany gaz sekwencyjny STAG200 i nie wiem czy to jest powiązane ale czasem silnik pracuje tak jakby czasem jedna świeca nie pracowała ale nie zawsze tylko czasem?? pomóżcie proszę. :sad:
kruchy1111
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 26
Miejscowość: Radom

11 Sty 2010, 22:44

witam, może to oznaczać wyciek w nagrzewnicy
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

11 Sty 2010, 22:54

Może i tak tylko teraz jeżeli był by to wyciek w nagrzewnicy w środku samochodu to takie ilości płynu jakie wyciekają były by widoczne. jeżeli był by to wyciek do reduktora to sądzę że również pod samochodem prędzej czy później zauważył bym plamę. a co z tym że węże stają się twarde?? gdyby był wyciek to nie robiło by się ciśnienie.
kruchy1111
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 26
Miejscowość: Radom

12 Sty 2010, 20:32

to co z tym zrobić??
piter97
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Biłgoraj

12 Sty 2010, 20:47

upewnij się z czym masz doczynienia. precyzyjne zlokalizowanie wycieku jest tu niezbędne. przy niewielkich uszkodzeniach (chłodnicy, nagrzewnicy) dosyć skuteczne są środki uczszelniające układ chłodzenia. może masz sparciałe przewody gumowe, wtedy wymiana.
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Renault ZOE Riviera - seria limitowana
    Seria limitowana Riviera została opracowania na bazie wersji Intens wzbogaconej o ekran dotykowy EASY LINK 9,3”, funkcję Easy Park Assist oraz kamerę cofania. ZOE Riviera jest natychmiast rozpoznawalne po nowym kolorze ...

13 Sty 2010, 19:15

ale jak to sprawdzić jak nigdzie wycieku nie ma
piter97
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Biłgoraj

13 Sty 2010, 20:18

a z chłodnicy ci nie cieknie kturędyś?? może dostałeś z kamienia i masz małą dziurkę jak by ci do reduktora szło to jest sposób żey sprawdzic potrzebujesz kawałek cienkiego wężyka butelke i taśmę badz spinki plastikowe. jak sprawdzic: z reduktora wychodzi czarny plastikowy pręcik zagięty na górze jest to odpowietrznik w momencie jak by płyn sie cofał do niego to tym wlasnie odpowietrznikiem wyleci na zewnatrz. nakladasz wąż na odpowietrznik zasiskasz obiemką aluminiową butelke dajesz gdzieć dalej przymocowujesz ja i robisz 2 dziurki jedna dziorka dla węża a druga żeby mogło powietrze uchodzic. zamontuj i obserwuj jak na weżu bedzie olej z płynem to masz rozwiązanie. a jak chwilowo naprawić to ci napisze jak sie okaze ze to to
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

14 Sty 2010, 22:49

spróbuje sprawdzić na razie uszczelkę na kolektorze wymieniłem może to to będzie
piter97
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Biłgoraj

15 Sty 2010, 09:26

Witam
Pytanie zasadnicze , czy zauważyłeś zwiększenie oleju w silniku? Ja miałem taką sytuację , po zakupie Landka okazało się ,że strasznie szybko ( banieczek na 60 km) znika płyn chłodniczy. Postawiłem auto na warsztat. Pierwsza myśl ,że uszczelka jest walnięta, a tu "zonk" uszczelka nie ruszona, głowica prosta , brak wżer. Okazało się ,że silnik był rozbierany i nieudolnie złożony. Tuleje były zamontowane w bloku bez pewnego kleju , który spełnia rolę uszczelki i tędy przedostawał się płyn do silnika. Tak było u mnie. Czy tak jest u ciebie? Oby nie.
kamilo
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: gubin

15 Sty 2010, 20:42

niby olej jest w stałym stanie
piter97
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Biłgoraj