Furgon chłodnia co kupić?

09 Sty 2021, 08:53

Cześć,
Pierwszy post na forum :)
Przychodzę do Was z problemem, a mianowicie zakup auta chłodni do 0 °C.
Chciałbym przewozić żywność, trochę centrum miasta trochę magazyny i hurtownie na obrzeżach. Myślę, że tak maksymalnie z 500 kg i żeby dało się załadować euro paletę. Tryb jazdy mieszany, miejskie korki i dobre trasy. Pewnie średnio ze 100 km dziennie. Musi mieć 3 miejsca. Z racji wielkości ładunku i jazdy w centrum, raczej gabarytowo nic wielkiego.
Pytania do Was, nówka czy używka na co zwracać uwagę, jaki model, silnik, LPG, zabudowa izotermy, model i firma "agregatu" (miejsce montażu), czy ma mieć "gniazdko do ładowania". Jak z awaryjnością poszczególnych elementów, dostępność i cena części i napraw. Zostaje cały szereg pytań o których pewnie nie mam jeszcze pojęcia...
Teraz wszystko w Waszych rękach!
Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam :)

Edit:
3 miejsce może być kompaktowe, chodzi o podwózkę 2 osób. Auto raczej mniejsze, żeby dało radę zaparkować na mieście. Czy jest sens pakować się w automatyczną skrzynię biegów?
Ostatnio edytowany przez Domdom, 09 Sty 2021, 12:58, edytowano w sumie 1 raz
Domdom
Nowicjusz
 
Posty: 10

09 Sty 2021, 12:37

Mógłbyś kupić izotermę-chłodnię na zabudowie np. Forda Transita Connect lub np. Citroen Berlingo. Europaleta powinna się spokojnie zmieścić. jednak w samochodach tego typu nie będziesz miał trzech miejsc z przodu i musisz tu celować jeżeli jest to ważny aspekt przy wyborze w większe auto. Ciekawym wyborem może być Toyota ProAce [link do oferty na Allegro wygasł] z innych podobnych Peugeot Expert [link do oferty na Allegro wygasł] czy Fiat Talento [link do oferty na Allegro wygasł]
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

09 Sty 2021, 12:54

Dziękuję za propozycje. 3 miejsce może być "niepełno wymiarowe", chodzi o to żeby podwozić 2 osoby, a nie jeździć we 3 cały dzień. Wolę coś kompaktowego, żeby wbić się w miejsce parkingowe na mieście :)
Domdom
Nowicjusz
 
Posty: 10

10 Sty 2021, 23:36

Domdom napisał(a): 3 miejsce może być "niepełno wymiarowe", chodzi o to żeby podwozić 2 osoby, a nie jeździć we 3 cały dzień.

W małe busiki tupu partner berlingo wogóle nie wejdą 3 osoby nie będzie trzech miejsc. Jak najbardziej polecam właśnie fiat Talento albo podobne do niego renault traffic lub opel vivaro bardzo fajne przyjemne w prowadzeniu wygodne i kompaktowe busy z trochę większą przestrzenią ładunkową (czasem się przydaje uwierz ;) )
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Sty 2021, 00:03

Krzychu napisał(a):W małe busiki tupu partner berlingo wogóle nie wejdą 3 osoby nie będzie trzech miejsc
no co ty gadasz, nowe Berlingo czy fiat scudo występowało z 3 miejscami i chłodnią, kwestia zabudowy to już jest zależne od auta, firmy i zamówienia. Słuszna firma chłodni będzie thermoking.
Strzelaj z Fiata Scudo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16533
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Sty 2021, 12:20

Ok dziękuję za podpowiedzi, czy te samochody są niezawodne, tanie i łatwe w naprawie? Thermo king z jakiego względu lepszy od konkurencji np. Zanotti?
Domdom
Nowicjusz
 
Posty: 10

11 Sty 2021, 13:23

Thermo King jest na całym świecie, potężna firma wielki wybór i sprzet który służy latami.
Domdom napisał(a):czy te samochody są niezawodne, tanie i łatwe w naprawie?
takich już nie produkują
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16533
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Sty 2021, 14:28

Czy lepiej szukać używek, a jak tak to jak tam jest z rocznikami, normami spalania, do ilu tysięcy km samochód trzyma się kupy? Na co uważać? Być może będę mógł zakupić nowy, tylko nie wiem czy warto, jeżeli nie będę go jakoś strasznie eksploatował?
Domdom
Nowicjusz
 
Posty: 10

11 Sty 2021, 15:05

Jeśli masz możliwość wziąć nowy to weź. Mamy w firmie 2 szt berlingo 1.6/90 bodajze z 2017/18 i to co się dzieje z tymi autami to jakiś dramat. Obydwa przed przekroczeniem 140kkm miały robione generalki silników. Problemy z egr czy fap na porządku dziennym. Do niedawna nie wiedzialem, że zbiornik adblue może się "zepsuć" - może a wymiana to 8k :mrgreen:
Gdybyś miał to robić za własną gotówkę przy używanym aucie to się można zapłakać
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Sty 2021, 16:42

O nieźle, dziękuję za ostrzeżenia. Myślę, że gdybym wziął nowego bez żadnych wad fabrycznych to bym nim jeździł ze 20 lat :) W domu/firmie fanatyk motoryzacji i nikt samochodu katować nie będzie. Czy opłaca się iść w automatyczną skrzynię biegów i ewentualnie LPG, przy takim użytkowaniu jak w postach wyżej?
Domdom
Nowicjusz
 
Posty: 10

11 Sty 2021, 18:17

Domdom napisał(a):W domu/firmie fanatyk motoryzacji i nikt samochodu katować nie będzie.


Zerwany rozrząd przy 100kkm (producent zaleca wymianę przy 160), zablokowanie dźwigienki zaworu (prawdopodobnie) czy brak możliwości zatankowania adblue to nie katowanie :ok:

Nie do wszystkiego założysz teraz gaz, jeśli chcesz lpg to tak naprawdę musi to być jedno z kluczowych kryteriów.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Sty 2021, 18:59

Widzę przygód było sporo...
Nie wiem czy LPG na takich dystansach i spokojnej jeździe się kalkuluje?
Byłem w jednym salonie i tam zaproponowali automat, że to zapobiega zniszczeniom jak ktoś lubi ostrą jazdę dostawczakiem. Nie wiem jak teraz, ale raczej rzadko spotykane w takim typie samochodów.
Domdom
Nowicjusz
 
Posty: 10