Freelander 98r 2.0TD - Parowanie szyb

27 Gru 2008, 10:34

romkucha napisał(a):mimo iż słychać silnik nawiewu, to strumień powietrza jest co najmniej mierny

Spróbuj zamienić wtyczkę przy silniku nagrzewnicy,odwróć ją ,miałem kiedyś tak samo silnik mi pracował a powietrze nie leciało.Wlot powietrza w wersji angielskiej jest po lewej stronie pod deską w samym rogu a powietrze wpływa z zewnątrz poprzez kratkę przy wycieraczkach, potem przez obudowę klimy (jeśli jest) do centralki.Obecnie u ciebie po stronie kierowcy.Jak robi się przekładkę trzeba to przenieść na drugą stronę i wyciąć otwór ,żeby doprowadzić powietrze z zewnątrz po stronie pasażera.Jeżeli nie masz tego zrobionego możesz włączyć na obieg wewnętrzny a czy ten otwór po stronie obecnie kierowcy masz zatkany czy jak jedziesz dmucha ci zimnym powietrzem po lewej nodze.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

28 Gru 2008, 14:11

romkucha napisał(a):Witam, jestem od niedawna użytkownikiem Freelandera z 2004 t 2,0TD TD4 przekładanego z Anglika. Problemem jest to iż mimo iż słychać silnik nawiewu, to strumień powietrza jest co najmniej mierny. Pisaliście wcześniej coś o wlotach powietrza które trzeba dorobić, czy ktoś mógłby mi to nieco wytłumaczyć, ew. jakby dało radę dorzucić fotki, to byłby pełen orgazm :)
Z góry dzięki
- zawsze zaczynaj naprawiać od najprostrzych napraw i nie od tuneli i powietrza z zewnatrz a od nagrzewnicy /jak piszesz dmuchane jest mało ciepłe powietrze/ uważam że to główna przyczyna/. Trzeba zastosować płukanie nagrzewnicy - do nagrzewnicy prowadzą dwa przewody gumowe z płynem chłodzącym - wlot i wylot - które trzeba rozłączyć/ wyleci tylko około 1l płynu. Jedną rurkę nagrzewnicy /dolną/ zagłuczyć /zatkać, korek/ w górną wlać wodę z płynem do czyszczenia chłodnic/CPN/. PO 1/2 GODZ. WYJĄĆ KOREK i przepłukać pod ciśnieniem -wodą. Załączyć przewody gumowe do nagrzewnicy uzupełnić płyn -sprawdzic działanie nagrzewnicy - dodatkowo w zimie osłonić chłodnice /ocieplić / np: płatem filcu z przodu. zasłonić otwory chłodnicze. Jeśli nie da efektu szukamy dopiero dalej -to nie zaszkodzi.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

28 Gru 2008, 20:58

Dzieki za podpowiedzi, jutro zaczynam grzebać, a odnośnie wiania po lewej nodze, to faktycznie trochę czuć chłodne powietrze, będę musiał chyba jakąś zaślepkę dorobić.
Jak mi się uda to napisze co było przyczyną.
LR Freelander Td4 SE 2,0 TD Aut. 2004 5d
przekładany Anglik
romkucha
Nowicjusz
 
Posty: 3

31 Gru 2008, 22:06

to że słabo dmucha to przyczyna turbiny na silniku jest angielska prawa a powinna być LHD pisałem że można przerobić z golfa IIIwteddy dmucha na szyby dość mocno
fredas
Początkujący
 
Posty: 139

01 Sty 2009, 19:23

MCARTUR napisał(a): Spróbuj zamienić wtyczkę przy silniku nagrzewnicy,odwróć ją .

tak zrobiłem i jest kolosalna poprawa, w samochodzie cieplutko, duża poprawa przy odparowaniu szyb. Dzięki za podpowiedź.
LR Freelander Td4 SE 2,0 TD Aut. 2004 5d
przekładany Anglik
romkucha
Nowicjusz
 
Posty: 3

29 Mar 2009, 15:54

MCARTUR napisał(a):przecież dostałeś już odpowiedź na innym forum.podczas przekładki nie zrobili ci nawiewu powietrza z zewnątrz i to jest problem.


Witam

mam ten sam problem z parowaniem szyb jak tylko przeczytalem te posty odrazu zadzwonilem do papudraka co mi robil przekladke i okazalo sie ze nie nie zrobil mi tego nawiewu z zewnatrz... :x moze mi ktos opisac dokladnie jak to powinienem zrobic? co by bylo potrzebne itd :idea:

byl bym bardzo wdzieczny

z gory dzieki za pomoc

Pozdro
krzeslaw
Nowicjusz
 
Posty: 1

03 Kwi 2009, 21:32

krzeslaw napisał(a):
MCARTUR napisał(a):przecież dostałeś już odpowiedź na innym forum.podczas przekładki nie zrobili ci nawiewu powietrza z zewnątrz i to jest problem.


Witam

mam ten sam problem z parowaniem szyb jak tylko przeczytalem te posty odrazu zadzwonilem do papudraka co mi robil przekladke i okazalo sie ze nie nie zrobil mi tego nawiewu z zewnatrz... :x moze mi ktos opisac dokladnie jak to powinienem zrobic? co by bylo potrzebne itd :idea:

byl bym bardzo wdzieczny

z gory dzieki za pomoc - mogę Tobie poradzić poisz szeroko o swoim aucie- rocznik, przekładka, obiawy, jaki nadmuch, temp. powietrza letnia ,ciepla, goraca, po jakim czasie temp. itp.

Pozdro
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

04 Kwi 2009, 17:26

zadzwoń ja rozwiązałem ten problem tel. 515154572
paweln
Nowicjusz
 
Posty: 17

05 Kwi 2009, 13:22

paweln napisał(a):zadzwoń ja rozwiązałem ten problem tel. 515154572
- jeżeli rozwiązałes problem poruszony na Forum - trzeba poinformować o tym wszystkich.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

28 Maj 2009, 21:47

jest jeszcze jedna opcja parowania szyb . Miałem mokry tapicerkę podłogi od kierowcy rozebrałem nakładkę progu , okazało sie ze ten dywan u kierowcy jest od spodu gąbkowy ,a żeby było śmieszniej cały był w płynie chłodniczy . szukając dalej znalazłem wyciek z nagrzewnicy .zakupiłem na stacji benzynowej środek uszczelniający i już nie cieknie lecz dywan dalej mokry i już od miesiąca próbuje go wysuszyć :evil:
ho
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Ostroleka

30 Maj 2009, 11:50

ho napisał(a):jest jeszcze jedna opcja parowania szyb . Miałem mokry tapicerkę podłogi od kierowcy rozebrałem nakładkę progu , okazało sie ze ten dywan u kierowcy jest od spodu gąbkowy ,a żeby było śmieszniej cały był w płynie chłodniczy . szukając dalej znalazłem wyciek z nagrzewnicy .zakupiłem na stacji benzynowej środek uszczelniający i już nie cieknie lecz dywan dalej mokry i już od miesiąca próbuje go wysuszyć :evil:
- czy dalej paruje, jeżeli tak- sprawdz TERMOSTAT.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

10 Paź 2009, 12:25

fredas napisał(a):to że słabo dmucha to przyczyna turbiny na silniku jest angielska prawa a powinna być LHD pisałem że można przerobić z golfa IIIwteddy dmucha na szyby dość mocno
jak przerobić turbinkę z golfa III?u mnie wirnik wygląda [link wygasł] jest w "dobrą stronę"? poza tym spróbowałem zamienić wtyczkę od wirnika ale wtedy czuć, że zaciąga powietrze wylotami zamiast dmuchać. Nie wiem jak się dostać/jak szukać wlotu powietrza z zewnątrz w okolicach kratek koło wycieraczek.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

10 Paź 2009, 15:05

Mam podobny problem, Freelander 2.0TD4 2001r słabo dmucha, słabo odparowuje, może ktoś opisze te sprawe dokładnie.
creepys
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: śląsk

10 Paź 2009, 20:31

witam kolego @Legion1349 rozbierz podszybie prosta sprawa dwie nakretki klucz 13 sciagasz wycieraczki wyciagasz zatrzaski ( u mnie poszly bez problemu ) podnies maske tam przy uszczelce jeszcze kilka zatrzasków i zdejmiesz podszybie .Ja czytalem o parowaniu szyb u mnie jest podobnie tragedia nadmuch cieniutki ,sprawdzilem i mam przerobiony wlot z zewnątrz i zaslepiony orginalny otwor przewody przy turbinie pozamieniane ,a wiec pozostaje proba z turbina od golfa .Prosba do kolegow którzy poradzili sobie z tym nadmuchem w jaki kolwiek sposob podpowiedzcie . A tak na marginesie kolego @Legion1349 czytajac twoje posty szczerze współczuje widze ze masz mase problemow Pozdrawiam
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

11 Paź 2009, 10:32

pisząc do kolegi romkucha o zamianie wtyczek chodziło o to ,że wcześniej już ktoś zamienił mu tą wtyczkę więc ponowna zamiana powodowała,że ta wtyczka była tak podłączona jak na początku i wszystko prawidłowo działa o czym świadczy późniejsza wypowiedź romkucha.Wentylator przekłada się na drugą stronę w centralce nic nie zmieniając więcej ,trzeba tylko wyciąć otwór w ścianie grodziowej tak aby doprowadzić powietrze z zewnątrz do kanału wentylacyjnego,który doprowadza powietrze do centralki .Jeśli nawet wentylator działa prawidłowo a nie ma z kąt zaciągnąć powietrza bo nie ma otworu no to co ma dmuchać jeżeli jest to szczelnie zamknięty obwód.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu