Kia Carnival ślizgające się sprzęgło

20 Wrz 2012, 20:27

Witam.

Mamy samochód Kia Carnival (bodajże 2006 rocznik) z przebiegiem 140tys. km. Auto było kupione jakiś rok temu przez znajomego, które auta sprowadza z Francji, więc jak wiadomo Bóg go wie co z tym autem mogło być. Kiedy kupiliśmy to auto na gwarancję nam wymienili łożysko oporowe. Od czasu do czasu miałem przyjemność jeździć w trasę tym autem i od samego początku mi się działanie sprzęgła nie podobało. Jak wiadomo - sprzęgło hydrauliczne jest i mówiono mi, że to dlatego tak dziwnie się je wdusza i biegi zmienia.

---

Po jakimś czasie zaczynały się poważniejsze problemy związane właśnie tylko i wyłącznie ze sprzęgłem. Pewnego pięknego dnia jadąc 70 km od firmy auto zaczęło dziwnie reagować na zmianę biegów. Otóż stoję na światłach. Wrzucam 1-wszy bieg i daję trochę gazu. Nie ważne jak bardzo naduszałem gaz to obroty rosły, ale samochód specjalnie nie przyśpieszał (jakbym powoli ruszał). Zmieniam na 2gi bieg i on dalej przyśpiesza w swoim tępie. Po paru postojach na światłach wyraźnie moc spadała, aż w końcu był objaw, że od 0-20 km/h przyśpieszał mi w około 20 sekund. Mimo, że miałem 2-3-4tys. obrotów. Musiałem się zatrzymać i prosić o pomoc. Samochód trafił na warsztat, parę dni go robiono i oddano ponownie do użytku. Sytuacja się powtórzyła po parunastu minutach. Zjechałem na pobocze, przyjechał ponownie mechanik, odpalił samochód i ruszył i działało normalnie. Co się okazuje - temperatura sprawia, że coś się dzieje z tym sprzęgłem i nie wysprzęgla... Auto zachowuje się jakbyśmy mieli w połowie wciśnięte sprzęgło i dawali gazu. Ślizga się. Była regulowana śruba/głowica pod sprzęgłem - nie dało efektu. Biegi wchodzą normalnie - sprzęgło też działa normalnie. Była wymieniona pompa - też nie dało efektu. Mechanikom i serwisantom kończą się pomysły, a auto dalej stoi i stoi... (Fakt jest też taki, że serwisancie niespecjalnie się starają w salonie KIA - naszym). Czy miał ktoś podobne/takie same objawy? Czy wiecie co to może być? Z czym mogą być problemy? Co sprawdzić? Jak temu zapobiec? PS. Widziałem podobne wątki, ale dotyczące nie mojego objawu, ale objawu, że sprzęgło dziwnie chodzi - wystarczy leciutko lub mocno nadusić by zmienić bieg. Takiego tematu nie znalazłem.

Pozdrawiam
Dzikix
Dzikix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 06 1991
Auto: Kia Pro Cee'd

20 Wrz 2012, 21:25

auto z przebiegiem 140 ty km i wymieniono tylko łożysko oporowe ?
a tarcza , docisk ??
Samochód trafił na warsztat, parę dni go robiono i oddano ponownie do użytku. Sytuacja się powtórzyła po parunastu minutach. Zjechałem na pobocze, przyjechał ponownie mechanik, odpalił samochód i ruszył i działało normalnie. Co się okazuje - temperatura sprawia, że coś się dzieje z tym sprzęgłem i nie wysprzęgla

ja bym powiedział że nie zasprzęgla ,
zmienić komplet sprzegła i mechaników :mrgreen: , chyba że jeszcze zbuzerowali układ wyłaczania sprzegła to do sprawdzenia
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2012, 21:59

Tylko tyle od kiedy auto jest w naszym posiadaniu - rok. Komplet sprzęgła był wymieniany. Prędzej nie było objawu, że jak się nagrzewało sprzęgło to przestało zasprzęglać/ślizgać się. Teraz tak jest. Prędzej od początku nie mogło załapać - teraz po nagrzaniu.
Dzikix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 06 1991
Auto: Kia Pro Cee'd

21 Wrz 2012, 05:47

Trzeba podnieść pedał sprzęgła z 1 cm do góry.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

21 Wrz 2012, 15:09

Był podnoszony do maksa. Nawet nasz mechanik gwint zrobił większy, ale to nic nie dawało. Pod wpływem temperatury sprzęgło się robi ,,sztywne'' jak to powiedzieli mechanicy w KIA i efekt jest taki, że wygląda objawa jakbym chciał ruszyć ze wciśniętym sprzęgłem - obroty idą, bieg wrzucony, a samochód stoi.
Dzikix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 06 1991
Auto: Kia Pro Cee'd

21 Wrz 2012, 19:34

To zostało wymienić przewód elastyczny między pompą a wysprzęglikiem.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A3 zdobywa cztery nagrody - Euro NCAP advanced
    Konsorcjum Euro NCAP uhonorowało Audi A3 czterema tytułami "Euro NCAP advanced". Wyróżnienia te przyznawane są za innowacyjne systemy zapobiegające wypadkom, których skuteczność wykracza poza standardy bezpieczeństwa ...

21 Wrz 2012, 20:13

a nie jest zapieczona ośka dzwigni sprzegła ?
albo sucha tuleja pod łożyskiem
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2012, 08:35

Do tego czasu usłyszałem, że może to być to co pisze andrzej (brawo). Zobaczymy co dalej będzie. Do jutra powinna być odpowiedź. Ośka to nie jest, bo sprzęgło rośnie, a tuleja jest nowa.
Dzikix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 06 1991
Auto: Kia Pro Cee'd