Godny następca Mazdy 626

27 Lip 2017, 15:24

Cześć!

Zleciał ponad rok odkąd kupiłem Mazdę 626 (2.0, 116KM, 1999 rok). Poza niezbyt komfortowym wyciszeniem i rudą jestem zadowolony. Autko zbiera się jak trzeba, mechanicznie wymieniłem tylko przewody WN oraz dwie tuleje wahacza. Spali jakieś 700ml oleju co wymianę, tj. 11.000KM. Ogólnie auto na duży plus!

Tym samym powoli chciałbym przymierzać się do zakupu czegoś lepszego. Myślę, że najwcześniej przed przedłużeniem obecnego OC (które jest ważne do lutego).
Chciałbym kupić auto o podobnej mocy, które jednocześnie będzie spalało mi tyle samo podtlenku LPG co teraz (9l/100km). No i co najważniejsze - koniecznie musi być nieco bardziej "wygodne", szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie :]

Mój budżet będzie wynosił ~10.000PLN razem z ewentualnymi opłatami oraz naprawami. Będę też szukał auta z założoną instalacją gazową.
Przejdę do moich typów:

1. Honda Accord VI 1.8 iV-Tec - miałem możliwość kilkukrotnie jechać tym autkiem w Sedanie i jeździło mi się piekielnie dobrze :twisted: Ponad 300tyś. przebiegu, z czego prawie 100 tysięcy z zagazowanym silnikiem. Bardzo podoba mi się z wyglądu, a i komfort jazdy jest na dużo lepszym poziomie, niż przy moim obecnym autku. Wiem tylko, że chlupnie sobie 1.5-2l oleju co serwis.
2. Mazda 6 1.8 - huhu, znowu Mazda? Sam nie wiem... Jeśli chodzi o wygląd, to auto podoba mi się najbardziej ze wszystkich tutaj przedstawionych. Z kolei odstrasza ruda szmata w wielu egzemplarzach oraz fakt, że do tych 10 tysięcy mogę nie znaleźć "dobrej sztuki" :/
3. Honda Civic VII coupe - znowu Honda, znowu mi się podoba. Silnik tutaj 1.6, więc trochę słabiej niż poprzednio, ale znowu masa własna i taka sama bezawaryjność...
4. Ford Mondeo MK3 w sedanie - auto jak najbardziej na duży plus. Jechałem, oglądałem i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Żeby tylko trafić na Durateca, który nie będzie chlał 10l/10000km oleju :C
5. Volvo S40 - tutaj nie za bardzo wiem czego szukać i czy w ogóle warto.

To tak 5 moich typów, super byłoby usłyszeć od Was co nieco na ich temat oraz ewentualnie własne uwagi i propozycje :)

Dziękuję!
Envil
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Honda Accord VI
Silnik: F18B2 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Lip 2017, 17:03

Masz 10 tys na sztywno czyli odlicz od tego nowe OC,przerejestrowanie, pakiet startowy i jakies naprawy bo napewno cos sie znajdzie. I zostaje Ci ile? 7 tys? Warto zmieniac? Lepiej dozbierac trochę bo zmieniac strupka na nastepnego strupka nie ma sensu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Lip 2017, 17:11

Mazde 6 skreśl na pewno bo nawet za 10k nic sensownego nie znajdziesz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

28 Lip 2017, 07:07

Do 10k a raczej poniżej tej kwoty w grę jak najbardziej wchodzi Volvo S40, tylko koniecznie sprawdź czy nie koroduje, plus polecam od siebie szukać klasycznego Peugeota 406 ponieważ auto jest bezawaryjne i komfortowe.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne