Gaz 69, śruby w bloku silnika

18 Cze 2009, 16:04

Witam wszystkich forumowiczów!

Mam baaaardzo przykry problem... Otóż w GAZiku 69 którego obecnie posiadam należy spuszczać wodę z bloku silnika, rzecz jasna dlaczego. Zrobiłem błąd ponieważ spuściłem wodę odkręcając zaworek przy chłodnicy a nie śrubę na dole bloku silnika. I tu się zaczynają schodki... W boku bloku dolnozaworowego gazowskiego silnika znajdują się trzy "śruby" takie jak gdyby zabezpieczające silnik przed nie spuszczeniem wody(tak sięmi przynajmniej wydaje). Jedna z tych śrub została wybita mniej więcej z 3 milimetry z bloku silnika i ewidentnie widać tam rdzę a po dolaniu wody do chłodnicy wycieka właśnie przez ten otwór.
Teraz pytanie i prośba do Państwa: Czy tą oto "śrubę", "zaślepkę" da radę jakoś dokręcić lub delikatnie wbić by wszystko chodziło tak jak trzeba??

Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedzi! :wink:
...:::OnLy GoD caN juDgE Me:::...
kw4s
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Rzeszów
  • 18 Cze 2009, 16:55

    wodzu jedz na serwis ;) Ci lepsi mechanicy maja specjalne smary lub jakies inne wynalazki . posmarjue lub popsiuka i ta szczeline zatka
    Infernus_90
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: Wawa

    18 Cze 2009, 17:33

    Hmm, myślałem, że "sposobem domowym" da się to jakoś załatwić ale lipka widzę. Najgorsze jest to, że ja nim raczej nie dojadę do serwisu bo woda wycieka :???:
    Może jakoś sobie poradzę :wink:
    Jak ktoś ma jakieś pomysły albo wie co z tym fantem zrobić, proszę pisać :mrgreen:
    ...:::OnLy GoD caN juDgE Me:::...
    kw4s
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Rzeszów

    19 Cze 2009, 08:39

    Takie rady ze jedz do serwisu to dziecko moze dac. Jezeli jest to sruba mozesz ja sprobowac wkrecic i zobaczysz czy bedzie lepiej. A to ze mowisz ze zrobiles blad bo spusciles wode z chlodnicy to jest nie tak jak mowisz troche. W takich silnikach gdzie korek spustowy cieczy jest w kadlubie to sie spuszcza i z chodnicy i z kadluba.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    19 Cze 2009, 11:29

    Kiedyś robiłem to u kolegi w górach - miał podobny problem,z tym,że jak próbował ją dokręcić,to mu się ta śruba ukręciła.Trzeba było rozwiercać,gwintować i wkręcić nową śrubę.Z tym,że ta śruba musi być wtedy o rozmiar większa.Jak masz możłiwośćrozwiera\cania,gwintowania,to bez obawy dokręć ją.Jak się zerwie gwint albo ją ukręcisz,to problemu nie ma.Najpierw oczywiście zaopatrz się w śrubę,żeby wiedzieć,jaki gwint musisz zrobić.Niestety zacholerę nie pamiętam jaki to był rozmiar tej śruby.Ale gwint napewno był drobny.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Cze 2009, 12:07

    dawidbn napisał(a):W takich silnikach gdzie korek spustowy cieczy jest w kadlubie to sie spuszcza i z chodnicy i z kadluba.


    Wodę właśnie spuściłem ale tylko z chłodnicy, jakoś nie pomyślałem o tym by spuścić ją z całego bloku :neutral:


    MotoAlbercik, czy to te śruby robiliście? Jeśli tak to biorę się za robotę...

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Dzięki za odpowiedzi!
    ...:::OnLy GoD caN juDgE Me:::...
    kw4s
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Rzeszów
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Volkswagen Golf GTI - produkcja seryjna
      Legenda powraca: seryjny, Golf GTI opuścił linię montażową fabryki Volkswagena w Wolfsburgu. Premierowe auto to pięciodrzwiowy GTI z pakietem Performance w kolorze czerwonym Tornado ze sportowymi fotelami w klasyczną kratę ...

