Freelander napędy

29 Wrz 2009, 21:26

Może ktoś mi pomoże w moim Freelanderze 1.8 benzyna z 1999r mam problemy z tylnym napędem to jest gdy mam mocno skręcone koła nie ważne czy jadę w przód czy w tył czuję jak tył mi hamuje tak jakby blokował się mechanizm różnicowy dodam że już wymieniałem 3 mosty i efekt jest taki sam może tak ma być
pader
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

29 Wrz 2009, 22:15

moim zdaniem wiskoza sklejona
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

30 Wrz 2009, 07:46

temat wielokrotnie poruszany i ponownie ta sama różnica opinii, wg moich danych własnie tak zachowuje się prawidłowo działające sprzęgło wiskotyczne
Freelander 2004 1.8 16V
Konrad Targówek lub 147750Mhz SQ5OMU
Konrad Targówek
Początkujący
 
Posty: 57
Miejscowość: Warszawa

30 Wrz 2009, 08:20

jak ruszasz powoli do przodu siada CI przód a tył ciągnie w górę?
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

30 Wrz 2009, 08:27

Jak ruszam na wprost jest wszystko OK ale jak skręcam mocno to czuję jak hamuje lub blokuje tylne koło
pader
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

30 Wrz 2009, 09:02

to jest ok tak działa wisko.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjny Opel ADAM ROCKS - miejski mini crossover
    Opel ADAM, który oferuje 61 000 wariantów wyposażenia nadwozia i prawie 82 000 opcji wyposażenia wnętrza oraz supernowoczesny system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink, jest nie tylko prawdziwym mistrzem personalizacji, ...

30 Wrz 2009, 10:01

Czyli to normalne że przy powolnych skrętach koła tylne blokują się
pader
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

30 Wrz 2009, 11:55

One się nie blokują, skąd pomysł o ich blokowaniu
Freelander 2004 1.8 16V
Konrad Targówek lub 147750Mhz SQ5OMU
Konrad Targówek
Początkujący
 
Posty: 57
Miejscowość: Warszawa

30 Wrz 2009, 12:47

Czuć że tylne koła hamują
pader
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

30 Wrz 2009, 17:44

Jeśli chcesz wyeliminować wisko swego czasu był podawany na forum test na sprawdzenie czy jest ono dobre, a zatem :
jedź ze stałą prędkością po możliwie małym promieniu, włącz sprzęgło (wciśnij pedał sprzęgła) i jeśli czuć wyraźne hamowanie - to jest efekt nadmiernie "sklejonego" sprzęgła wiskotycznego. Należy je bezwzględnie czym prędzej wymienić, ponieważ wprowadza ono wtedy bardzo duże naprężenia w czasie jazdy po łuku na podłożu przyczepnym (asfalt, beton, itd).
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

30 Wrz 2009, 21:16

A jak mogę sprawdzić samo sprzęgło wiskozowe gdy bym kupował gdzieś używane
pader
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

30 Wrz 2009, 21:29

... też było na forum, cytuję:
Sprzęgło wiskotyczne można sprawdzić wkręcając jego jedną część do imadła (tam gdzie jest frez po zbiciu krzyżaka) po jego drugiej stronie zakładamy na frez (wieloklin) drugi krzyżak (jego mocowanie). Wpychamy w niego długi pręt lub łyżkę i próbujemy przekręcić wokół osi sprzęgła. Przy dobrym sprzęgle łyżka z początku z dużym oporem powinna się zacząć obracać i iść coraz lżej.
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005