Freelander - hamulec zjazdowy świecenie kontrolki

28 Wrz 2009, 07:34

Witam wszystkich serdecznie! Jestem nowy na tym forum więc proszę o wybaczenie jeśli strzelę jakąś gafę:) a teraz przejdźmy do tematu, mam taki problem, że świeci mi kontrolka auta na pochylni z wykrzyknikiem, jeszcze 2 dni temu wszystko było ok, ale hamulce były słabe ewidentne zapowietrzenie, po odpowietrzaniu w warsztacie tradycyjną metoda bo komp się nie łączył, zaczęła się włączać ta kontrolka, zapala się po przejechaniu nie wielkiego dystansu ok 500m po zgaszeniu i ponownym zapaleniu jest ok przez te pól kilometra a potem znów się włącza. co mogę z tym zrobić? Jaka jest tego przyczyna? czy może to być spowodowane tym ze w pompie ABS zostało jakieś powietrze? dodam jeszcze że pedał hamulcowy nie jest twardy ale wpada prawie do podłogi. Proszę o pomoc, za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny. Jozdrawiam.
waldii1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Trzeszczany

28 Wrz 2009, 09:40

mylisz pojęcia, hamulec zjazdowy ma zieloną kontrolkę. Miałem coś podobnego (świecenie pomarańczowej kontrolki z samochodem na pochylni wykrzyknikiem i TC), pomogło jak chwilę ostrzej pojeździłem z gwałtownymi hamowaniami, po kilku przejazdach uspokoiło się :P
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

28 Wrz 2009, 21:02

Legion1349 to ty mylisz pojecia
hamulec zjazdowy ma zielona kontrolke z autem na pochylni ale jak dziala prawidlowo a jesli jest z nim jakis problem to wlasnie zalacza sie pomaranczowa kontrolka z wykrzyknikiem obok tego auta

a co do tematu z tego co wiem to odpowietrzanie hamulcow trzeba przeprowadzic z pomoca komputera serwisowego inaczej beda wyskakiwac bledy jak wyzej opisane

musisz sie podpiac do komputera i zrobic to prawidlowo ewentualnie jak jest ok to pokasowac bledy
wujekk87
Początkujący
 
Posty: 119
Miejscowość: Sosnowiec

29 Wrz 2009, 08:58

Wujek ma racje, żółta kontrolka hamulca zjazdowego z wykrzyknikiem informuje o jego niesprawności, mam to samo po przejechaniu ok 2-5km nim zapali się żółta kontrolka hamulec działa prawidłowo - jak rozumiem musze udać się na serwis pewnie konieczne jest wykasowanie błędów
Freelander 2004 1.8 16V
Konrad Targówek lub 147750Mhz SQ5OMU
Konrad Targówek
Początkujący
 
Posty: 57
Miejscowość: Warszawa

29 Wrz 2009, 09:05

Fakt sorry pomyliły mi się kontrolki :)
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

29 Wrz 2009, 15:01

Odpowietrzałem hamulce ,właściwie wymieniałem płyn hamulcowy i nie potrzeba do tego komputera .Zaczynasz odpowietrzać od najdalej położonego koła od pompy a nie wiem co to wg.ciebie znaczy do podłogi ale jeśli pedał dochodzi ci do samej podłogi no to wydaje mi się,że nie powinno tak być.Jeśli chodzi o kontrolkę przeczytaj to może ci pomoże.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43216
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

29 Wrz 2009, 15:17

:idea: MCARTUR o dzięki za info jesteś wielki!!! :grin:
Gośc od przekładki mi właśnie coś mówił o czujniku, któy jest za głęboko wciśnięty i trzeba go poprawić i , że to chwila, ale nie wiedziałem jak się do tego zabrać
Dzięki za pomoc ten post jest godny UWAGI!!! :idea:

W związku z powyższym, iż często linki przestają być aktywne postanowiłem zamieścić ten przepis u nas na stronie, aby każdy miał do niego dostęp


Przekręcasz kluczyk w pierwszą pozycję (jeszcze nie zapłon, 1 pozycja przy której odblokowuje się koło kierownicy)
Odpinasz kostkę od przełącznika.
Następnie przekręcasz na zapłon i wciskasz do końca pedał hamulca (do oporu)
Gasisz auto.
Odpinasz obie kostki przy pedale.
Jest tam taki czujnik stopu coś jakby taka fajka (Uwaga !!!! on nie jest wciskany jak twierdzą niektórzy a przekręcany)
Odpinasz drugi czujnik.
Czekasz około 5 min.
Przekręcasz kluczyk na 1 pozycje
Podłączasz kabelek przy lewarku biegów.
Sprawdzasz ten fajkowaty czujnik czy przypadkiem nie wcisnął sie za głęboko.
(Często tak się dzieje przy przekładce)
Jest tam taki dziubek wystający co sie wciska powinien wystawać 5mm ponad czujnik.
Jak jest mniej to delikatnie go wyciągnij. On ma takie ząbki ze przeskoczy.
Zgaś zapłon
Zamontuj czujniki.
Błąd powinien sie wykasować
U mnie i u kolegi zadziałało.
Info mam z serwisu Ladka
Freelander 2004 1.8 16V
Konrad Targówek lub 147750Mhz SQ5OMU
Konrad Targówek
Początkujący
 
Posty: 57
Miejscowość: Warszawa

29 Wrz 2009, 19:19

Konrad Targówek napisał(a): Przekręcasz kluczyk w pierwszą pozycję (jeszcze nie zapłon, 1 pozycja przy której odblokowuje się koło kierownicy)
Odpinasz kostkę od przełącznika.
Następnie przekręcasz na zapłon i wciskasz do końca pedał hamulca (do oporu)
Gasisz auto.
Odpinasz obie kostki przy pedale.
Jest tam taki czujnik stopu coś jakby taka fajka (Uwaga !!!! on nie jest wciskany jak twierdzą niektórzy a przekręcany)
Odpinasz drugi czujnik.
Czekasz około 5 min.
Przekręcasz kluczyk na 1 pozycje
Podłączasz kabelek przy lewarku biegów.
Sprawdzasz ten fajkowaty czujnik czy przypadkiem nie wcisnął sie za głęboko.
(Często tak się dzieje przy przekładce)
Jest tam taki dziubek wystający co sie wciska powinien wystawać 5mm ponad czujnik.
Jak jest mniej to delikatnie go wyciągnij. On ma takie ząbki ze przeskoczy.
Zgaś zapłon
Zamontuj czujniki.
Błąd powinien sie wykasować
U mnie i u kolegi zadziałało.
Info mam z serwisu Ladka



Witam! Kolegów i od razu przepraszam za niską aktywność na forum, ale nadmiar pracy :roll:
w moim przypadku "mechanicy" robiący przekładkę nie włożyli czujników od sprzęgła i hamulca ale za to mam na pedale gazu :grin: i on był przyczyna błędu. a zrobiło mi się to z mojej winy bo wyjmowałem pedał gazu gdy dorabiałem nawiew na szybę (przełożyli skrzynkę bezpieczników i przez kable nie było miejsca już na nawiew) czujnik położenia pedału za bardzo mi się wysuną i przy delikatnym dodawaniu gazu komputer łapał błąd, gdy go cofnąłem wszystko wróciło do normy :grin: :) widocznie dużą czułość ma ten czujniczek i z dużej odległości łapie. Dziękuje wszystkim za okazaną pomoc, jestem bardzo wdzięczny:) Pozdrawiam, miłej i bezpiecznej jazdy naszymi freelanderami:) :lol:
waldii1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Trzeszczany

30 Wrz 2009, 08:57

Proponuje podczas całej operacji nie wyjmować tej fajki - czujnika stopu a tylko ją odłączyć
Czujnik stopu po wyjęciu sprawia nielada kłopot aby go włożyć ponownie, szczególnie jeżeli niebieskie ograniczniki blokowane na ząbek się opuszczą wtedy stop działa nam dopiero gdy wciskamy pedał w podłoge
Freelander 2004 1.8 16V
Konrad Targówek lub 147750Mhz SQ5OMU
Konrad Targówek
Początkujący
 
Posty: 57
Miejscowość: Warszawa