Gniazdo zapalniczki, aux e87 118d 2006r.

01 Lip 2024, 22:19

Witam.

Mam problem z gniazdem zapalniczki i aux, nagle przestały działać. Rozłożyłem je i wszystko jest jak należy. Oczywiście przed tym sprawdziłem bezpiecznik -> f30, nie jest spalony, dla pewności wymieniłem na nowy. Sprawdziłem wszystkie inne bezpieczniki miernikiem, każdy w porządku. Gdzie powinienem szukać przyczyny ? Bo już zgłupiałem...

Pozdrawiam
Badenik
Nowicjusz
 
Posty: 5

02 Lip 2024, 07:49

A może brakuje masy a nie napięcia. Sprawdzałeś czy jest napięcie na bezpieczniku i potem na gnieździe?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16317
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

Wczoraj, 11:39

Masz racje. Sprawdziłem mase, w bagażniku wszystko ok. Pod maską podłączyłem plus do bolca wystającego z plusem, czarnym szukałem gdzie mogłem i zero. Wiesz gdzie dokładnie znajduje się przewód masowy pod pokrywą silnika?
Badenik
Nowicjusz
 
Posty: 5

Wczoraj, 12:16

A finalnie masz napięcie w gnieździe zapalniczki i na bezpieczniku? Mas jest wiele, nie sądzę że jest problem z główna masą.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16317
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

Wczoraj, 12:17

W gnieździe zapalniczki i aux zero, nic. Wyjąłem bezpiecznik i sprawdzałem w gnieździe ale też zero oznak życia.
Badenik
Nowicjusz
 
Posty: 5

Wczoraj, 12:20

No to szukaj napięcia a nie masy. Trzeba by schematy przejrzeć skąd idzie napięcia do bezpiecznika zapalniczki lub lecieć po kabelku.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16317
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów
    Co to jest gniazdo OBDII i co oznaczają poszczególne piny? OBDII to skrót od angielskiego terminu On-Board Diagnostic level 2. Jest to standard obowiązujący w samochodach i pozwalający na podłączenie urządzenia ...

Wczoraj, 12:42

Dobra , będę działał , jak coś znajdę dam znać . A dysponujesz takim schematem żeby podejrzeć skąd to napięcie może iść ?
Badenik
Nowicjusz
 
Posty: 5

Wczoraj, 13:27

Jak będę miał wolną chwilę to popatrzę, rozumiem że masz skrzynkę za schowkiem?
Że swojej strony sprawdz wszystkie bezpieczniki bo w e87 było 2 lub 3 zmiany i czasami widzisz schemat gdzie masz napisane f30 zapalniczka a wcale tak nie jest. Przekrzyj dobrze wszystkie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16317
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

Wczoraj, 14:01

Dziękuje. Tak, skrzynka jest za schowkiem z niestety kiepskim dojściem. Ale jedną z pierwszych rzeczy jakie zrobiłem to zdjąłem schowek i właśnie sprawdziłem miernikiem wszystkie bezpieczniki. Jest ok.
Badenik
Nowicjusz
 
Posty: 5