Frontera czy Galloper - pierwsza terenówka

31 Lip 2009, 23:09

Cześć,

Na początek przepraszam, że zawracam Wasze głowy tak wyświechtanym tematem. Przyznacie jednak chyba, że nie traci na swojej popolarnosci... Mam więc nadzieję, że ktoś się zainteresuje ;)
Śledziłem też mniej więcej forum od dłuższego czasu - szczególnie rozterki Wezyrro (miałem podobne spojrzenie), ale i konkretne rady Karsona.
Mimo to jakoś nie znalazłem (a może przeoczyłem) porównania Frontera - Galloper. Mam tu na myśli diesle, roczniki od 2000, obydwie duże wersje.

Zaznaczam od razu, że auto nie będzie służyć do większych hardcorów. Najdalej posuniętą przeróbką będzie pewnie zakup opon terenowych.
Samochód ma pomagać w pracy. Dość mocno związany jestem z mediami, filmem, fotografią, w związku z czym często ląduję w odludnych terenach. Dotychczasowe auto (golf III kombi) dawał radę, ale żal mi go było ;) Skończył zreztą tragicznie.

Poszukuję więc samochodu przede wszystkim dużego (do sprzętu), ale też niezupełnie wygodnego. Nie wykorzystuję go na co dzień ale wiadomo, że im mniej bierze, tym lepiej.
Jako, że to pierwsze moje auto tego typu, nie chcę pakować się w kwoty wyższe niż 15 000. W tym przedziale analizowałem właśnie Frontere i Gallopera. Nie są to auta w teren, ale przynajmniej nie utknę dojeżdżając do odległych wsi... Nie muszę też sprawdzać, czy miska jest cała.

Proszę Was o rady co do tych dwóch przypadków. Chyba że znajduje się jakaś trzecia alternatywa.

Pozdrawiam i dzięki za poświęcony czas

Polaiev
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań

01 Sie 2009, 10:01

siemndero :mrgreen:

moje rozterki się skończyły zaznaczam wszem i wobec już dawno :mrgreen:

a co do tematu to JA bym zrobił tak: wybrał frontere bo :
- bardziej mi sie podoba
- oczywiście z nowoczesnym dieslem w porównaniu do tego z gallopera ( co w przpadku zamiaru nie topienia itp może sie przydać )
no i to by było na tyle... galloper to stara konstrukcja i może to razić, że jest to galloper ale wszystko zależy od kupującego. auta mniej więcej podobne :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

03 Sie 2009, 21:23

Dzięki za rady Wezyrro,

Zgadzam się z tym, że Frontera jest ładniejsza, a Galloper trochę z innej planety (jeśli jest sens mówić tu o wrażeniach wizualnych). Ja i tak go jeszcze oszczpecę trochę... W każdym razie Galloper jest jednak tańszy ;) Do tego większy prześwit i kąty zdaje się także, co dość mocno mnie interesuje.

A nie wiesz może (albo ktokolwiek), na którym z silników diesla warto się skupić?
Ja wiem, że dostępność Galloperów w PL, ani w D nie pozwala na wybrzydzanie, ale a nuż...
Posiadaczom Galloperów byłbym też bardzo wdzięczny za info odnośnie rdzewienia.

Pozdr
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań

11 Sie 2009, 21:25

kup galloperka, zawsze to młodsze autko :wink: do Twojej jazdy w zupełności starczy na długi, długi czas.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

12 Sie 2009, 14:04

Dzięki Karson,
Właśnie ta jego "młodość" jest tu chyba największym atutem w tej cenie.
A wiesz coś może o jakichś wyjątkowo nietrafionych rocznikach, czy silnikach?

Poza Galloperka raczej nie wyjdę a niezręcznie byłoby wylosować pecha z tak małej puli ;)
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań

12 Sie 2009, 15:33

nie słyszałem nic złego :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Nowa generacja Lexusa IS pierwsze oficjalne zdjęcia
    Światowa premiera całkowicie nowego Lexusa IS będzie miała miejsce 15 stycznia 2013 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Detroit. Na rynku europejskim nowy model dostępny będzie między innymi w wersji IS 250 oraz w wersji IS ...

