Freelander padł modulator?

13 Lip 2009, 12:14

Pitt_M napisał(a):wrzuć 3 bieg, wciśnij sprzęgło, zwolnij hamulec jak auto nabierze predkosci to przekrec kluczyk na zaplon
auto ma się toczyć do przodu ???? maska w duł ?

[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 16:53 ]
próbowałem zresetować go jak to opisywano wyżej z górki itp. itd. nie pomomogło. Wybrałem się do kolejnego diagnosty oczywiście jego komputer do abs także nie mógł się podpiąć ale zaproponował mi zostawienie i zbadanie każdego czujnika oddzielnie usłyszałem diagnozę czujnik prawego przedniego koła do wymiany. Za samą diagnozę zapłaciłem 70 zł, teraz szukam czujnika polecicie coś ?
czas nie h... nie stanie.
edi23
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Anglik

09 Lis 2009, 18:56

Witam wszystkich mam taki sam problem jak kolega tylko że u mnie zapalają się i ledwo się palą po przekręceniu kluczyka jak ruszę to wszystko robi się ok , jak dam zapłon i kontrolki świecą wyrażnie to tego niema , czy może to być brak masy i gdzie szukać bardzo proszę o odpowiedż
kurt
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: polska

12 Gru 2009, 17:23

Niestety ma taki sam problem, kontrolka abs, zjazdu i tc

Ale wiem jak można to naprawić. Przyczyną nie musi być pompa ABS. Trzeba zacząć od sprawdzenia płynu ABS. Ja miałem w tragicznym stanie - pływały i dalej pływają w nim jakiś gluty. Myślę, że przyczyną nie jest pompa tylko właśnie płyn. Nie ma swojej prawidłowej konsystencji i się "zapycha"

Dodam, że wymieniłem płyn na nowy ale co jakiś czas problem się pojawia (coraz rzadziej) no i nie wiem skąd pojawiają się "gluty" w zbiorniczku płynu abs.

Aby zresetować ten problem nie odłączajcie akumulatora, nie resetujecie komputera , nie jedźcie do serwisów itp
Sposób jest bardzo prosty: ( u mnie działa)
1. Przekręcicie kluczyk tak aby świeciły się kontrolki ale nie odpalajcie silnika
2. Naciskajcie pulsacyjne na pedał hamulca. Może się zdarzyć, że po kilkunastu naciśnięciach pedał będzie "twardy" wtedy wyłącznie zasilanie i znów powrót do pkt 1
3. Po chwili powinniście zobaczyć, że kontrolka TC zaczyna migać, albo gaśnie. Musicie dotrwać do momentu aż zgaśnie.
4. Następnie wyłączyć i ponownie przekręcić kluczyk aby się kontrolki świeciły. Kontrolka ABS na chwilę zgaśnie potem włączy się ale zgasną TC i hamulec zjazdowy, czyli wszytsko jest OK :wink:

Tylko, że to jest niestety chwilowe rozwiązanie. W moim przypadku działa i myślę, że winą jest płyn abs. Muszę go wymienić jeszcze raz bo dalej pojawiają się gluty.

Wpadłem na to rozwiązanie przypadkiem. Jak kupiłem autko po miesiącu pojawił się taki błąd. Przez następny miesiąc z tym jeździłem i kombinowałem jak naprawić. Pewnego dnia siedząc w samochodzie wk#####ny zacząłem w złości naciskać pedał hamulca i zgasła mi kontrolka TC, zapaliłem jeszcze raz i problem się naprawił :-)

Tylko jeszcze raz napiszę, że jest to rozwiązanie chwilowe ale pomocne. Bo co najważniejsze jak ktoś jeździ po terenie to się włączy napęd 4x4, bo z tym błędem, mamy tylko na przednią oś.
ostrobrody
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Miejscowość: Północ

17 Gru 2009, 17:09

ostrobrody napisał(a):Bo co najważniejsze jak ktoś jeździ po terenie to się włączy napęd 4x4, bo z tym błędem, mamy tylko na przednią oś.


NIEPRAWDA - za załączenie tylnej osi odpowiada Sprzęgło wiskotyczne!

Ale o czym innym chciałem, jakie programy dadzą radę ruszyć ABS we frelku no i oczywiście Tc oraz zjazd? :roll:
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

18 Gru 2009, 15:30

ostrobrody napisał(a):Bo co najważniejsze jak ktoś jeździ po terenie to się włączy napęd 4x4, bo z tym błędem, mamy tylko na przednią oś.
naoglądałeś się reklamy milenium banku z chołowczycem w range roverze czy co? :P skąd żeś takie herezje wytrzasnął?
HUBI napisał(a):NIEPRAWDA - za załączenie tylnej osi odpowiada Sprzęgło wiskotyczne!
nieprawda :P freelander ma napęd 3x3 czyli stałe przeniesienie mniejszej części mocy na tył, a w razie potrzeby moc ta jest przez wisko zwiększana (jak Ci któreś koło wpadnie w poślizg i zapali się TC) dodatkowo jak jedziesz rozpędzony np na 3cim biegu puścisz gaz i zredukujesz na 2 to słychać jak wisko zapierdala.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

18 Gru 2009, 17:36

Legion1349 napisał(a):freelander ma napęd 3x3 czyli

gratuluje jak jeździsz frelkiem na trzech kołach :mrgreen:
Faktycznie na tył jest ileś (tu ludzie są sprzeczni ile) procent mocy przenoszone a wisko ma za zadanie aby w razie różnicy prędkości obrotowej wyrównać siłę napędową pomiędzy przodem a tyłem.

