23 Mar 2015, 21:34
Odłączamy akumulator.
Tunel środkowy
1. Ściągamy gałki z konsoli środkowej . Pokazują się dwie śruby. Odkręć. Zdjąć plastik
2. Pojawiają się cztery śruby. Odkręcić
3. Zdemontować radio dwie śrubki na torx 10 delikatnie żeby nie objechać śrubki trzeba mieć dobry klucz. Wyjąc radio. Wypiąć wtyczkę i antenę.
4. W dziurze po radiu na górze ukażą się dwie śruby odkręcić .
5. Odkręcić cztery torxy z podłokietnika . zamknąć podłokietnik i podnieść do góry
6. Odkręcić dwie śruby wewnątrz przy popielniczce
7. Wypiąć wtyczki ponoszenia szyb( blokady wtyczek na dłuższym boku na środku nacisnąć i wtyczka wychodzi), blokady tylnych szyb i zapalniczki
8. Podnieś klapkę pod ręcznym i odkręcić dwie śrubki. Mnie udało się tylko jedna drugą poruszyłem- poluzowałem wystarczyło
9. Delikatnie wsuwać gumkę mieszka zmiany biegów do środka. Są cztery zatrzaski
10. Odkręcić dwie śrubki przy podłodze. Jedna po lewej druga po prawej i wysunąć tunel.
Kierownica
Wypiąć akumulator poczekać 30 min. Ustawić koła prosto i prosto kierownicę
1. Śrubokręt torx 30 Odkręcić 2 śrubki pod kołem kierownicy Zdjąć delikatnie poduszkę. Odpiąć wtyczkę poduszki żółtą. Zapamiętać położenie wtyczki. Odłożyć poduszkę. Wypiąć wtyczkę klaksonu i sterowania radiem . Na nakrętce i kierownicy i na trzpieniu na którym osadzona jest kierownica zrobić znaczki aby zamontować ją tak samo. Kolo kierownicy odkręcamy nasadką 19 ( ja preferuje 6 kątne ). Pamiętać o ZNAKACH . jedna osoba wsiada i trzyma kierownicę druga odkręca kluczem o długim ramieniu delikatnie jednostajnie bez szarpnięć. Po odkręceniu nakrętki ściągamy koło kierownicy. Lub kierownica po delikatnym przekręceniu sama się zablokuje i tez można odkręcić nakrętkę.
2. Odkręcamy zegary. Dwa wkręty od dołu i dwa wkręty w osłonie przeciwsłonecznej zegarów Odkręcamy. Ściągamy odkręcony plastik
3. Odkręcamy dwa górne wkręty z blaszek pionowych . Ściągamy górę licznika.
4. Wyciągamy wtyczkę regulacji świateł i zaślepkę po drugiej stronie. Dostajemy dostęp do dolnych śrub licznika odkręcamy je. Odkręcamy jeszcze dwie śruby z góry licznika przy szybie potrzebny mały śrubokręt . Wyjmujemy licznik. Obracamy. I wypinamy wtyczki po bokach. Nacisnąć na środek i odsunąć zatrzask. To na środku to zielone wypiąłem tylko z licznika na dwóch zatrzaskach i zostawiłem
5. Odkręcam osłonę dolną pod kierownica . Ja miałem dwa wkręty i zatrzask. Mogą być trzy wkręty. . Zdemontować górną osłonę kierownicy. Uwaga pomiędzy górą a dołem są zatrzaski. Delikatnie. Zdając gumową osłonę zamka stacyjki. Zdemontować plastik zamka stacyjki UWAGA zatrzaski starać się nie połamać . Ja poważałem delikatnie i się udało
6. Odsłaniamy dostęp do dwóch śrub pod osłoną licznika . Odkręcamy
7. Odkręcamy 4 grube śruby z podstawy obudowy licznika
8. Odkręcamy kolejne dwie śruby pod licznikiem . ściągamy plastik.
9. Ściągamy gumową osłonę między kierownicą a licznikiem.
10. Ściągamy plastik pod kierownicą na zatrzaski
11. Odkręcamy śrubę kluczem 10 nasadowy i ściągamy dolna cześć osłony licznika.
12. Ściągamy osłonę słupka lewego. Czyste ręce!. Dotykamy podsufitki!. Zaczynamy od góry. Jest jeden zaczep od strony uszczelki drzwi. Lekko przesuwamy plastik w kierunku przedniej szyby. Jak wyskoczy wsadzamy place jak najdalej do pierwszego zatrzasku i ciągniemy z czuciem w kierunki równoległym do szyby przedniej. Są cztery zatrzaski . Są umieszczone na środku słupka
13. Ukazuje się śruba 10 trzymająca deskę w rogu na podszybiu Odkręcić śrubę.
14. Okręci śrubę 10 ‘pod schowkiem kierowcy przy uszczelce drzwi
15. Wypiąć oświetlenie schowka kierowcy( ja mam bezpieczniki po prawej). Podważyć w wycięciu lampę wypiąć kable, Położyć się i wypiąć zasilanie przy zamku schowka które zapalają lampkę po otwarciu schowka. Wyjąć sterowanie lusterkami i wypiąć wtyczkę zatrzask na środku podważyć śrubokrętem.
