Freelander - wymiana płynu chłodniczego

06 Gru 2009, 22:49

Jak wymienić w freelanderze 1998r płyn chłodniczy?
maja221
Początkujący
 
Posty: 50

06 Gru 2009, 23:47

spuscic wyczyscic zalac odpowietrzyc dopelnic
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

07 Gru 2009, 07:42

Tyle to ja wiem, tylko nie wiem jak spuścić. Jest tam jakiś kranik albo coś?
maja221
Początkujący
 
Posty: 50

07 Gru 2009, 08:45

poszukaj korka takiej duzej srubki pod chlodnica albo najprosciej jest odczepic waz od chłodnicy wtedy plyn zleci taki czarny gruby waż na samym dole po lewej stronie jest na taki zacisk spiety wystarczy ze go wypniesz.
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

07 Gru 2009, 19:02

U mnie nie mogłem zdiąć osłony silnika i odkręcić korka w chłodnicy i musiałem wymienic przez dięcie węża z chłodnicy (można i tak).
misiek604
Nowicjusz
 
Posty: 18

07 Gru 2009, 19:30

no wlasnie najlatwiej jest zdjac waz. ale ten dolny nie gorny wiec bez zdjecia oslony sie nie da poprostu po to ona jest. a dlaczego nie mogles zdjac oslony silnika. wystarczy wszystko pooodkrecac
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowe mandaty – jakie kary czekają na kierowców?
    Nie każdy kierowca jest szczęśliwym posiadaczem garażu, który tak dobrze sprawdza się podczas zimowych mrozów. Zaśnieżony i zmrożony samochód należy przed podróżą odpowiednio przygotować do drogi. ...
    CityMakers - mobilność miejska w Paryżu
    Grupa Renault nawiązuje współpracę z firmą NUMA, akceleratorem innowacyjnych projektów, aby z firmami AXA, Nissan, RCI Bank and Services i Merostwem Paryża rozpocząć program CityMakers. CityMakers to dziesięciomiesięczny ...

07 Gru 2009, 23:13

Jezeli chodzi o silnik 1,8 benzyna to nie trzeba sciagac dolnej oslony.Opisze wszystko po kolei, krok za krokiem, bo chyba takiej odpowiedzi oczekujesz.Powinno sie uzywac kierunkowosci prawa-lewa tak jak siedzisz w samochodzie, ale ja podam tak, jak sie patrzy do komory silnika od przodu samochodu.Wymiany oczywiscie dokonuje sie a zimnym silniku
1.odkrec korek ze zbiornika wyrownawczego i odpowietrznik ktory znajduje sie z tylu silnika (taka czarna srubka wkrecona w waz gumowy od gory, sa tam dwa takie weze tej samej srednicy, ktore prowadza do nagrzewnicy w kabinie).
2.dolny waz chlodnicy biegnie prawa stronasilnika i przechodzi w metalowa rurke.zapinany jest na klamre sprezynujaca, ktora kombinerkami trzeba przemiescic najlepiej okolo 4 cm dalej na waz gumowy, a nastepnie gumowy z metalowym rozlaczyc, przegiac do dolu w kierunku dolnej oslony, zeby chlodziwo wylecialo
3.zakladasz rurke gumowa na metalowa i zabezpieczasz tym pierscieniem sprezynujacym
4.nalezy najpierw odpiac gorna pokrywe filtra powietrza, a nastepnie zdemontowac dolna czesc filtra powietrza, ktory sie trzyma na dwoch srubkach od strony akumulatora
5.sa dwie sruby odpowietrzajace ktore trzeba wykrecic przed uzupelnianiem obiegu chlodzenia.O pierwszej wspomnialem w punkcie 1, a druga znajduje sie po prawej stronie silnika, na tej metalowej czesci rurki (waz gumowy,dolny chlodnicy, dalej metalowa rurka).
6.zaczac uzupelniac plyn i obserwowac odpowietrznik na metalowej rurce.Jesli pojawi sie woda zakrecic
7.uzupelniac dalej az woda sie pojawi w gornym odpowietrzniku (tym na gumowej rurce z tylu silnika)
8.zakrecic korek i uruchomic silnik, wlaczyc ogrzewanie na 2.Czekajac jak sie silnik zagrzeje sprawdzac w miedzyczasie czy leci cieple powietrze do kabiny i obserwowac temperature silnika na zegarach.
8.czekac az wlaczy sie wentylator chlodnicy i wylaczyc silnik
Uwaga!w czasie rozgrzewania silnika sprawdzac caly czas poziom plynu chlodzacego w zbiorniku wyrownawczym i ewentualnie uzupelniac niedobory

Samochod to nie czajnik zeby tylko wylac stary i wlac swiezy
bizon96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: dublin

08 Sty 2010, 09:07

witam
wczoraj czyscilem uklad chlodniczy i wymienialem plyn.wszystko zostalo zrobione kasiazkowo:)
po zalaniu i odpowietrzeniu ukladu odpalilem silnik wlaczajac ogrzewanie na 2 zostawilem go na wolnych obrotach co by zrobil sobie caly obieg i co jest dla mnie dziwne czekalem 40 min az sie wlaczy wentylator.moje pytanie jest czy to jest normalne ze tak sie dlugo nagrzewa czy moze termostat jest wlaniety? dodam ze wszystko robilem w ogrzanym pomieszczeniu.
gaza
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Tarnów

08 Sty 2010, 23:36

silnik pracował na wolnych obrotach czy na lekkim gazie, ciepłe pomieszczenie tzn. ile st.C
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

09 Sty 2010, 00:53

na wolnych obrotach bez zadnych przygazowek. temp pomieszczenia plus minus 17-18 C
gaza
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Tarnów

10 Sty 2010, 00:04

mogło tak być, miałeś włączony wentylator nawiewu wnętrza, co też zastępuje chłodzenie silnika tyle że przez nagrzewnicę. rozumię że silnik pracuje bez przegrzewania i wszystko jest OK
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005