14 Sie 2009, 00:54

Dobra, dzięki za wyjaśnienie wątpliwości :)
Teraz trzeba tylko znaleźć odpowiedniego :roll:


A jeszcze jedno pytanko, na które nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi:
Czy wie może ktoś z Was, jak wygląda z dostępnością części do Gallopera? Uda się pogrzebać przy takim wehikule w większości warsztatów?
Czytałem opinie, że swego czasu autoryzowane serwisy częściej psuły niż naprawiały.

Jeśli może się ktoś pochwalić doświadczeniami po wizycie w warsztatach, to będę wdzięczny

[ Dodano: Pią Sie 14, 2009 10:51 ]
Po gruntownym przeszukuniu artykułów na temat gallopera oraz ofert w necie naszła mnie jeszcze jedna wątpliwość.
Czy wszystkie galo miały seryjnie montowany reduktor? Nie mogę tego wywnioskować z ogłoszeń, bo sprzedawcy niestety (szczególnie w komisach) mało na ten temat wiedzą...
Niektórzy twierdzą nawet, że ich modele mają blokadę dyferencjału, w co nie chce mi się już wierzyć. Auto posiada tylko jedną dźwignię po prawej stronie biegów, ale nie wiem, czy kryje ona coś więcej niż załączanie przedniego napędu. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wolę zapytać Was, bo od sprzedawców się tego nie dowiem widzę... ;)

Z góry dzięki
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań

16 Sie 2009, 19:25

galloper ma stale napędzaną tylnią oś, przednie jest dołączana na sztywno. reduktor jest i on właśnie służy do włączania napędu 4x4 i/lub włączania redukcji przełożeń.
instrukcję obsługi reduktora masz w tematach przyklejonych
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Sie 2009, 00:52

Jeśli chcesz samochód w teren i ma mieć dużo miejsca to polecił bym bulika t3 SYNCRO duży stosunkowo wygodny no i w terenie sprawuje się wyśmienicie! Zobacz filmiki na youtube i sam się przekonaj.
Zell
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Brodnica

17 Sie 2009, 09:10

wszystko cacy , tylko te samochody jest jebitnie ciężko dostać i niestety swoją cene mają...

no ale zawsze można je sobie na youtubie poogladać :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

17 Sie 2009, 13:02

Karson dzięki. Temacik z inst obsł reduktor czytałem, czytałem. Ale w takim razie muszę zadań jeszcze jedno głupie pytanie (szczególnie w tym momencie ;) ). Czy każdy galloper ma w takim razie sprzęgiełka? Czy odbywa się to w inny sposób?

A t3 Syncro piękny jest, ale póki co, aż tak zagorzałym miłośnikiem terenowych aut nie jestem ;) Co innego gdybym dostał w prezencie
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań

17 Sie 2009, 13:20

T3 to nie terenówka tylko dostawczak z napędem 4x4 :wink:

nie wiem czy ma sprzęgiełka, pewnie tak ale to by trzeba sprawdzić. są tylko 3 możliwości:
- sprzęgiełka manualne - ręcznie załączasz koło do przegubu
- sprzęgiełka automatyczne - automat załącza koło do przegubu
- stałe zabieraki - koło z przegubem jest załączone na stałe
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Sie 2009, 13:34

Ok, dzięki. Sprawdzę przy najbliższej okazji. Niestety za dużo z tym autem do czynienia nie miałem.
Sam kupował nie będę. Pomoże kumpel czynnie jeżdżący w temacie, więc dam sobie radę.

Dzięki za wskazówki
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań

17 Sie 2009, 18:12

jak ogladalem gallopery to kazdy mial sprzęgiełka... :mrgreen:

uważaj tylko na zmoty pospinane na sztywno
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

17 Sie 2009, 20:00

Ok, jeszcze raz dzięki chłopaki za wyklarowanie sytuacji. Dopnę parę spraw i wybiorę się na poszukiwania.

Pozdro
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań