FREELANDER - dziwne odgłosy /uderzenia/.

04 Sty 2009, 18:19

Witam serdecznie kolegów w naszym forum - i proszę o pomoc naszych speców. W czasie jazdy Freelanderem /2000TD -z 1999r./ najczęściej po zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła - słychać głuche uderzenie dochodzące z tyłu prawa strona /wrażenie- jakby coś było lużne/. Podpowiedzcie od czego zacząć?.- co sprawdzić ?,co wykluczyć?- szczególnie to słychać przy zmianie kierunku jazdy /do przódu -do tyłu/. Pozdrawiam.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

04 Sty 2009, 22:03

sprawdź mocowanie tylnego dyferencjału ( a dokładniej przednie mocowanie)
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

05 Sty 2009, 00:14

macpaw5 napisał(a):sprawdź mocowanie tylnego dyferencjału ( a dokładniej przednie mocowanie) -dzięki - a trochę dokładniej -w którym miejscu i jakie mocowanie , co z czym?- bo piszecie - "mocowanie tylnego a dokładnie przedniego".
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

05 Sty 2009, 07:34

tylny dyferencjał przednie mocowanie te nad walem napędowym w miejscu gdzie łączy sie z dyferencjałem
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

05 Sty 2009, 08:52

dokładnie to koszt na allegro 95 zł----wpisz --PODUSZKA MOSTU FREELANDER
radek5277
Początkujący
 
Posty: 172

06 Sty 2009, 17:45

U mnie właśnie w tej śrubie był starty gwint i się nie trzymało, ale żeby ją wymienić to trzeba było wyciąć malutki otworek(15cm x 15cm) w podłodze pod siedzeniami.Po przejechaniu 14-15 tyś km znów mi coś tam zgrzyta ale to chyba wystarczy teraz tylko dociągnąć.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

06 Sty 2009, 17:49

[link do oferty na Allegro wygasł]
radek5277
Początkujący
 
Posty: 172

07 Sty 2009, 12:36

radek5277 napisał(a):dokładnie to koszt na allegro 95 zł----wpisz --PODUSZKA MOSTU FREELANDER
- poduszkę dyfra wymieniłem na nową około miesiąca temu /odudowa alu/, poduszkę wału też. Nie mogę zlokalizować tych luzów - jak ustaną mrozy wybieram się na szarpaki o efektach poinformuję.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

07 Sty 2009, 12:44

motorro napisał(a):U mnie właśnie w tej śrubie był starty gwint i się nie trzymało, ale żeby ją wymienić to trzeba było wyciąć malutki otworek(15cm x 15cm) w podłodze pod siedzeniami.Po przejechaniu 14-15 tyś km znów mi coś tam zgrzyta ale to chyba wystarczy teraz tylko dociągnąć.
- opisz proszę dokładniej w której śrubie i dlaczego trzeba było wycinać taki duży otwór a nie wystarczyło przewiercić w podłodze otworu i z góry zakontrować nakrętką.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

07 Sty 2009, 20:07

przednia śruba która trzyma tylni most z prawej strony.Nie można było jej skontrować bo:
1.wyrobił się gwint i jeśli nakręciłbym derugą nakrętke to wkręciłbym ją do połowy bo śruba była za krótka.
2.Trzeba było wyciąć bo z tych stuków i zgrzytów zrobiło sie to że się oderwało trochę metalu do której była przykręcona ta śrubam i nawet gdybym ją skontrował to i tak by nie trzynało, a trzeba było tam naspawać następny(bo całkiem tego zaspawać to nie ma sensu bo po czasie i tak by sie oderwało) i nie można było tego zrobić bez wycinki.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

07 Sty 2009, 20:47

motorro napisał(a):przednia śruba która trzyma tylni most z prawej strony.Nie można było jej skontrować bo:
1.wyrobił się gwint i jeśli nakręciłbym derugą nakrętke to wkręciłbym ją do połowy bo śruba była za krótka.
2.Trzeba było wyciąć bo z tych stuków i zgrzytów zrobiło sie to że się oderwało trochę metalu do której była przykręcona ta śrubam i nawet gdybym ją skontrował to i tak by nie trzynało, a trzeba było tam naspawać następny(bo całkiem tego zaspawać to nie ma sensu bo po czasie i tak by sie oderwało) i nie można było tego zrobić bez wycinki.
- DZIĘKI - rozumię sprawdzę u siebie, takie usterki najtrudniej znaleść.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

08 Sty 2009, 18:42

stanisław tołłoczko napisał(a):
motorro napisał(a):przednia śruba która trzyma tylni most z prawej strony.Nie można było jej skontrować bo:
1.wyrobił się gwint i jeśli nakręciłbym derugą nakrętke to wkręciłbym ją do połowy bo śruba była za krótka.
2.Trzeba było wyciąć bo z tych stuków i zgrzytów zrobiło sie to że się oderwało trochę metalu do której była przykręcona ta śrubam i nawet gdybym ją skontrował to i tak by nie trzynało, a trzeba było tam naspawać następny(bo całkiem tego zaspawać to nie ma sensu bo po czasie i tak by sie oderwało) i nie można było tego zrobić bez wycinki.
- DZIĘKI - rozumię sprawdzę u siebie, takie usterki najtrudniej znależć.
- byłem w warsztacie na szarpakach - tuleje drążków /z tylnych kół wychodzą po 3 drążki , długi od koła do karoseri , 2 krótsze od koła do tylnej kołyski/, na końcach drążków osadzone są tuleje wszystkie 6 szt. mam do wymiany - ogromny koszt w Allegro /1szt. ponad 90zł./.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

08 Sty 2009, 19:14

[link do oferty na Allegro wygasł]
radek5277
Początkujący
 
Posty: 172

11 Sty 2009, 11:01

Może ktoś wie czy tylny most był we freelanderze montowany od bmw.I co jeszcze oprócz silnika było montowane od bmw.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

11 Sty 2009, 11:07

jaki tylny most przecież w tym samochodzie nie masz mostu tylko niezależne zawieszenie- a co było montowane to- komputer z bmw i jeszcze inne małe pierdołki
pozdrawiam
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663