E90 vs W204 vs Mondeo- do 40 tyś

27 Lip 2017, 16:12

Witam,

Bardzo proszę o rzeczową pomoc w wyborze auto do 40 tyś zł.
Mój przebieg roczny to ponad 40 tyś. km (głownie trasy szybkiego ruchu) więc raczej wolałbym diesla, ale dobra bezynka też będzie ok.
To czego oczekuje od auto to w pierwszej kolejności niezawodności, dynamika również jest dla mnie ważna.

W pierwszej kolejności myślałem o E90 2.0d, ale żeby spać spokojnie to musiałbym kupić wersję sprzed 2007 (mało wiarygodnych egzemplarzy) lub ewentualnie 2.0d produkowane po 2010 (za drogie dla mnie).

Wobec czego moja aktualne typy to:
1. BMW 3 E90 330xd przed 2007 - wydaje mi się że stać mnie na zakup dobrze utrzymanego modelu z przebiegiem do 250 tyś. km z tym, że bardzo trudno o takie egzemplarze

2. Mercedes W204 C220CDI - podobnie jak wyżej. Auto troszkę słabsze i z napędem tylko na tył - dlatego jest trochę niżej u mnie

3. Mondeo 2.0TDCI - najrozsądniejszy wybór ale... auto zupełnie nijakie i traktuję tą opcję jako ostateczność.

Co powiecie na te typy? Warto się rozglądać dodatkowo za Accordem? 40tyś na model od 2008 z silnikiem diesla 2.2 to chyba za mało?
ppetro
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Citroen C4

27 Lip 2017, 22:40

ppetro napisał(a): BMW 3 E90 330xd
jeśli już to tylko napęd na tył, bo xdrive w BMW nie jest dobrym wyborem (awaryjny i drogi w naprawie)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Lip 2017, 06:52

ppetro napisał(a):z przebiegiem do 250 tyś. km z tym, że bardzo trudno o takie egzemplarze

*licznikowym
ostatnio wpadły mi w łapy przebiegi aut w naszej firmie - tyle to mają 3-4 latki (i nie mówię to o popierdółkach segmentu B)...

Mercedes na styk. Dziwi mnie, że w typach nie znalazło się Audi A4 B8 (trochę by brakowało)

Mondeo jednak wyjdzie najlepiej.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2017, 07:20

dzida napisał(a):Dziwi mnie, że w typach nie znalazło się Audi A4 B8 (trochę by brakowało


Nie znalazłem dobrych opini o silniku. Który jest wg. Ciebie ok do moich przebiegów?

Często na forum polecany jest też Lexus IS 250 - tu wstępnie okolice 2007r. Ale z racji skrajnych opini o spalaniu benzyniaka (diesla odrzucam bo nie jest ponoć polecany) , skupiłem się na innych modelach. Czy słusznie? Bo optycznie to on jest zdecydowanie najładniejszy :)
ppetro
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Citroen C4

28 Lip 2017, 09:07

ppetro napisał(a):Nie znalazłem dobrych opini o silniku. Który jest wg. Ciebie ok do moich przebiegów?

zdziwienie wynikało właśnie z powodu pojawienia się Merca i BMW. 2,0 TDI na CR jest lepszy niż PD ale nie bez wad.

IS 250 tak na prawdę nie ma większych wad jeśli chodzi o trwałość. Jedynie może Ci przeszkadzać właśnie spalanie i drogie LPG, ponieważ tam jest wtrysk bezpośredni.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2017, 09:09

dzida napisał(a):IS 250 tak na prawdę nie ma większych wad jeśli chodzi o trwałość


Nie zapominajmy o wadliwych bębnach VVTi :ok:
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    KWID CONCEPT - solidny i jednocześnie zabawny wygląd
    Samochód KWID CONCEPT, został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Delhi w 2014 roku. Postanowiliśmy go Wam przedstawić ponieważ jest Sympatyczny, a przy tym auto ma budzący poczucie solidności design, w połączeniu ...
    OffRoad Show Poland 2017
    Już po raz VI w Warszawie odbył się OffRoad Show Poland. Zwiedzający mogli oglądać najnowsze modele aut z segmentu 4x4, samochody przygotowane do turystyki oraz do sportu, quady, motocykle, kampery oraz zapoznać się z bogatą ...

28 Lip 2017, 09:11

hondziarz napisał(a):Nie zapominajmy o wadliwych bębnach VVTi

które wadliwe stosowane 2-3 latach produkcji urosły na tym forum do rangi 2,0 TDI PD, a nie częstszych i droższych problemów z wariatorami w BMW czy we wszystkich TSI. Naprawa za 2-3k pozwala na zawsze wyeliminować problem lub też został usunięty na podstawie gestu handlowego Toyoty mimo braku oficjalnej akcji w EU. W przypadku ww marek nie jest to takie oczywiste (znów się zepsuje). Jak ktoś określa naprawę na 8-10k to po prostu chce zarobić.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2017, 09:26

Mnie wyzywa się od psychofanów jak tylko nie wspomnę w każdym swoim poście, że Hondy korodują, także jestem wyczulony na teksty, że jakieś auto "nie ma większych wad", kiedy takie wady ma - bo naprawa za 3k to nie jest drobna inwestycja. Nie ma samochodów idealnych :ok:
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

28 Lip 2017, 09:48

hondziarz napisał(a):Nie ma samochodów idealnych

zgadzam się
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2017, 09:59

Panowie - oczywiście, że nie ma samochodów idealnych, ale jest coś takiego jak "dobry wybór" i o to tutaj chodzi.

