REKLAMA
Witam wszystkich
Chce kupić pierwsze swoje terenowe auto ale jestem zielony w temacie. Samochód będzie niestety jeździł trochę po mieście (ale jest drugi osobowy w domu wiec może nie będzie tak źle) a poza tym to ma być na wyjazdy dla dwóch osób i w teren Jaki? tego jeszcze nie wiem. Znając siebie trudność terenowa będzie systematycznie zwierzana aż zostanie przegięta i coś spi.....e ale na pewno coś więcej niż tylko polne drogi jednak błota po dach nie przewiduje. Do tego jest
ważne żebym dał rade to auto utrzymać więc lepiej żeby było możliwie ekonomiczne ( tak wiem terenówka nie równa się ekonomia). Mam do przeznaczenia na ten cel max 17 tyś
Poczytałem trochę to forum i parę innych i na razie wymyśliłem coś takiego:
OPEL FRONTERA sport 95/96
silnik 2.8l tdi i do tego:
lift 2 może 3 cale
-sprężyny (pospring,trooper,Trail Master, nie wiem)
-dłuższe amortyzatory (też trzeba by się na cos zdecydować )
-przód na drążkach + dłuższe amory
-sworzeń pod wahacz górny
-coś jeszcze do zawieszenia jeżeli będzie potrzebne
-koła 31' mt (większych to chyba nie ma co pchać)
-o rurowanie przód tył potem pewnie progi
plusy: w miarę spalanie, dość niska cena przy zakupie i potem części,
minusy: potwór to to nie będzie ale chyba nie potrzebuje potwora, brak przedniego mostu, awaryjność (oby jak najmniejsza), dzielność w terenie na umiarkowanym poziomie.
MITSUBISHI PAJERO II (krótki)
raczej 2,5 w dieslu (2,8 podobno ciężki i docelowo na to samo wychodzi)
lift tyle ile potrzeba też pewnie koło 2 , 3 cali nie wiem jeszcze jak to wygląda technicznie ale pewnie podobnie jak we frotce koła też jakieś 31,32 cale
Plusy: Chyba mniejsza awaryjności niż froty i łatwiejsze motanie, może udało by się kupić z blokadą mechanizmu różnicowego, większy wybór bo frotek z 2.8 mało
minusy: chyba trochę więkrze spalanie i droższe części, sam zakup też trochę droższy
No i NISSAN PATROL (krótki)
3.3 diesel rocznik niestety do 89r
tu też lift i pewnie koła w okolicach 33'