Freelander wycie układu jezdniego

06 Gru 2009, 14:35

Witam mam Freelander 98r. 1.8 benzyna problem polega na tym gdy ciśnieni w 4 kołach jest wszędzie jednakowe słychać wycie które nie wiedomo skąd dochodzi jeśli obniże ciśnienie w jednym z przednich kół wtedy nie słychcać żadnego wycia, prosze o rade co to może być uszkodzone w aucie. Pozdrawiam Michał.
misiek604
Nowicjusz
 
Posty: 18

06 Gru 2009, 23:48

a jakie masz te ciscienie. moze masz poprostu opony do wymiany i przy mocnym napompowaniu chucza podczas jazdy zprawdz czy nie sa pozabkowane ja tak mnialem. kup uzywane alebo zamien przod i tyl i wtedy zobacz. jesli to nie to to bedziemy kombinowac. najpierw zamien przednie po skosie z tylnymi. masz mam nadzieje wszedzie takie same opony tzn rozmiar
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

07 Gru 2009, 18:54

zmiane opon już przerabiałem i nic nie pomaga ( nie wyje tez gdy jest w jednym kole większe ciśnienie, czasem jest tez tak ze jak przyspieszam to niewyje a jak zdejme noge z gazu to wtedy wyje) myślałem ze to reduktor ale wtedy by słychać było stuki to samo z tylnym mostem też by słychac było wibracje a tutaj wibracji nie ma.
misiek604
Nowicjusz
 
Posty: 18

07 Gru 2009, 19:31

stawiam wtedy na skrzynie biegow. zcy jest to wycie tak jak bys cofal maluchem?
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

07 Gru 2009, 20:49

nie wiem jak w maluchu ;-) ale to jest wycie podobne do tego jak wyje łożysko w kole.
misiek604
Nowicjusz
 
Posty: 18

05 Sty 2010, 22:45

sprawdz zbieżność...
luki322
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Bydgoszcz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rajdowy hat-trick Toyoty
    25 sierpnia 2019 r. trzy załogi zespołu Toyota Gazoo Racing zajęły całe podium ADAC Rally Deutschland. Przy okazji przypomnijmy inne, potrójne zwycięstwa Toyoty, które wydarzyły niegdyś się w Afryce. Hat-trick. ...

23 Sty 2010, 18:14

Sprawa wyjaśniona rozpadł sie tylny most (dyferencjał) :razz:

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 18:16 ]
Prosze o porade gdzie zakupić części. pozdrawiam [email widoczny po zalogowaniu]
misiek604
Nowicjusz
 
Posty: 18

31 Sty 2010, 09:27

Witam. Widzę, że wycie układu jezdnego jest tematem przewodnik dlatego piszę. Otóż mam problem. Posiadam Freelandera 2.0 TD4 2002r. jestem po wymianie reduktora na nowy. Nie mogę dojść co jest przyczyna wycia przy prędkości 65-80 km/h (bez względu na to czy jadę na luzie czy na innym biegu. Wycie było także przed wymianą reduktora). Wycie dobiega gdzieś z przodu. Reduktor wykluczam bo jest nowy, płyny tzn. oleje: w silniku, skrzyni biegów i moście wymienione. Proszę o radę i z góry dziękuję
Lo_Pata
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Siemiatycze

31 Sty 2010, 17:26

Może też wyć łózysko podpory wału.
misiek604
Nowicjusz
 
Posty: 18

31 Sty 2010, 22:59

misiek604 napisał(a):Może też wyć łózysko podpory wału.


Tak też myślałem. A gdyby to nie było łożysko podpory wału (ten samochód zaczyna mnie powoli irytować - ale nie poddaje sie :grin: ) to czy może takie huczenie, wycie powodować uszkodzone sprzęgło wiskotyczne. I czy łożyska podpory wału to są te pomiędzy którymi jest to właśnie sprzęgło???
Lo_Pata
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Siemiatycze

02 Lut 2010, 12:45

w skrajnych przypadkach może i mogła by się uszkodzić ale to byś musiał chyba mieć całkowicie zwalone podpory i tłumik drgań wiskozy. Może gdyby Ci cały wał non stop podskakiwał to wiskoza mogła by nie wytrzymać drgań.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

02 Lut 2010, 19:59

a ja mam wibracje z tyłu i chuki ale nie zawsze co to moze byc jakis stabilizator grgan reduktora czy jak mozecie cos powiedziec i nie ma czy jade na biegu czy na luzie podpory walu mam oki
FUKSFUKS
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: SZARE

02 Lut 2010, 20:55

mogą to być podpory są one między wiskozą i pewnie to one huczą
Wojtek P
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Podkarpacie

03 Lut 2010, 09:26

FUKSFUKS napisał(a):a ja mam wibracje z tyłu i chuki ale nie zawsze co to moze byc jakis stabilizator grgan reduktora czy jak mozecie cos powiedziec i nie ma czy jade na biegu czy na luzie podpory walu mam oki
reduktor nie ma żadnego stabilizatora drgań, jeśli słychać huki i trzaski z tyłu to obstawiał bym raczej dyfer. Sprawdź czy nie masz luzów na wałku atakującym, dyfra. Odkręć korek wlewowy, sprawdź poziom oleju i zobacz czy nie ma opiłków. Możliwe że masz wybite łożyska w dyfrze i zaczynają się satelity wyszczerbiać.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

02 Mar 2010, 19:23

No i niestety okazało się że to było wycie wału. Wiskoza była sklejona w związku z czym był cały czas napęd na obie osie. A w wyniku tego nowiutki reduktor nie wytrzymał naprężeń i szlag go trafił. W tej chwili mam wielka ochotę "ukarać" tego człowieka (o ile można go nazwać człowiekiem) który mi sprzedał ten "samochód". Przejechałem samochodem niespełna 900km i "zuzyłem" dwa reduktory. Jednym słowem zajebisty jest ten samochód. :mad:
Lo_Pata
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Siemiatycze