FSO Polonez Caro +- problem z odpalaniem

07 Sie 2007, 15:29

Witam mam problem, nie mogę odpalić samochodu gdy jest ciepły, chodzi o to że po nocy lub po dłuższym postoju bez uruchomienia silnika odpala bez problemu, a gdy przejedzie krótki odcinek nie idzie go ponownie odpalić, trzeba sie bardzo namęczyć aż prawie akumulator wysiada, a jeśli już odpali to na bardzo niskich obrotach. Wie ktoś może co jest nie tak?
Bardzo prosze o pomoc.
Ostatnio edytowany przez ev_il, 02 Paź 2009, 21:43, edytowano w sumie 1 raz
ev_il
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 07 Sie 2007, 16:00

    Witam.Pierwsze na myśl w tym autku przychodzą do głowy zawory.Ale jak Plusa,to luz jest kasowany hydraulicznie.Ważne - czy je wyraźnie słychać pod obciążeniem.Ale na zawory stawiałbym na końcu.Warto sprawdzić sondę lambda(kontrolka silnika nie zawsze się zaświeca).Taki objaw często wystepuje przy źle dobranym składzie mieszaniki.A w tym autku za to jest odpowiedzialna sonda lambda.Dodam,że zaczyna ona pracować dopiero przy temperaturze około 85 stopni.Czyli jak silnik jest rozgrzany.Może źle podawać do ECM odczyty o składzie mieszanki.
    Druga rzecz - może byc uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej.Na ciiepłym silniku wysyła sygnał jakby ciecz była nadal zimna i ECM wariuje bo nie pasuje skład mieszanki - sygnały czujnika temperatury nie pokrywają się z np. sygnałami sondy lambda.
    Na początek sprawdz te dwie rzeczy,zaczynając od czujnika temperatury.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    07 Sie 2007, 18:55

    Sprawdziłem czujnik i to chyba jego wina, zdjełem go całkiem i poldek zapalił za każdym razem, natomisat jak go założyłem spowrotem przy włączonym silniku to dostał duzych obrotów.
    Dzięki wielkie.
    ev_il
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    09 Sie 2007, 15:59

    mam ten sam problem ;(

    mam pytanie jak sciagnac ten czujnik i gdzie on wogole jest?

    z gory dzieki
    kilerek881
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    10 Sie 2007, 21:34

    Czujnika nie możesz wykręcić,bo ci zleci płyn chłodniczy.Żeby go sprawdzić,wystarczy wypiąć z niego przewód.Czujnik jest wkręcony do płaszcza chłodzącego przewód ssący.Jest wkręcony z tyłu z prawej strony.Troszkę cięzko tam włożyć ręke,ale się da.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Paź 2009, 19:23

    Witam! Mam kłopot z odpaleniem swojego poldomira :/ Ostatnio zrobiło sie troche chlodniej i pojawil sie ten problem...tzn wczoraj rano próbowałem odpalić samochód, kręcił tylko rozrusznik ale silnik nie odpalił, natomiast w ciągu dnia uruchomiłem go bez problemu... Dzis juz natomiast nie odpalil ani rano ani potem :/ Wymienilem nawet akumulator na nowy i nadal nie chce ożyć. Posprawdzałem wszytkie przewody i wygląda na to że są ok.
    Wydaje mi sie ze wina może leżeć w korpusie - czy to możliwe, czy ktoś z Was miał może podobny problem? Porsze o odpowiedź, z góry dzieki :D Pozdrawiam! Marcin
    poldzejro
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Elbląg
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel
      Ta nowoczesna czterocylindrowa jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest produkowana w dwóch konfiguracjach. Wersja Eco Turbo o mocy 125 kW/170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm została skonstruowana ...

    03 Paź 2009, 07:45

    Iskra jest?Paliwo jest?Przebicia nie ma?Filtr paliwa/powietrza jest w dobrym stanie?
    Możłiwe też jest,że to czujnik temp. cieczy chłodzącej - ten,od ECM.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Paź 2009, 08:08

    Filtr powietrza mam swieży, paliwa nie wiem... reszte tez dzisiaj sprawdze. Dzięki za rady i szybką odpowiedź :) Pozdrawiam!

    [ Dodano: Nie Paź 11, 2009 19:29 ]
    Witam! Przyczyną nieodpalania mojej polędwicy była poluzowana wtyczka pompy paliwa... Była (nie wiem czemu) wyunięta do połowy :) W każdym razie auto już lata :)
    Pozdrawiam!
    poldzejro
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Elbląg

    31 Sty 2010, 19:10

    Witam!! mam problem z swoim polonezem.Nie pali na benzynie i nie działa w zupełności na benzynie ewentualnie gdy odepnę czujnik temp to pali i to bardzo długo trzeba kręcić i jak zapali chodzi z 4-5 sek na obrotach ok 3 tys po czym gaśnie... zostało wymienione : silnik krokowy , filtr paliwa , wtrysk , świece , kable wysokiego napięcia , czujnik temp , komputer . Pompa paliwa podaje odpowiednie ciśnienie.. natomiast jeśli chodzi o użytkowanie auta na gazie jest porostu idealnie elegancko pracuje równo itp.. lecz na benzynie ..
    Adrian
    23adrian
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Wilkowice

    01 Lut 2010, 09:34

    a sprawdzałeś sondę lambda, luz zaworowy, iskrę na świecy, stan i poziom płynu chłodzącego, czujnik położenia wałka, szczelność dolotu?
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    19 Lut 2010, 20:52

    jaka powinna być mniej więcej cena za konserwacje poloneza???

    [ Dodano: Pią Lut 19, 2010 20:54 ]
    autko mam już w pełni sprawne co się okazało była zatkana pompa paliwa a spowodowała to gumka dł 4 cm która porostu się rozsypała i brud szczelnie zatkał pompę :P
    Adrian
    23adrian
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Wilkowice

    20 Lut 2010, 09:22

    Przecież pisałeś, że pompa podaje prawidłowe ciśnienie paliwa....A teraz piszesz, że pompa była zapchana. Jedno przeczy drugiemu....
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    20 Lut 2010, 19:34

    może ciśnienie miała dobre, tylko wydajność pompy spadła, swoją drogą ciekawa sprawa.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    22 Lut 2010, 08:04

    nom tak zaprzecza jedno drugiemy lecz kiedy ost raz sprawdzaęłm cisniene wydawało sie wporzadku.... Teraz wiem przynajmniej co mu dolegało :P dziekuje za pomoc:)
    Adrian
    23adrian
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Wilkowice