Freelander - napędy, wyposażenie

02 Kwi 2013, 09:25

Witam. Interesuje mnie jakie napędy ma Freelander - czy na dwie osie, czy na 4 koła ( czy ma jakieś blokady , że jak jedno koło się ślizga to dołącza się drugie ) i w jaki sposób zostaje dołączenie. Czy to autko ma reduktor i jak ma to jakie ma położenia lewra i jakie przełożenia. Czy są te autka z automatem czy tylko skrzynia ręczną. Jakie są wersje silnikowe i jaką moc mają ( w KM ) No i wyposażenie - alarm, centralny zamek, elektryczne szyby ( 2 czy 4 ), czy jest klima i jaka, jakieś ABS, ESP, ASR, poduszki i ile, lusterka boczne elektrycznie sterowane, podgrzewane, radio i czy sterowane z kierownicy, tempomat, czy tylna szyba w drzwiach jest otwierana no i cała reszta wyposażenia. Jak duży jest bagażnik ( nie chodzi o litry tylko o faktyczne pakowanie walizek. Autko w cenie do 20 tyś ( więc chyba Freelander II, bo III już chyba jest droższa? ) nie z przeznaczeniem w teren.
Co się psuje w tych samochodach najczęściej, jaka jest kondycja silnika, czy Diesle są uciążliwe ( mam nadzieję, że nie ma tam żadnych DPF-ów, kół dwumasowych, commonRail itp? ). No i ile one palą w rzeczywistości przy spokojnej jeździe?
Wiem, że dużo pytań, ale ważne przy wyborze auta. Wszystkim użytkownikom odpisującym z góry dziękuję.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Kwi 2013, 21:08

MotoAlbercik zlituj się jak poczytasz forum znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

05 Kwi 2013, 20:59

Taaa, zgadza się. Ale ja nie bardzo mam czas, żeby szukać po forum, bo oprócz czytania mój czas poświęcam przedewszystkim moderce. A to wierz mi, zajmuje kupę czasu. Dlatego poprosiłem, żeby w jednym temacie znalażło się wszystko.
Głównie zależy mi na odpowiedziach użytkowników. A na forum wierz mi, nie ma jeszcze wszystkiego o tym samochodzie - jest kilka wersji wyposażenia, kilka wersji silnikowych itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Kwi 2013, 20:46

MotoAlbercik napisał(a):Witam. Interesuje mnie jakie napędy ma Freelander - czy na dwie osie, czy na 4 koła


A jaka jest różnica, przy założeniu, że na osi nie są koła bliźniacze? ;)

Wszytko poniżej na bazie mojego byłego Freelandera 1 (1998-2006), z przełomu lat 2003/2004, czyli z nowszą skrzynią kątową i silnikiem TD4.
Ma stale napędzany przód i tył dopędzany przez sprzęgło lepkościowe. Wiskoza jest wstępnie mocno spięta - przenosi ponad 20% momentu na tył. Maksymalnie powinna przenieść sporo ponad 360Nm.

( czy ma jakieś blokady , że jak jedno koło się ślizga to dołącza się drugie ) i w jaki sposób zostaje dołączenie.


Bardzo sprawnie sobie radzi w przypadku uślizgu - koło kręcące się szybciej zostaje przyhamowane. W przypadku szczególnym - np. na lodzie - pojazd można unieruchomić, zaś wszystkie koła kręcą się z jednakową prędkością - zupełnie jak Defender czy inny W461 z zapiętymi trzema blokadami.
Chyba wtedy był to najlepszy (w sensie najskuteczniejszy) napęd wśród lekkich SUV-ów. Wystarczyło, aby jedno koło złapało napęd i autko się wygramoliło z opresji.

Czy to autko ma reduktor i jak ma to jakie ma położenia lewra i jakie przełożenia.


Reduktora niet :(
Ale jakbyś mu zobaczył pod brzuch, to też nie założyłbyś reduktora: bardzo cienkie półosie.
Jakby założyć mosty wantowe, to by może przeszło, ale to nie GR61 ani Disco ;)

Czy są te autka z automatem czy tylko skrzynia ręczną.

Są z automatem, jednak nie pamiętak, jakim.

Jakie są wersje silnikowe i jaką moc mają ( w KM )


Kiepski pierwszy diesel 2.0 Di 98KM, 1998-2001 - bodajże Roverowski
dużo lepszy BMW M47R - 2.0 TD4 112KM, 1998-2006
Oprócz tego benzyny:
1.8 i 16V 120KM, 1998-2001
1.8 i 16V 117KM, 1998-2006
2.5 V6 24V 177KM, 1998-2006
jednak ich nie znam.

Uwaga:
Silnik TD4 musi być "dopieszczany": wymiana oleju częściej, niż zalecane 30kkm, wymiana filtrów paliwa i powietrza, dobry olej, dobre paliwo. Paliwo zwykłe - nie premium, najlepiej z małym dodatkiem Mixolu, gdyż pompa wtryskowa i wtryski mają tendencję do zacierania się na współczesnym, "ulepszanym" i nazbyt suchym paliwie.

No i wyposażenie - alarm, centralny zamek, elektryczne szyby ( 2 czy 4 ),

Alarm fabryczny, centralny fabryczny, el. szyby 5: łącznie z problematyczną szybą w tylnej klapie.

czy jest klima i jaka,


Jest. Jakaś typowa - nie pamiętam.

jakieś ABS, ESP, ASR,

W moim były różne trzyliterowe "ulepszacze".
Pamiętam, jak się nieco przestraszyłem, gdy po raz pierwszy autko zawęziło zakręt, gdyż było mocno ślisko.

poduszki i ile,

w moim tylko 2 - kierowca i pasażer

lusterka boczne elektrycznie sterowane, podgrzewane,

elektryczne, samoczynnie włączają się grzałki

radio i czy sterowane z kierownicy,

ja już miałem radio nie fabryczne, tylko lepsze, sterowania z kiery nie miałem

tempomat,

U mnie nie było. Dość mocno mi go czasem brakowało - nieraz jeździłem sporo ponad 1000 km dziennie.

czy tylna szyba w drzwiach jest otwierana

Tylne drzwi bezramkowe. W momencie wciśnięcia klamki najpierw nieco opuszcza się szyba, potem zamek zostaje odryglowany. Kłopot wtedy, gdy szyba się obrazi - wtedy zamek się nie odrygluje.

no i cała reszta wyposażenia.

Jest choćby całkiem dobre Webasto (o ile dobrze pamiętam "elektroniczny" model Thermo Top 4) - włącza się jeśli temperatura otoczenia spadnie poniżej +5°C. Można do niego dokupić zegar włączający (jeśli stale wyjeżdżamy o tej samej porze) lub zdalne sterowanie - wtedy z mieszkania (z odległości kilkuset metrów) w zimie włączamy Webasto i za chwilę jak przyjdziemny autko raźnie się uśmiecha, bo już jest cieplutkie i odlodzone, i silniczek też rozgrzany :)

Jak duży jest bagażnik ( nie chodzi o litry tylko o faktyczne pakowanie walizek.

Dla mnie nawet Pajero Long jest za mały ;)
Roletę można zwinąć i schować - generalnie nie jest źle. Ale jak jeździło się w pięć osób na 2 tygodnie, to trzeba było się już nieco "kompresować" ;)

Autko w cenie do 20 tyś ( więc chyba Freelander II, bo III już chyba jest droższa? )

To trójka już jest? :shock:
nie z przeznaczeniem w teren.Co się psuje w tych samochodach najczęściej,

Główny problem to to, co z BMW - czyli elektronika.
Sam silnik niezawodny, gorzej z osprzętem. W moim miewałem problemy z wtryskiwaczami, gdyż lałem "lepsiejszego" diesla, niszcząc w ten sposób nieświadomie pompę wtryskową i wtryskiwacze.

jaka jest kondycja silnika,

Można mu podnieść moment obrotowy, można nieco moc.
Ja miałem przez pewien czas ok 340nM i trochę więcej kucyków, niż firma przewidziała. Było ok. 8 sekund do setki, zużycie paliwa na poziomie nieco ponad 6 litrów/100km przy dość dynamicznej i szybkiej jeździe.

czy Diesle są uciążliwe ( mam nadzieję, że nie ma tam żadnych DPF-ów, kół dwumasowych, commonRail itp? ).

DPF ani innych podobnie "genialnych" :twisted: wynalazków na szczęście nie ma.
Jest koło dwumasowe - jeśli ktoś rozróżnia, jaka jest różnica w jeździe dieslem a benzyną - to nie ma problemu. Jak byłem na serwisie z wymianą sprzęgła tak gdzieś ok. 200kkm, to serwisant stwierdził, że luz na dwumasie jest fabryczny.
Jest Common Rail, 1600 bar, wtryskiwacze Bosha.
Uwaga:
Nie można tak sobie wymienić wtryskiwacza. Wtryskiwacz musi być wprogramowany do "komputera".
Jest jeszcze jeden problem: słaba pompa sprzęgła.
Ale po lekkim podszlifowaniu otworu w grodzi silnika pasuje bez problemu nieśmiertelna i kilkukrotnie tańsza od Lanosa. Oryginalna BMW ma jeszcze jeden problem: zbiorniczek płynu zintegrowany z pomką, więc bardzo trudny dostęp oraz prawdopodobieństwo nasypania proszku czy innych śmieci z osłony termicznej tuż nad pokrywką zbiorniczka. Lanosowa ma osobny zbiornik - pasuje od Poldka.

No i ile one palą w rzeczywistości przy spokojnej jeździe?

Na seryjnym TD4 powinien bez problemu mieścić się w 7 litrach.


Wiem, że dużo pytań, ale ważne przy wyborze auta. Wszystkim użytkownikom odpisującym z góry dziękuję.


Jak Cię coś jeszcze interesuje to daj znać. Rzadko, ale czasem tu zaglądam.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Kwi 2013, 14:16

Bardzo dziękuję za obfitą odpowiedz :ok: O coś takiego właśnie mi chodziło.
Co do trójki, to chyba się rozpędziłem z tymi cyferkami... MIałem na myśłi Landka jedynkę przed liftingiem, po liftingu i dwójeczkę. I dlatego wyszło, że jest nawet trójeczka :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Maj 2013, 23:39

Swietny opis dodam tylko, ze skrzynia automatyczna to Jatco mialem w moim td4 2002
tomaszw1
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 10 1997
Auto: LAND ROVER FREELANDER 1,8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Ograniczenie prędkości na niemieckich autostradach
    Niemcy nasi bliscy sąsiedzi za zachodnią granicą rozważają wprowadzenie ograniczenia prędkości na wszystkich autostradach. Do tej pory jeżeli znaki nie mówiły inaczej takie ograniczenie nie obowiązywało. Tu jednak ...