16. Wypiąć podważając od dołu osłonę zegarka . Pokazują się dwie śrubki wykręcić . Odpiąć zasilanie zegarka
17. Pokazuje się kolejna śruba 10’ trzy mająca deskę Wykręcić
18. Prawy słupek zdemontować analogicznie jak lewy śruba 10’ na podszybiu i pod schowkiem analogicznie.
19. Poduszka pasażera . Odkręcić dwa wkręty i zdjąć maskownicę.
20. Odkręcić 4 torxy nasadowe E11.
21. Wyjąc poduszkę. Rozłączyć żółty kabel do poduszki zapamiętać położenie wtyczki, Odpiąć zatrzask , którym przymocowany jest kabel poduszki
22. Odkręcić dwie śruby 10; mocowania deski
23. Odkręcić dwie śruby 10’ mocowania deski pod popielniczką w dole pod nawiewami Deska jest wolna ale jeszcze nie do wyciągnięcia.
24. Zdemontować przełącznik kierunkowskazów i wycieraczek Odkręcić po dwie śrubki przy przełącznikach. . Nie szarpać. W celu wyjęcia trzeba delikatnie podważyć na środku, ciągnąć delikatnie w kierunku lewych drzwi kierunkowskazy, prawych drzwi wycieraczki.
25. Delikatnie wysunąć deskę na tyle ile można bo jeszcze trzyma coś. Do metalowego stelaża przymocowane są kable a stelaż do deski czterema wkrętami dwa z lewej dwa z prawej. Z prawej strony trzeba wejść między wyciągnięta deskę a przegrodę i odkręcić dwie. Z lewej strony położyć się w nogach kierowcy i spróbować odkręcić mnie się udało.
26. Zostało jeszcze takie białe pudełeczko przymocowane z tyłu deski . Z prawej strony wejść między deskę a gródź. Dwie nakrętki 10’ odkręcić.
27. Możemy wyciągać deskę delikatnie jak o czymś zapomnieliśmy lub jakiś magik przed nami cos robił to na wszelkie opory zwracamy uwagę.
28. Po wyjęciu deski z prawej strony pod nogami kierowcy gdzie miedziane rurki jest nagrzewnica Za plastikową osłona na dwóch wkrętach
29. I tutaj pojawia się pytanie czy trzeba demontować cały zespół nawiewu czy można jakoś wyjąć nagrzewnicę. Je demontowałem całość
30. Odkręciłem dwie śruby trzymające cały nawie .. Są centralnie na środku przykręcone do blachy Trudno przeoczyć. Trzecia jest w nogach kierowcy koło wentylatora
31. Podnosimy maskę. Ściągamy cybanty od rurek wchodzących do kabiny do nagrzewnicy. Trochę się wyleje . Uciąłem palce z rękawiczki chirurgicznej i recepturka zabezpieczyłem aby nie ciekło. Wracamy do auta.
32. Demontujemy resztę trzymania poduszki pasażera . Nasadka torx e11.
33. Wyciągamy nadmuch na szybę prawy lewy i nadmuch na prawe drzwi
. Nadmuch na lewe drzwi nie chciał mi wyjść . Tylko wyjąłem go ok. 5-7 cm- rozłączyłem z całego nawiewu aby można było wyjąć wszystko
34. Z lewej i prawej strony są kable spięte opaskami na wkręt odkręcamy wkręty uwalniamy kable i przykręcam opaski z powrotem Druga opaskę z prawej strony wykręcamy jak już trochę cały nawiew wysuniemy
35. Wypinamy zatrzaski którymi przypięte są kable do obudowy . Tą wtyczkę Wysuwamy złącze do podłączenia komputera blaszka wsuniętą w obudowę nawiewu w nogach kierowcy
36. wypinamy wtyczkę od strony pasażera przy grodzi
37. Wypinamy zasilanie wentylatora
38. Wypinamy wszystkie wtyczki od panelu sterowania nawiewem aby nie rozpinać linek sterujących ( bo nie wiem jak linki wypiąć)
39. Sprawdzamy czy mamy cały nawiew wolny od elektrycznych połączeń. Tylko przez linki połączony z panelem sterowania nawiewem.
40. Odkręcamy blaszkę w tunelu przed drążkiem zmiany biegów . Jest na niej jakieś pudełko
41. Chyba wszystko. Ciągniemy całości aby rurki przeszły przez gródź. Jak przejdą to wyciągamy całość od strony pasażera.
42. Wylewamy pozostałość płynu z nagrzewnicy.
43. Delikatnie podważając między rurki a obudowę i ruszając wyciągamy nagrzewnicę. Ciasno siedzi.
44. Robota: bardzo spokojnie pierwszy raz z robieniem notatek , robieniem zdjęć i strachem - pierwszy raz rozbierałem poduszki i deskę zdjęć ok. 6-7 godzin
45. Ile składanie nie wiem
UWAGI:
Taśma malarską obklejałem wtyczki i opisywałem od czego są.
Przy montażu ustawić taśmę poduszki na środku tzn. tyle samo obrotów taśmy w lewo i tyle samo w prawo.
Ja kupiłem nagrzewnice aluminiowa i mam przekładkę. Rurki nowej nagrzewnicy delikatnie różnią się od starej trzeba je nagrzać i delikatnie naginać.
Jak poskładamy odkręcamy odpowietrznik na wężach do nagrzewnicy, zalewamy płynem układ aż zacznie lać przez odpowietrznik. Uzupełniamy płyn do max w zbiorniczku odpalamy auto, grzanie na maxa ( nie wolno włączać Klimy) i czekamy aż się zagrzeje. Wentylatory ruszą . Ewentualnie dolewamy płynu.