Gdybym był zainteresowany IS250 to od jakiego rocznika najlepiej patrzeć?
Rozumiem, że diesel w Lexie odpada całkowicie? (Jeżeli byłby ok to mamy ideał).
ASO Toyoty też serwisuje Lexusy?
ppetro
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Citroen C4

28 Lip 2017, 10:03

IS250 to IS250, tam jest tylko benzyna :P
Z diesli są 200D oraz 220D. Ten większy miał problemy z blokiem silnika, a mniejszy się nie nadaje mocowo do tej budy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Lip 2017, 10:49

ppetro napisał(a):Gdybym był zainteresowany IS250 to od jakiego rocznika najlepiej patrzeć?

tu rocznik nie gra roli, bo auta się cenią inaczej - w Twoim budżecie to tylko początek produkcji

ppetro napisał(a):Rozumiem, że diesel w Lexie odpada całkowicie? (Jeżeli byłby ok to mamy ideał).

Tak, diesel to nie Lexus. Do tego wada fabryczna silnika - wiele auta w ogłoszeniu ma wymieniony silnik na gwarancji. Drogi osprzęt.
Na forach na tej wersji wieszają psy mimo, że od któregoś roku niby to poprawili.

ppetro napisał(a):ASO Toyoty też serwisuje Lexusy?

Nie wszystkie ale często Toyoty i Lexusy są serwisowane pod jedną strzechą.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2017, 10:50

hondziarz napisał(a):Nie zapominajmy o wadliwych bębnach VVTi :ok:


Staram się przyjmować ze spokojem to co piszesz... o Twoich wzorcach bezwypadkowości aut , o tym że już sprzedawałeś setki aut... ale jak widać pośród tych wszystkich przypadków nie trafiłeś na Lexa.

Więc Ci wyjaśnię pewien temat dotyczących bębnów vvti notabene który jest śmieszny przy benzynowych głowicach BMW albo MB nie wspominając TSI.

Tak więc:

Problem bębnów vvti dotyczył w większości przypadków 3,0 V6 zdarzały się przypadki z 2,5/3,5 (ogólnie innymi GRami). Problem był załatwiany na poziomie ASO a w połowie 2008r. są już inne bębny z innymi numerami katalogowymi i o wiele niższej cenie (w ASO).
Do tego problem ten często uaktywniał się grubo po przejechaniu 100tyś.km. Znam osobiście mnóstwo użytkowników silnika GR sam takim jeżdżę (od czasu do czasu) i pomimo tego że mają wszystkie około 200tyś.km. i nie pojawił się stukający bęben vvti.

ppetro napisał(a):Często na forum polecany jest też Lexus IS 250 - tu wstępnie okolice 2007r. Ale z racji skrajnych opini o spalaniu benzyniaka

Te opowieści o spalaniu lexa urosły do miana urban legend a prawda jest taka że to jest chyba największa głupota dotycząca tej marki kultywowana przez niemieckie pisemka... I co ciekawe w jednym numerze jak już nie ma co zarzucić Lexowi/tojce to wali się w spalanie np: w Land cruiser J120 4,0 V6 odnotowali 15l na 100km pb. co przy 2,2t masy i pudełkowatym kształcie jest przedziwne :ok: tak już w innym numerze gazetki Lexa LSa 430 V8 wskazują za najoszczędniejszą limuzynę na rynku więc jak jest???

Konkrety w spalaniu pb w/g moich pomiarów is250 AWD (1,0 l więcej bo jest stały napęd względem rwd) tankowanie pod korek.
Trasa 10l-11l spokojna , miasto bez korków ale ze światłami 11-12l, max trasa 16l ale prędkość 170km/h+ oczywiście w DE na autobanie :D

Wklejam Ci stronkę do sprawdzenia popatrz jak wszystko dokładnie jest rozpisane
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

Do tego jeszcze co do spalania to awaria sondy lambda która nie jest wywalona na desce w postaci czeka to + nawet 3l pb... ciężkie koła spokojnie 1-2l pb więcej i już nie wspomnę o stylu jazdy więc trzeba zwracać uwagę na szczegóły... :ok:

ppetro napisał(a):Gdybym był zainteresowany IS250 to od jakiego rocznika najlepiej patrzeć?
Rozumiem, że diesel w Lexie odpada całkowicie? (Jeżeli byłby ok to mamy ideał).
ASO Toyoty też serwisuje Lexusy?


Is250 szukaj w każdym roczniku chociaż wyraźny wzrost ceny jest około 2008r.

Ogólnie przy Twoich preferencjach inaczej bym podszedł do sprawy.

Nie określaj wyższości lexa w kategorii tylko awaryjności ale ogółu tak więc porównaj sobie cechy bmw diesel vs mb vs audi vs lex pod względem osiągów, ergonomii, wyglądu itp... ogólnie tego jak Ci się nimi jeździ co byś chciał uzyskać... natomiast zadbany lex w swojej klasie wygra kosztami eksploatacji, nudą serwisową i utratą wartości.
I żeby nie było serwisuje (pomagam) is250 awd x2 a do tego sam posiadam auta tej marki...
No i dodam że Lex przegra dostępnością detali przy naprawie po wypadku bo jednak jest tych aut mniej.

co do pytania o serwis lexowotojkowy to tak można go robić w tojce co jest tańsze. Są specjalne strony gdzie możesz sobie sprawdzić najdrobniejsze części do Lexa jak wyglądają, gdzie się znajdują, numery katalogowe oraz tzw. krosowanie z innymi modelami. Czyli np: cewka do lexa to ta sama cewka co do corolli e11.
Oczywiście trzeba to traktować jako ciekawostkę no i często zdarza się że oficjalnie jest inny numer a część jednak pasuje :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe