FREELANDER

17 Sty 2010, 20:54

Witam wszystkich
wielka prosba do Was uzytkowników frelka jesli wystąpił problem z parowaniem szyb a poradziliście sobie z nim to prosze napiszcie jest sporo nowych kolegów co mają taki problem i nie mogą sobie z nim poradzić, może wasze doświadczenie im pomoże dzięki
paweln
Nowicjusz
 
Posty: 17

18 Sty 2010, 11:05

friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

18 Sty 2010, 15:42

witaj FRILUŚ1 ja sam czytałem to forum całe kilka razy i nic z niego nie wynika sam nawet miałem posta a wiem że inni mają problemy i nie mogą sobie poradzić więdz po to moja prośba aby Ci co poradzili sobie z tym problemem krótko napisali co było !!!
paweln
Nowicjusz
 
Posty: 17

18 Sty 2010, 16:35

temat był już wałkowany, wystarczy skorzystać z magicznej opcji szukaj.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

18 Sty 2010, 18:26

paweln, poniekąd masz rację, koledzy z forum jakoś nie dzielą się swoimi wnioskami po usunięciu problemu w swoim frilku, szkoda ... widocznie nie chcą się dzielić swoim szczęściem. ja u siebie nie mam tego problemu, aczkolwiek mimo, że auto jest w wersji europejskiej to boczny nawiew, od strony kierowcy, jest jakby słabszy od tego po prawej, pasażera stronie.
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

18 Sty 2010, 21:08

ja cały czas walczę z parowaniem szyb i jak na razie ciągle przegrywam, tzn jeśli wyjeżdżam z garażu (temp +18stopni) na mróz, to po niedługim czasie parują, ale jak auto stoi przez całą noc na mrozie i jadę to jest ok nie parują tak bardzo. Ciężko mi cokolwiek powiedzieć, przede wszystkim sprawdzić (zakładam że auto to anglik po przekładce) czy wloty powietrza nie są zatkane, czy wentylator jest odpowiedni (europejski) czy ma odpowiednią biegunowość, czy nagrzewnica jest sprawna, czy dywaniki nie są welurowe (chłoną wilgoć), nie wiem co jeszcze więcej pomysłów aktualnie mi do głowy nie przychodzi.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Samochód z napędem alternatywnym - Hyundai IONIQ
    Hyundai IONIQ został zwycięzcą Plebiscytu Fleet Awards Polska 2017 w kategorii "Samochód z napędem alternatywnym". To kolejna w Europie nagroda dla unikatowego modelu IONIQ, który jako jedyny samochód ...

18 Sty 2010, 22:50

dodam od siebie czy doprowadzone jest powietrze z zewnątrz rura przynajmniej średnicy fi 100 ja miałem założone dwie od odkurzacza i cały czas szybki mi parowały i sprawdz przy jakiej pozycji masz obieg wewnętrzny jak przełączasz to słychać jak pracuje silniczek wsadz ręke i będziesz wiedział posprawdzaj wszystko i jakoś usprawnisz ten nieszczęsny nawiew Pozdrawiam :mrgreen:
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

19 Sty 2010, 20:49

friluś1 napisał(a):koledzy z forum jakoś nie dzielą się swoimi wnioskami po usunięciu problemu

Informację jak poradziłem sobie z parowaniem bo oczywiście u mnie coś takiego obecnie nie występuje ,żeby nie było wątpliwości.Mam wersję angielska ,którą sam przerobiłem rok 2001 silnik TD4 z klimatyzacją więc tej wersji to dotyczy.Wycięty otwór doprowadzający powietrze z zewnątrz po stronie pasażera obecnego symetrycznie po drugiej stronie jak w wersji angielskiej ,zakupiłem oryginalną obudowę klimy więc wszystko jest spasowane,silnik od nadmuchu ogrzewania przełożony na drugą stronę nic nie zmieniane ,nie zamieniane żadne przewody zasilające ,wymieniony filtr przeciwpyłkowy znajdujący się w obudowie klimy.Przed wycięciem otworu parowały mi szyby potwornie więc podstawa to doprowadzenie powietrza z zewnątrz i szczelny cały układ.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

24 Sty 2010, 21:51

Witam w moim frelku miałem podobny problem z parowaniem szyb, okazało się że winna była nagrzewnica, miała minimalny przeciek, oczywiście nie życzę Ci tego bo z wymontowaniem jest masa roboty ale nagrzewnica okazała się miedzana i sam ją polutowałem. Ten defekt jest łatwy do ustalenia, w czasie jazdy przy pracującym nadmuchu od czasu do czasu czuć w kabinie lekki zapach płynu chłodniczego
pozdr.
manstel
Nowicjusz
 
Posty: 7

30 Sty 2010, 22:32

Starym sposobem na parowanie szyb jest umycie ich od środka czystym szamponem i wytarcie do sucha, ja to stosóje i pomaga :grin:
Azymut
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Mazowsze

01 Lut 2010, 17:31

Moim sposobem na poradzenie sobie z parowaniem szyb w LR jest wyjęcie filtru kabinowego, który znajduje ie pod nogami pasażera w czarnej skrzynce, a następnie umycie dokładnie szyb od środka, ich wysuszenie oraz spryskanie spray'em przeciw parowaniu szyb Naprawdę pomaga:)
lrover
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Polska

02 Lut 2010, 09:27

no tak.. tylko pamietaj ze filtr kabinowy jest tam w jakims celu... to tak jak leczenie stluczenia nogi poprzez jej amputacje... trzeba znalesc przyczyne i ja zlikwidowac a nie zalatwiac temat polsrodkami...
oczywiscie ze przetarcie szyb srodkiem przeciw parowaniu pomoze troche... ale co z tego jak wilgoc po prostu bedzie w powietrzu wtedy??
Prorok78
Początkujący
 
Posty: 91
Miejscowość: Wroclaw

02 Lut 2010, 13:49

Prorok78 napisał(a):no tak.. tylko pamietaj ze filtr kabinowy jest tam w jakims celu... to tak jak leczenie stluczenia nogi poprzez jej amputacje...
tyle że nie wszystkie freele mają filtr kabinowy, więc skoro w niektórych wersjach seryjnie nie ma to też nic się nie stanie jak w wersji z filtrem się go wyjmie. Bo układ klimatyzacji we freelu jest przystosowany do funkcjonowania za równo z filtrem jak i bez niego.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

02 Lut 2010, 14:31

tiaaa.... a pomyslales ze tam gdzie jest filtr to moze cos jest ciut inaczej i jest on potrzebny??:)
Prorok78
Początkujący
 
Posty: 91
Miejscowość: Wroclaw

03 Lut 2010, 10:31

spójrz w schemat klimy, proste.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice