Freelander TD4 i webasto

21 Paź 2009, 20:27

Witajcie.

Szukałem i nie mogę znaleźć :sad:

W moim TD4 nie działa ogrzewacz ("Webasto"). Nie mam wyłącznika czasowego ani pilota.

Pytania:
Jak się do tego cuda dobrać?
Jak sprawdzić?
Jak ewentualnie oczyścić dyszę?

Jeszcze czegoś nie wiem? ;)
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Paź 2009, 21:01

90% spłoniętych Frelków to przez źle naprawiane, i źle zamontowane webasto :???:
więc zanim się zdecydujesz się sam to naprawiać to pomyśl nad tym faktem :wink: albo kup duuuużą gaśnice :mrgreen: :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Paź 2009, 21:08

...a w jakim klimacie jeździsz? Jeśli w PL to możesz go nie naprawiać, zaoszczędzisz nie tylko na naprawie.
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Paź 2009, 22:50

friluś1 napisał(a):...a w jakim klimacie jeździsz? Jeśli w PL to możesz go nie naprawiać, zaoszczędzisz nie tylko na naprawie.
pozdr
az td4


Jeżdże w PL. Jeżdżę prawie codziennie, bez względu na warunki pogodowe (serwis komputerowy). Ale są to krótkie dystanse - mordercze dla notorycznie niedogrzanego silnika. Co prawda zbyt dużo nie jeżdżę - ok. 35 do 40 tys km/rok, ale w zimie uzbiera się jednak tego trochę.

Nie chodzi mi o siebie - zależy mi na aucie. Bez webasto można przejechać kilkanaście kilometrów, zanim silnik zacznie pracować w normalnej temperaturze.

Jeśli potrafię naprawić m.in. większość silników spalinowych i systemów zasilania gazem LPG oraz znam się na mechanice precyzyjnej (wykształcenie) oraz daję sobie radę m.in. ze sprzętem elektronicznym i komputerowym (zamiłowanie), to przynajmniej będę wiedział, do którego miejsca mogę się posunąć przy ewentualnej naprawie webasto.

Zresztą pytania nie dotyczyły naprawy, ale diagnozy webasto:
Jak się do tego cuda dobrać?
Jak sprawdzić?
Jak ewentualnie oczyścić dyszę?


Ponawiam pytania.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Paź 2009, 19:29

może to ci pomoże : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic264691.html
swoją drogą jak chcesz dogrzać silnik, to najprościej przysłoń chłodnicę. robię to już drugi sezon i jest ok.
pozdr
az td4

[ Dodano: Nie Paź 25, 2009 18:31 ]
...to niech ci działa, może masz "arktyczną" wersję auta, moje rodem z Francji tego nie ma
pozdr
az dt4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

25 Paź 2009, 16:36

friluś1 napisał(a):może to ci pomoże : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic264691.html


Dzięki za linka. Razem z dokumentacją Ravena jest już co czytać.

friluś1 napisał(a):swoją drogą jak chcesz dogrzać silnik, to najprościej przysłoń chłodnicę. robię to już drugi sezon i jest ok.
pozdr
az td4


Stara, znana metoda, jeszcze z czasów Witolda Rychtera ;)
Swego czasu, przy starszych instalacjach wodnego chłodzenia, zwłaszcza przy przepuszczającym termostacie - jak najbardziej godne polecenia.

W nowych instalacjach płynu chłodniczego jest tak na oko czterokrotnie mniej, ponadto zewnętrzny obwód jest całkowicie wyłączony w pierwszym etapie pracy silnika. Ale pomysł jest o tyle dobry, że przy okazji zmniejszamy odbieranie ciepła z silnika (i skrzyń przekładniowych) przez powietrze wpadające przez chłodnicę.

Ja jednak wychodzę z założenia, że jeśli coś jest zainstalowane, to powinno działać ;)
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000