Ponawiam prośbę jakie programy dadzą radę ruszyć ABS we frelku no i oczywiście Tc oraz zjazd?
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie obsługuj nawigacji w czasie jazdy!
    Nawigacja satelitarna ułatwia życie rzeszy kierowców, pozwalając bez problemu poruszać się po nieznanych rejonach. Z drugiej strony korzystanie z takiego sprzętu w czasie jazdy może być przyczyną zagrożenia na drodze. ...
    Ospały i senny za kierownicą
    Nie bądź ospały i senny za kierownicą ponieważ takie zachowania sprawiają, że reakcje kierowcy są dużo wolniejsze, jego percepcja słabsza, a do tego ryzyko wypadku dużo wyższe. Jesienią i zimą, kiedy dni są krótsze ...

18 Gru 2009, 23:00

pujdzie launch x-431
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

19 Gru 2009, 18:27

HUBI napisał(a):gratuluje jak jeździsz frelkiem na trzech kołach :mrgreen:
masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem? Do edukuj się zanim napiszesz coś głupiego :)
HUBI napisał(a):Faktycznie na tył jest ileś (tu ludzie są sprzeczni ile) procent mocy przenoszone a wisko ma za zadanie aby w razie różnicy prędkości obrotowej wyrównać siłę napędową pomiędzy przodem a tyłem.
nie do końca, wisko + dyfer ma za zadanie wyrównywanie prędkości obrotowej nie tylko tyłu z przodem ale również w razie potrzeby zwiększa napęd na jedno z tylnych kół, nie koniecznie na całą oś. Jest to możliwe tyko na tylnej osi bo posiada ona dyfer, z przodu dwa koła nie będą pracowały z różnymi prędkościami. Tak właśnie wygląda napęd 3x3 kolego.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

19 Gru 2009, 19:42

HUBI napisał(a):gratuluje jak jeździsz frelkiem na trzech kołach :mrgreen:

To akurat miał być żart, zgoda ten napę jest określany jako 3x3 i był na wyposażeniu Frelków produkowanych od drugiej połowy 1997roku do 2004 roku.

Rafciuch dzięki za odp.
Metoda ostrobrodego działa, potwierdzam jej skuteczność na razie jeden dzień - 70km i ok :!:
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

19 Gru 2009, 20:40

a to sorry nie przykumałem :P
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

09 Mar 2010, 01:59

Zajmuje się profesjonalnie diagnostyką komputerową i elektroniką, wszystkich LAND ROVERÓW, oraz prowadzę sprzedaż części nowych i używanych. Pilot, kluczyki, czujniki także ABS i inne podzespoły. Posiadam specjalistyczny sprzęt do diagnozy i kodowania
Ostatnio edytowany przez Dragon240, 10 Mar 2010, 00:01, edytowano w sumie 1 raz
Dragon240
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Wrocław

09 Mar 2010, 08:49

Polecam Dragona , faktycznie elektronike Landka ma dobrze obcykaną .
kostass
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Łódź

09 Mar 2010, 15:00

Witam

Widzę, że temat "choineczki" który napisałem jakiś czas temu stale jest na topie, ja swój problem rozwiązałem ( i oby nie wrócił ) kupując używaną pompę na allegro. Wprawdzie opory były, bo używana, nie wiadomo jak długo pochodzi itd. ale jak na razie - odpukać - działa i kontrolki nie świecą tzn. podczas jazdy nie świecą. Montaż innej pompy zajął mi ok 1,5 godz. i po przejechaniu dosłownie paruset metrów komputer sam się zresetował i kontrolki zgasły.
zzz1968
Nowicjusz
 
Posty: 14

13 Mar 2010, 17:54

a ile dałeś za pompe? czy istnieje możliwosc regeneracji tej pompy?
L.R freelander. Jak (gdzie) zdobyc instr.napraw w j.polskim???
Azymut
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Mazowsze

13 Mar 2010, 22:26

A CZY PO WYMIANIE POMPY MUSIALES JECHAC NA KOMPUTER SKASOWAC BLEDY?

OPISZ PROSZE JAK WYMIENILES TE POMPE

KROK PO KROKU
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz