REKLAMA
Witam wszystkich
Chce kupić pierwsze swoje terenowe auto ale jestem zielony w temacie. Samochód będzie niestety jeździł trochę po mieście (ale jest drugi osobowy w domu wiec może nie będzie tak źle) a poza tym to ma być na wyjazdy dla dwóch osób i w teren Jaki? tego jeszcze nie wiem. Znając siebie trudność terenowa będzie systematycznie zwierzana aż zostanie przegięta i coś spi.....e ale na pewno coś więcej niż tylko polne drogi jednak błota po dach nie przewiduje. Do tego jest
ważne żebym dał rade to auto utrzymać więc lepiej żeby było możliwie ekonomiczne ( tak wiem terenówka nie równa się ekonomia). Mam do przeznaczenia na ten cel max 17 tyś
Poczytałem trochę to forum i parę innych i na razie wymyśliłem coś takiego:
OPEL FRONTERA sport 95/96
silnik 2.8l tdi i do tego:
lift 2 może 3 cale
-sprężyny (pospring,trooper,Trail Master, nie wiem)
-dłuższe amortyzatory (też trzeba by się na cos zdecydować )
-przód na drążkach + dłuższe amory
-sworzeń pod wahacz górny
-coś jeszcze do zawieszenia jeżeli będzie potrzebne
-koła 31' mt (większych to chyba nie ma co pchać)
-o rurowanie przód tył potem pewnie progi
plusy: w miarę spalanie, dość niska cena przy zakupie i potem części,
minusy: potwór to to nie będzie ale chyba nie potrzebuje potwora, brak przedniego mostu, awaryjność (oby jak najmniejsza), dzielność w terenie na umiarkowanym poziomie.
MITSUBISHI PAJERO II (krótki)
raczej 2,5 w dieslu (2,8 podobno ciężki i docelowo na to samo wychodzi)
lift tyle ile potrzeba też pewnie koło 2 , 3 cali nie wiem jeszcze jak to wygląda technicznie ale pewnie podobnie jak we frotce koła też jakieś 31,32 cale
Plusy: Chyba mniejsza awaryjności niż froty i łatwiejsze motanie, może udało by się kupić z blokadą mechanizmu różnicowego, większy wybór bo frotek z 2.8 mało
minusy: chyba trochę więkrze spalanie i droższe części, sam zakup też trochę droższy
No i NISSAN PATROL (krótki)
3.3 diesel rocznik niestety do 89r
tu też lift i pewnie koła w okolicach 33'
plusy: auto z wyższej pułki niż dwa pozostałe, silnik podobno super, dwa mosty, łatwe motanie, spalanie nawet nawet jak na 3,3
minusy: rocznik!!!, ciężko o nie zmotane autko , a ja mam za małe doświadczenie żeby kupić zmotany i nie mam znajomego co by się znał, nie wiem jak z cenami części jest ale chyba droższe od powyższych dwóch.
GR 2.8 nie chce bo z powodu mojego niedoświadczenia auto na pewno dostanie po d... a pęknięta głowica mi niepotrzebna. poza tym więcej palą.
cherokee odpada bo chce autko z ramą
vitarki samuraje bardzo fajne ale trochę za małe albo ja za długi poza tym raczej trochę większe autko bym chciał.
trooper bardzo mi się podoba ale rzadko spotykany, chce samochód którego jest więcej na drogach co za tym idzie łatwiej o części i mechanika
i teraz tak:
1 te wiadomości są na podstawie tego i tylko tego co wyczytałem więc pytam czy się nie mylę w tym co napisałem?
2 Jaka jest różnica pomiędzy Fronterą a Pajero. Piszecie że auta podobne ale chyba jednak jakieś różnice są?
3 Patrol chociaż chyba najfajniejszy i najsensowniejszy w teren pozostanie w sferze marzeń bo trochę za stary i za drogi w utrzymaniu. A może się mylę?
ps: nie interesują mnie klimatyzacje, elektryczne duperele, komfort jazdy wystarczy na dostatecznym poziomie nie jestem wymagający a 140km/h też nie będę tym autem jeździł. Oczywiście po kupnie wymiana płynów, rozrządu, filtrów itd. Kasy mało więc możliwe że motanie będzie na później odłożone.