Golf 1,8 turbo po chiptuningu a słabe osiągi

18 Lip 2023, 09:35

Witam,
zastanawia mnie jak to jest, mam golfa iv jak w tytule jest to wersja z silnikiem 1,8 turbo fabrycznie 150, teraz około 180 powinno być, wyższy moment obrotowy, doładowanie a test 0-100 wypadł kiepsko, wynik na poziomie 8,7 sek.
Wrzucam logi do oceny ale coś chyba musi być nie tak, lekki kompakt mający taką moc i prawie 9 sek 0-100? to są wartości dobre dla ciężkiej klasy średniej bez turbo
Sprawdzałem apką Car timer w telefonie, która to bardzo ładnie zmierzyła serię u kumpla - Golf VI 1,6 tdi wyszło książkowo czyli działa chyba dobrze

Czy widać coś poniżej dlaczego to auto tak kiepsko jedzie? Problem z turbiną?

Logi auta:
https://vaglogs.com/log/002-007-Not-Run ... 229bb1ecce
https://vaglogs.com/log/002-025-Not-Run ... 7fa660d3fe
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 48

18 Lip 2023, 10:13

Link do logów nie działa, poza tym za mało danych, coś było dłubane w silniku czy tylko chip?
Sprawdzanie stanu silnika po teście 0-100 na randomowej apce to głupota.
Apka może gubić gps i pomiar będzie błędny, może złe mieć wskazania prędkości, ogólnie zakładając że silnik zdrowy i osprzęt ok możesz mieć taki wynik, bo...kiepskie opony, sprzęgło, geometria, trzyma hamulec, kierownik d..a, za wysoko kręcisz itp.

A cooler seria czy jakiś FMIC? To też się nie dziw, gorączka 30 stopni, cooler się gotuje, sterownik cofa zapłon i mocy mniej.

Lepiej podjechać na hamownię i sprawdzić realnie wóz.
Na początek popraw linki do logów
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

18 Lip 2023, 11:37

W moim dieslu też obecnie czuć spadek mocy, mały IC robi swoje, grzeje się niemiłosiernie.

Ja zadam inne pytanie. Czy robiłeś pomiar na hamowni? Bo może po prostu masz 120 koni co nie jest niczym dziwnym w starym 1.8T.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Lip 2023, 11:43

120 koni? ze 188 które wyszły 1,5 roku temu na hamowni? Wątpie, jest turbo po regneracji, nowa odma, podciśnienia, nowa przepływka, sprzęgło ma 2 lata, wywalony kat, nowa pompa paliwa.

Logi wrzucę później bo jestem w pracy i nie mam dostępu do plików, nie wiem dlaczego nie wyświetla ich w tych linkach.
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 48

18 Lip 2023, 13:06

Nowa przepływka fajnie, oryginał czy zamiennik?
Przepływka tutaj potrafi solidnie odciąć moc.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Lip 2023, 14:18

Przepływka BOSCH

mam takie logi:
Zdjęcie
Zdjęcie
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 48
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi na Pikes Peak International Hill Climb
    Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC), wystawi w legendarnym wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb dwa samochody z napędem elektrycznym (EV). MMC spróbuje wygrać wyścig w kategorii samochodów ...

18 Lip 2023, 23:53

Brakuje zapłonu, ale ogólnie logi nie są złe, turbo lekko szybciej mogłoby wstawać i górą minimalnie przeładowuje, tyle co się da powiedzieć.
Podepnij zegar za parę złotych i sprawdź ile ładuje turbo.
Przepływka zdrowa i silnik po mocnym sofcie, powinien wóz konkretnie sie odpychać.
Przetestuj jeszcze w chłodniejsze dni albo nocą jak będzie temp <20 stopni
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

19 Lip 2023, 14:14

Sprawdzę w zimniejsze dni, ale mnie to dziwi że taki lekki samochód tak ociężale się rozpędza jak jakieś A6 quattro
On waży jakoś 1180 kg

Może spróbuje się umówić na hamownie też
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 48

20 Lip 2023, 10:56

a może kompresji już ni ma :lol: :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

20 Lip 2023, 20:07

PabloTrek napisał(a):Sprawdzę w zimniejsze dni, ale mnie to dziwi że taki lekki samochód tak ociężale się rozpędza jak jakieś A6 quattro

Coś go trzyma albo kierownik kiepski, przy tych logach i masie na poziomie 1180 kg to powinieneś łoić ze świateł wiele aut czyli ten magiczny parametr 0-100 powinen być dobry :)

Logi są połowiczne, dodatkowo w tym wozie z tym silnikiem nie masz bloków z ładowaniem turbo tylko ogólnikowe kanał 25
te logi są spoko, ale ch...a wie co tam się dzieje pod maska.
A sprzęgło w jakim stanie bo może i ma 2 lata ale niekoniecznie musi być sprawne :P
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

23 Lip 2023, 01:33

Panowie, chyba jednak albo kwestia oprogramowania albo temperatury.
Teraz u mnie jest ok 13 stopni, robiłem pomiary z godzinę temu i wyszło na innej apce raz 7,2 potem 7,4 a potem prawie 10 bo mi bieg nie wszedł :angry:

Ponoć jest tez opcja takiego testu w tym oprogramowaniu vaga, który się komunikuje OBD ze sterownikiem może to bedzie bardziej miarodajne niż apki na GPS

Ale takie wyniki już sa ok, to taki standard w każdym razie lepsze czasy niż seria więc moc powinna być ok. Nie wiem ile dokładnie ale chyba ok 180-190 koni, no max 200
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 48

23 Lip 2023, 07:42

Te czasy średnio miarodajne, ale dają pogląd jednak i wychodzi że wszystko OK, tylko Ci puchnie od temperatur. Ale żeby aż do tego stopnia pogarszało... Może faktycznie coś w programie jest skopane i nie wiem, masz overboosta albo IC nie wyrabia totalnie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lip 2023, 11:42

Jeśli pomiar teraz był robiony w nocy o 2 gdzie w PL średnio temperatura nie przekraczała 15, a wcześniej w dzień przy +30 to to jest spora różnica i tak może być że cofa zapłon, a jeszcze się okaże że klima była włączona :D
W tych wozach na klimie to z 20 koni potrafi ucieć.

Poza tym apka to też tam raz mierzy raz nie, gubi sygnał itd.

A może po prostu lepiej ruszałeś.
Te wyniki są ok, 180 konna seria na papierze ma te 7,5 do setki, vaga możesz sprawdzić, zawsze to inny system komunikacji
Albo pożycz od kogoś Draggiego :P bo koszt to 800 zł, a tam już w pełni pro sprzęt do testów i pomiarów.

Dobrze silnik chodzi moim zdaniem, fakt że do tej pory nie widzimy logów zapłonu, ale powiedzmy że jest ok.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

23 Lip 2023, 15:22

galakty napisał(a):Te czasy średnio miarodajne,

A dlaczego sądzisz że średnio miarodajne? sądzisz że takie auto robi to wolniej?
Producent deklaruje że seryjnie 150 koni robi w 8,5 pierwszą setkę, to 1 sek szybciej na auto po chiptuningu to za dużo?
Mi się wydaje że tak normalnie, nie oczekuje że będzie 6 sek, ale trudno żeby chip poprawiał osiągi o jakiś błąd pomiarowy typu 0,3
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 48

28 Lip 2023, 20:23

ja to bym zmierzył moc seryjną bo ze 150 koni może mieć 120 koni :lol: bo te 30 już zdechło w takim chrupku jak golf iv i może się okazać że twoje auto to taki staruszek na viagrze :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286