    19 Cze 2009, 12:22

    Dokładnie tą.Kolega kupił wówczas podobną śrubę z jakiegoś samochodu,tyle tylko,że to była nie taka okrągła tylko normalna sześciokątna z uszczelką.Chyba na klucz 24 albo 27.Ale dobrze by było,jakbyś wiedział jaki to rozmiar gwintu i od razu zorientował się,czy dostaniesz o numer większą śrubę,żeby ewentualnie w razie draki mieć co tam wkręcić.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Cze 2009, 13:40

    a to nie jest zwykłą zaślepka? bez gwintu? tylko wprasowana?
    wygląda na lekko przekręconą więc radziłbym ją naprostować i sprawdzić czy pomogło
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    19 Cze 2009, 15:01

    Właściwie średnio to na śrubę wygląda... Bo jeśli to ma być jakiś zaworek bezpieczeństwa przed niespuszczeniem wody z bloku to raczej to nie jest śruba tylko właśnie zaślepka. Spróbuję ją najpierw delikatnie wbić gumowym młotkiem, może da radę a jeśli nie to spróbuję sposobu Albercika.
    ...:::OnLy GoD caN juDgE Me:::...
    kw4s
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Rzeszów

    20 Cze 2009, 10:09

    U kolegi była to nakrętka z gwintem drobnym.Pzry samym bloku był taki cieniutki sześciok ąt,na który nakładało się klucz i się to odkręcało.Być może,że to jakaś zaślepka,ale jakby tak byłó,to przecież ciśnienie panujace w układzie chłodzenia by ją mogło wypchnąć,jakby była tylko wbita.Ale sprawdzić nie zaszkodzi oczywiście.Nie miałem styczności z tymi samochodami,jedynie w młodym wielku jak pomagałęm remontować koledzie ten właśnie w górach - wymienialiśmy silnik,tłumik,robiliśmy środek itd.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Cze 2009, 14:53

    To jednak była zaślepka... Udało mi się ją delikatnie młotkiem naprostować. Póki co woda nie cieknie. Są jakieś płyny albo smary które uszczelniają takie miejsca odporne na temperaturę?
    ...:::OnLy GoD caN juDgE Me:::...
    kw4s
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Rzeszów

    22 Cze 2009, 17:50

    Sa silikony temeperaturowe do mostow silnikow itp.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    22 Cze 2009, 22:57

    Jak to miejsce będzie suchutkie,to obsmaruj to silikonem wysokotemperaturowym(czerwonym).
    Skoro to była zaślepka,to widocznie masz jakiś inny model silnika niż mój kolega.Albo jest to z drugiej strony silnika,bo u niego żadnych zaślepek nie było.No ale ważne,że dało się naprawić :smile:
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Cze 2009, 23:02

    Może dlatego, że ja mam silnik dolnozaworowy 2430cm3 z 1969 roku a kolega mógł mieć silnik od UAZa albo innych ustrojstw :razz: Dlatego ważne jest aby dbać o te silniki bo naprawdę są wyjątkowe i trudne do zdobycia :wink:

    Dzięki wszystkim za rady!
    ...:::OnLy GoD caN juDgE Me:::...
    kw4s
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Rzeszów

    23 Cze 2009, 11:02

    Możliwe,że miał od UAZ-a.Chyba nawet coś kiedyś wspominał o tym.Zastanawiam się,czy go nie odkupić od niego bo ostatnio mówił,że chyba go sprzeda.Ale trzeba tam robić z układem wydechowym i powymieniać opony plus dętki no i zająć się silnikie,bo z tego co wiem,stoi w stodole już parę lat.Ale na wakacje fajna robota by z tym była a i poszaleć po górach i wertepach takim autkiem to przyjemność.Już sama prostota robi swoje.Nie to co Hammer :wink: .
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000