Gazowanie na wciśniętym sprzęgle

27 Wrz 2012, 19:52

Witam.
mam takie może trochę dość banalne pytanie...
czy ostro gazując silnikiem na wciśniętym sprzęgle można przypalić sprzęgło? ew. może się coś stać?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Wrz 2012, 21:29

damian87 napisał(a):czy ostro gazując silnikiem na wciśniętym sprzęgle można przypalić sprzęgło?


Nie, jeśli jest całkowicie wciśnięte i zarazem nie jest na biegu

damian87 napisał(a): ew. może się coś stać?


Nie , chyba że docisk i łożysko wyciskowe mają już spo.....ry przebieg i gazowanie nie trwa przesadnie długo
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Wrz 2012, 11:15

bonifacy napisał(a):Nie, jeśli jest całkowicie wciśnięte i zarazem nie jest na biegu


a jeśli jest na biegu i jest wciśnięte sprzęgło?

a własnie, do końca działanie sprzęgła nie jest mi jasne ( przejrzałem chyba wszystko w necie na ten temat ale nie trafia to do mnie :D )... jak jest nie wciśnięty pedał sprzęgła to tarcza styka się z kołem zamachowym i dociskiem?, jak wciskamy pedał sprzęgła to tarcza nie dotyka ani koła ani docisku?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Wrz 2012, 12:07

bonifacy napisał(a):Nie, jeśli jest całkowicie wciśnięte i zarazem nie jest na biegu


Tutaj żle napisałem . Powinno być : Nie , gdy jest na biegu a sprzęgło jest wciśnięte do końca. Tylko że po co taki zabieg . Tutaj cierpi bardzo łożysko wyciskowe i sprężyna centralna docisku. Skraca się ich żywotność .
damian87 napisał(a): jak jest nie wciśnięty pedał sprzęgła to tarcza styka się z kołem zamachowym i dociskiem?


upraszczając - tarcza sprzęgła jest zaciśnięta między kołem zamachowym a dociskiem przez sprężyne centralną . Siła docisku jest tak duża że nie występuje poślizg między tymi elementami i napęd jest załączony
damian87 napisał(a):jak wciskamy pedał sprzęgła to tarcza nie dotyka ani koła ani docisku?


Częściowe naciśnięcie - łożysko wyciskowe działa na sprężyne , zmniejsza się owo zaciśnięcie , tarcza się uślizguje a wtedy mówimy o półsprzęgle.
Całkowite wciśnięcie - sprężyna odsuwa docisk , tarcza sprzęgłowa lata lużno
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Wrz 2012, 13:18

Czyli jak jest wciśnięty pedał sprzęgła do końca i gazujemy to kręci się koło zamachowe, wraz z nim docisk ale tarcza sprzęgła stoi w miejscu tak?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne