Freelander 98r 2.0TD - Parowanie szyb

24 Lis 2008, 11:57

Witam,
Mam ogromny problem z parowaniem szyb podczas jazdy. Nie mam klimatyzacji. Jak pada deszcz lub śnieg jazda praktycznie jest niemożliwa, szyby boczne i tylne są zupełnie zaparowane a w przedniej szybie mam tylko przy włączonym nawiewie taki mały skrawek widoczny. Czuje się jak Gustlik w czołgu:). Moje pytanie jest nastepujące czy ktoś wie gdzie znajduje się przełączanie obiegu powietrza z wewnetrznego na zewnetrzny bo chyba problem polega w cyrkulacji powietrza. Z tego co wiem jak obioeg jest wewnetrzny to szyby beda zawsze parowac.
Czekam na pomoc.
SIVON
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 45
Miejscowość: Wrocław

26 Lis 2008, 22:42

zobacz filtr kabinowy, sprawdz tez czy nie masz wilgotnych dywanikow jak jedziesz i grzejesz wnetrze to wilgoc paruje a potem osadza sie na szybach
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

27 Lis 2008, 00:41

mysle ze masz do wymiany nagrzewnice na 99% wyeliminuj ja pierwsza:)
pozdrawiam
darwiol
Nowicjusz
 
Posty: 16

27 Lis 2008, 08:41

prawdopodobnie twój freelander był po przekładce z Anglika jesli tak to napisz to Ci podpowiem
fredas
Początkujący
 
Posty: 139

27 Lis 2008, 11:35

przecież dostałeś już odpowiedź na innym forum.podczas przekładki nie zrobili ci nawiewu powietrza z zewnątrz i to jest problem.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

27 Lis 2008, 11:53

MCARTUR

Odpowiedź? Prędzej sugestie! Skąd możesz wiedzieć, że nie mam nawiewu z zewnątrz jak nawet nie widziałeś auta?

fredas

Tak auto przekładane z anglika. W sobotę będe zabierał się za oględziny układu wentylacji i będę próbował zlokalizować skąd pobierane jest powietrze i czy faktycznie jest tak jak twierdzi MCARTUR że moge nie mieć woogóle nawiewu z zewnątrz.

rafciuch

Filtru kabinowego nie ma w tych rocznikach, dywaniki mam gumowe i suche. Sposobów na wilgoć stosowałem już sporo, rozkładanie gazet, materiałów chłonących wilgoć itp. Nie pomaga.

Jak narazie jeżdzę z uchylonymi oknami ale jak przyjda mrozy to okna przymarzna i dopiero będzie wesoło.
SIVON
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 45
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hamowanie awaryjnie na zakręcie
    Jak hamować awaryjnie na łuku? Prawidłowe pokonanie zakrętu wymaga od kierowcy oceny stanu nawierzchni, dobrania optymalnej prędkości oraz obrania odpowiedniego toru jazdy. Łuk jest niebezpiecznym miejscem hamowania awaryjnego, ...

27 Lis 2008, 19:07

daj namiary telefoniczne to do ciebie zadzwonię i ci wszystko wyjaśnię
fredas
Początkujący
 
Posty: 139

27 Lis 2008, 23:56

a mozesz napisac co i jak.
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

28 Lis 2008, 12:53

fredas napisał(a):daj namiary telefoniczne to do ciebie zadzwonię i ci wszystko wyjaśnię


Mój nr tel 508-365-569

Za każdą cenną radę będe bardzo wdzięczny.
P.s. Chyba rozmawialiśmy telefonicznie w sprawie podnośnika tylnej szyby jeżeli się nie mylę:). Pozdrawiam
SIVON
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 45
Miejscowość: Wrocław

28 Lis 2008, 13:53

fredas napisał(a):daj namiary telefoniczne to do ciebie zadzwonię i ci wszystko wyjaśnię

A na forum to nie łaska napisać może jeszcze komuś się to przyda bo jak tylko do PW to po co to forum jest
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

30 Lis 2008, 22:35

MCARTUR napisał(a):
fredas napisał(a):daj namiary telefoniczne to do ciebie zadzwonię i ci wszystko wyjaśnię

A na forum to nie łaska napisać może jeszcze komuś się to przyda bo jak tylko do PW to po co to forum jest
- mam podobny problem jak rozwiążesz problem daj proszę znać -stanisław tołłoczko.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

01 Gru 2008, 19:39

stanisław tołłoczko napisał(a):
MCARTUR napisał(a):
fredas napisał(a):daj namiary telefoniczne to do ciebie zadzwonię i ci wszystko wyjaśnię

A na forum to nie łaska napisać może jeszcze komuś się to przyda bo jak tylko do PW to po co to forum jest
- mam podobny problem jak rozwiążesz problem daj proszę znać -stanisław tołłoczko.
- napisz jaką auto po nagrzaniu silnika osiąga temperaturę dmuchanego z nagrzewnicy powietrza: letnią ,ciepłą czy gorącą?.Mam ten sam problem.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

03 Gru 2008, 13:21

stanisław tołłoczko napisał(a):
stanisław tołłoczko napisał(a):
MCARTUR napisał(a):
fredas napisał(a):daj namiary telefoniczne to do ciebie zadzwonię i ci wszystko wyjaśnię

A na forum to nie łaska napisać może jeszcze komuś się to przyda bo jak tylko do PW to po co to forum jest
- mam podobny problem jak rozwiążesz problem daj proszę znać -stanisław tołłoczko.
- napisz jaką auto po nagrzaniu silnika osiąga temperaturę dmuchanego z nagrzewnicy powietrza: letnią ,ciepłą czy gorącą?.Mam ten sam problem.
- Ja już wiem, a ty czemu nieodpowiadasz -u mnie dmuchawa dmuchała z nagrzewnicy tylko letnie powietrze, jak się okazało niesprawne było trzecie pokrętło /potencjometr/ na panelu środkowym,odpowiedzialne za otwarcie i zamknięcie nagrzewnicy /za ciepło lub zimno/. Uszkodzony był silniczek sterowania nagrzewnicą./3 pokrętło od kierowcy/. stanisław.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

05 Gru 2008, 20:59

stanisław tołłoczko napisał(a):
stanisław tołłoczko napisał(a):
MCARTUR napisał(a):
fredas napisał(a):daj namiary telefoniczne to do ciebie zadzwonię i ci wszystko wyjaśnię

A na forum to nie łaska napisać może jeszcze komuś się to przyda bo jak tylko do PW to po co to forum jest
- mam podobny problem jak rozwiążesz problem daj proszę znać -stanisław tołłoczko.
- napisz jaką auto po nagrzaniu silnika osiąga temperaturę dmuchanego z nagrzewnicy powietrza: letnią ,ciepłą czy gorącą?.Mam ten sam problem.
- Wpierwszej kolejności przeprowadz płukanie nagrzewnicy. ja też miałem ten problem. Można to zrobić samemu jak Cię interesuje daj znać. Ja problemu już nie mam.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

27 Gru 2008, 01:24

Witam, jestem od niedawna użytkownikiem Freelandera z 2004 t 2,0TD TD4 przekładanego z Anglika. Problemem jest to iż mimo iż słychać silnik nawiewu, to strumień powietrza jest co najmniej mierny. Pisaliście wcześniej coś o wlotach powietrza które trzeba dorobić, czy ktoś mógłby mi to nieco wytłumaczyć, ew. jakby dało radę dorzucić fotki, to byłby pełen orgazm :)
Z góry dzięki
LR Freelander Td4 SE 2,0 TD Aut. 2004 5d
przekładany Anglik
romkucha
Nowicjusz
 
Posty: 3