Freelander-problem z elektryką

07 Cze 2009, 13:43

Witam ! Wiem, że temat nie jest najnowszy. Mam problem po przekładce freelandera TD4. Po uzbrojeniu przekręcam kluczyk a włącza się wentylator chłodnicy, zaś pompa paliwowa milczy. Silnik kręci ale nie pali (nie dostaje paliwa - to logiczne). Dzień wcześniej robiłem próbę maglownicy i wszystko było OK. Problem pojawił się po uzbrojeniu środka (konsoli, zegarów, nagrzewnicy, itd) Będę bardzo wdzięczny za pomoc!
Tomazini
Tomazini
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: WB

07 Cze 2009, 14:56

Nie pamiętam dokładnie bo mineło trochę czasu więc nie wszystko dokładnie mogę napisać.U mnie objawy były takie same,wentylator włączał się bo samochód przechodził w stan awaryjny czy serwisowy tak mi gość od komputera powiedział a było tak dlatego,że pokazywało 6 błędów "brak komunikacji " na 6 urządzeniach.Nie wiem co pomogło bo posprawdzał po kolei wszystkie urządzenia okazało się,że były sprawne powyjmował wtyczki powpinał kilka krotnie podczas tego sprawdzania pokasował błędy i zadziałało.A że było późno to na następny dzień zostało jeszcze ostatni błąd i tu okazało się ,że krzywo włożyłem wtyczkę od czujnika i nie było pewnie styku bo po prawidłowym włożeniu nie było już żadnego problemu .A co to znaczy ,że robiłeś próbę czy to znaczy ,że odpaliłeś samochód i działało wszystko prawidłowo ?
kitaro
Nowicjusz
 
Posty: 17

07 Cze 2009, 20:42

Dziękuje za odpowiedź. Tak, dzień wcześniej odpaliłem auto aby sprawdzić maglownicę. Hamulce i ABS nie były podłączone. Powpinałem jedynie kostki elektryczne bez licznika, i innych włączników konsoli. Silnik odpalił kilkakrotnie - słyszałem pompę paliwową. Po uzbrojeniu deski i reszty włączników problem się pojawił. Prawdopodobnie nie podłączyłem jeszcze przewodów do nagrzewnicy. Czy to mogło spowodować takie objawy?
Tomazini
Tomazini
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: WB

08 Cze 2009, 09:15

Ja gdy robiłem próbę to miałem podłączony licznik i mi nie działało ,po zrobieniu tego założyłem deskę więc chyba trzeba by szukać tam przyczyny tzn.liczniki ,stacyjka w tych okolicach.Praktycznie gość nic nie zrobił bo nic nie było uszkodzone i nie wiedzieliśmy co robić ale spróbowaliśmy odpalić i zadziałało.Stwierdziliśmy ,że to może styki zaśniedziały bo miałem to porozbierane ze 2 miesiące bo kilkukrotne wyjęcie i włożenie wtyczek podczas sprawdzania tych urządzeń na których pokazywało błędy pomogło .Błędy jakie były to brak komunikacji a nie uszkodzenie tego urządzenia .Kolega,który przerabiał samochód osobowy i też długo miał przewody elektryczne nie pozakładane miał to samo.
kitaro
Nowicjusz
 
Posty: 17

13 Cze 2009, 21:11

Witam ponownie ! Dziękuję wszystkim za porady - bardzo mi pomogły. Przyczyn mojej "awarii" było w zasadzie kilka. Po pierwsze pompa paliwowa nie działała ponieważ wysiadł przekaźnik pompy znajdujący się w tablicy przekaźników. Ale dobrze koledzy pisali o podłączeniu liczników i koniecznie immobilajzera (wtyczka pod stacyjką) ponieważ on odcina prąd do pompy paliwowej. Po wymianie przekaźnika auto paliło ale wiatrak włączał się nadal. Okazało się, że podczas wyjmowania / odłączania nagrzewnicy wylało się trochę płyniu z nagrzewnicy i rurek. Po podłączeniu ponownym w układzie zostało trochę powietrza (stworzyła się poduszka) co zarejestrował czujnik. Po uruchomieniu silnika układ zaczął pracować, odpowietrzył się, dolałem płyn i problem zniknął.
Tomazini
Tomazini
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: WB
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poskramiacz śniegu z 1934 roku - Skoda Popular
    Czeska marka rozwijała przemyślane i skuteczne sposoby na radzenie sobie z dużym śniegiem i trudnym zimowymi warunkami już ponad osiemdziesiąt lat temu. Znany model POPULAR dokonał podczas zim lat 30 wielu spektakularnych ...