Głośno po wymianie opon na całoroczne

19 Sie 2023, 10:21

Witam,

Jakiś czas temu założyłem w swoim aucie opony całoroczne, konkretnie Good Year 4 seasons, a więc klasa premium. I, niestety, moje wrażenia są takie, że wewnątrz auta jest zdecydowanie głośniej niż to było wcześniej choćby na zimówkach. Przy jeździe miejskiej problem wydaje się niewidoczny, ale już po wjeździe na drogę ekspresową / autostradę zaczyna dawać się we znaki. Wiadomo, prędkości ponad 100 km/h, inna nawierzchnia.

Wcześniej celowo napisałem o "wrażeniach", bo biorę pod uwagę możliwość, że to tylko moje subiektywne odczucia i rodzaj przewrażliwienia po zakupie. Nie mam jednak sprzętu to pomiaru hałasu. W każdym razie dłuższa jazda jest męcząca.

Moje pytanie jest o to, czy w ogóle jest możliwe, by opony całoroczne klasy premium powodowały taki wzrost hałasu w kabinie.

Pozdrawiam
Draculi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Renault Laguna III
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Sie 2023, 10:33

I co by Ci tu powiedziec ?

Najcichsze sa wlasnie z regoly letnie

Przechodze przez ten temat 2 razy w roku. Na innym aucie mam caloroczne Continental'e ale o dziwo nie wydaja mi sie glosne wrecz przeciwnie, sa nadzwycaj ciche ( relatywne bo na razie musze je zjechac a wtedy zaloze letnie ).

Mysle, ze po prostu bezdiesz musial nauczyc sie z tym zyc, a jak zjezdzisz to zalozysz inne.

pozdro

:wink:

.
AndySL
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 3
Paliwo: Inne

19 Sie 2023, 16:38

A może brak geometrii po wymianie ma jakieś znaczenie?
Draculi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Renault Laguna III
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Sie 2023, 16:53

Draculi napisał(a):A może brak geometrii po wymianie ma jakieś znaczenie?

Nie patrz na ogólniki typu opona premium albo wielosez.głośne. sprawdź jaki miałeś indeks głośności a jaki masz teraz według opisu opony. Geometria może mieć wpływ ale nie tak bardzo istotny. Ogólnie jak nie robiłeś geometrii to warto sprawdzić.

Duży wpływ na odgłosy opony ma jej wariacja. Musisz wyszukać warsztat który sprawdzi ten parametr niestety jest mało wulkanizatorów mający taki sprzęt.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sie 2023, 19:33

szybki napisał(a): Geometria może mieć wpływ
Geometria nie ma wpływu na poruszany temat.Owszem może mieć wpływ na ostrą jazdę w zakrętach/pisk/....Ale to sprawa zbieżności....
Myślę-chociaż pewny nie jestem ze to może być sprawa kształtu bieżnika opony....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

21 Sie 2023, 08:33

Bez przesady są klasą premium... Który dokładnie model?
Patrzę na indexy i są głośniejsze od moich Kleber Quadrarex 2, także ja nie wiem gdzie Ty premium widzisz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Sie 2023, 08:45

Migi60 napisał(a):Myślę-chociaż pewny nie jestem ze to może być sprawa kształtu bieżnika opony....

Dlatego koniecznie trzeba sprawdzić wyważarką drogową.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Sie 2023, 09:01

Draculi napisał(a):konkretnie Good Year 4 seasons, a więc klasa premium. I, niestety, moje wrażenia są takie, że wewnątrz auta jest zdecydowanie głośniej niż to było wcześniej choćby na zimówkach
Ale głośniej w lecie czy głośniej w zimie bo to różnica :)

Zobacz z ciekawości jak podawane są parametry odnośnie głośności opon, masz dwie takie same a mają inne dane.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Trzeba też pamiętać, że hałas będzie inny w zależności od temperatury zewnętrznej tak więc na to co podają producenci też trzeba brać poprawkę.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10163
Zdjęcia: 35

21 Sie 2023, 10:25

Moje obecne opony: [link do Oponeo wygasł]. Starych niestety nie podam, bo wyleciały na śmietnik.

@Rokiko Jak to możliwe, że opona tego samego modelu, tych samych parametrów, producenta, roku produkcji może mieć inny indeks głośności?
Draculi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Renault Laguna III
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Sie 2023, 10:35

Draculi napisał(a):@Rokiko Jak to możliwe, że opona tego samego modelu, tych samych parametrów, producenta, roku produkcji może mieć inny indeks głośności?
Kiedyś też się nad tym zastanawiałem i tyle co udało mi się ustalić to to że jest jakaś określona partia opon produkowana później wykonywane są testy i cała partia otrzymuje odpowiednią etykietę. Dlaczego tak to wychodzi nie wiem ale już gdzieś przy innej marce tez się z czymś takim spotkałem i dzwoniłem do sklepu z oponami zadając takie pytanie które pozostało bez odpowiedzi.

Raczej nie jest błąd przy wprowadzaniu oferty do sklepu. Zrzut który dodałem jest z popularnego serwisu z oponami w Polsce :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10163
Zdjęcia: 35

21 Sie 2023, 11:03

Może masz wyząbkowane opony albo coś nie tak z geometrią, bo mam Klebery w Ceed i nie słyszę żeby hałasowały jakoś nadmiernie przy tej klasie auta. Wiadomo że letnie będą cichsze, ale żeby było gorzej od zimówek to coś nie halo :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Sie 2023, 11:45

galakty napisał(a):Może masz wyząbkowane opony albo coś nie tak z geometrią,

Niestety jakiś feler zawiasu w tym geometria bardzo szybko może uśmiercić opony nawet gdy mają dużo mięsa.

Dam taki przykład. Ostatnio kupiłem auto z nowym oponami i na maxsa zwalona geometria. Była wgniota na błotniku i coś co uszkodziło błotnik pewnie uderzyło w koło.

Zrobiłem 450km i zjadło mi wewnętrzną stronę opony :evil:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Sie 2023, 19:52

Myślę, że na oponeo wkradł się jednak jakiś błąd.Te goodyery różnią się nie tylko głośnością, ale i oporami toczenia.
Ja obstawiam, że te cichsze mogą nie być wzmocnione, a ktoś przez pomyłkę wstawił XL i większą nośność.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3797
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

22 Sie 2023, 09:04

Na wielosezonach śmigam już od ....... lat. W większosci kupuję Nexen, bo mam sprawdzone. Mają 70 albo 72 dB. Nie pamiętam. Kiedyś miałem też Goodyear, nie wiem jaka głośność. I jeżeli chodzi o głośność, to jedyny przypadek w jakim słyszę te opony w środku to chropowata nawierzchnia asfaltu albo kostka brukowa. Jadąc po normalnym, gładkim asfalcie, czy to miasto czy autostrada, czy to 50, 80 120 w aucie nic nie słychać.
Na początek zerknij, czy szerokosc opon masz taką jak zaleca producent auta oraz czy masz odpowiednie ciśnienie. Te parametry maja duży wpływ na głośność opony. Im szersza tym większy hałas. Tak samo im mniej powietrza też większy hałas.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000